۳۰۵۲۷۹
۵۰۵۹
۵۰۵۹
پ

جاشمعی حتی با سیب و پرتقال‌های عید...!

احتمالا کسی که برای اولین‌بار به فکر ابداع شمع افتاد، به همه‌چیز فکر کرده بود جز اینکه شمع روشن کردن چقدر هیجان‌انگیز است. خب، راستش من دوست دارم به جای رمانتیک، بگویم هیجان‌انگیز!

مجله منزل - لیلا باقری: احتمالا کسی که برای اولین‌بار به فکر ابداع شمع افتاد، به همه‌چیز فکر کرده بود جز اینکه شمع روشن کردن چقدر هیجان‌انگیز است. خب، راستش من دوست دارم به جای رمانتیک، بگویم هیجان‌انگیز! چون هنوز هم اگر به خانه دوستی بروم و او خیلی خوش‌سلیقه روی میز شام شمع روشن کرده باشد، بیشتر از اینکه به رمانتیک بودن فکر کنم، یاد بچگی‌هایم می‌افتم و رفتن برق و هیجان روشن کردن کلی شمع. می‌دانم!

جاشمعی حتی با سیب و پرتقال‌های عید...!

خودم هم خنده‌ام می‌گیرد اما خب، گاهی هیجان من از برخورد با شمع برای میزبانم دلچسب‌تر از رفتار رمانتیک همراه با لبخند ملیح است؛ البته حواسم هم هست که یکهو نگویم: «مگر برق‌ها رفته است؟» و ماجرا را لوث کنم. خب، حالا که شمع، خوب و رمانتیک و هیجان‌انگیز است، خوب‌تر این است که با هم به فکر جاشمعی‌های خلاقانه هم باشیم تا ماجرا را جذاب‌تر هم کند.

اگر می‌خواهید مهمان‌تان مثل من با دیدن شمع فوری به یاد رفتن برق نیفتد، جاشمعی را متناسب با فضای مهمانی و مناسبتش درست کنید. در اینجا چند راهکار ساده را برای ساخت جاشمعی مرور می‌کنیم تا ذهن‌مان باز شود برای ساخت جاشمعی‌هایی ویژه خودمان، روزمان و مهمانی‌مان.

جاشمعی حتی با سیب و پرتقال‌های عید...!

قبل از همه‌چیز بدانید داشتن یک بسته شمع وارمر توی کشوی آشپزخانه و حتی کشوی میز پذیرایی یکی از خوبی‌های روزگار است برای وقت مبادا.

جاشمعی حتی با سیب و پرتقال‌های عید...!

خیلی از ما عادت داریم وقتی پرتقال، نارنگی و سیب را پوست می‌کنیم و می‌خوریم، شروع کنیم به ریزریز کردن پوست‌شان. خب، به جای این کار می‌توانیم همین‌طور که داریم با همسر یا دوست عزیزمان صحبت می‌کنیم، هم برایش پرتقال و نارنگی پوست بگیریم و هم دست آخر از پوستش یک جاشمعی درست کنیم و وارمری را که گفتم برای روز مباداست از توی کشوی میز درآوریم و بگذاریم داخل جاشمعی طبیعی‌مان؛ دلبری از این بهتر؟

جاشمعی حتی با سیب و پرتقال‌های عید...!

چند راه برای درست کردن جاشمعی با پوست پرتقال وجود دارد؛ اول اینکه پرتقال را نواری پوست بگیریم و حلقه کنیم دور شمع، مثل گل یا اینکه پوست پرتقال را از وسط شیار دهیم و بعد از بیرون آوردن پرهای آن، اشکال مختلفی مثل ستاره را با کاردی تیز روی پوست پرتقال درآوریم و شمع را بگذاریم داخلش؛ البته این کار با پوست نارنگی آسان‌تر است. تازه می‌شود نارنگی را طوری از وسط نصف کرد و پرها را بیرون آورد که نخ وسط آن باقی بماند.

جاشمعی حتی با سیب و پرتقال‌های عید...!

بعد اگر وارمر هم نداشتیم، می‌توانیم کمی روغن زیتون داخل پوست نارنگی بریزیم و نخ وسط پوست را آتش بزنیم تا مثل فیتیله عمل کند. جاشمعی با سیب هم از همه راحت‌ترست و اگر سیب قرمز باشد که چه بهتر؛ فقط کافی ا‌ست روی سر سیب جایی به اندازه شمع وارمر بکنیم.


پوست پسته و گردو، جاشمعی‌های جذاب ریزنقش!

پوست گردو یکی از جذابیت‌های طبیعت است. نقش و نگار رویش و فرمی که دارد، خودش یک هنر محض به حساب می‌آید. حیف‌ است که گردو را با این گروشکن‌های مدرن بشکنید و پوستش را خرد کنید. پس با چاقو از وسط آن را نصف کنید و مغزش را بیرون بیاورید و داخلش پارافین آب شده بریزید. بعد هم یک فیتیله داخلش بگذارید؛ می‌شود یک وارمر گردویی خوشگل.

جاشمعی حتی با سیب و پرتقال‌های عید...!

عید که می‌شود یکی از عمده‌ترین پسماندها، پوست پسته‌ است؛ خوشگل و یکدست و تر و تمیز. بیرون‌شان نریزید چون حیف هستند. کارهای تزیینی زیادی می‌توان با پوست پسته انجام داد؛ مثلا چندتای‌شان را شکل گل با چسب حرارتی چسباند و وسطش شمع گذاشت.

این مدل جاشمعی‌ها با پوست خوراکی‌هایی مثل میوه و خشکبار می‌تواند ویژه سفره هفت‌سین هم باشد.


شیشه‌های چندکاره مربا را دست‌کم نگیرید

با یک شیشه مربا یا بطری شیشه‌ای و هر نوع لیوان و حتی قوطی کنسروی می‌توان جاشمعی درست کرد. اصلا با هر وسیله‌ای که فکر می‌کنید دورریز است اما خب یک‌جورهایی می‌تواند تزیینی هم باشد، می‌توان جاشمعی ساخت؛ مثلا:

جاشمعی حتی با سیب و پرتقال‌های عید...!

۱. دور شیشه مربا یا لیوان نخ‌های رنگی کاموا، یراق یا تور بپیچید. روی آن دکمه بچسبانید یا هر خرده‌ریز خوشگل دیگری که به چشم‌تان می‌خورد؛ حتی چوب‌های خشک شاخه درختان و میوه درخت کاج و ... . قوطی‌های کنسرو را هم دور نریزید یا اینکه طرحی که دوست دارید را روی کاغذ بکشید و با کاتر دوربُر کنید. بعد طرح را روی بدنه قوطی بچسبانید و با رنگ دلخواه بدنه آن را اسپری کنید. سپس کاغذ‌ها را بکنید تا قوطی طرحدار شود. بعد هم شمع را داخل قوطی بگذارید.

جاشمعی حتی با سیب و پرتقال‌های عید...!

۲. از لوازم تحریری‌ها چسب دوطرفه بخرید؛ چسب دوطرفه نازک، چون پهنش هم هست و ویژه کارهای دیگری است. چسب را هر مدلی که دوست دارید دور ظرف شیشه‌ای بچسبانید و بعد لایه کاغذی روی چسب را بردارید و روی آن اکلیل‌های رنگی بپاشید تا خوب سطح چسبناک پوشانده شود. قبل از ریختن اکلیل حتما یک کاغذ زیر دست‌تان بگذارید که دست آخر بتوانید اضافه اکلیل را توی ظرفش برگردانید.

قبل از این کار ظرف شیشه‌ای را خوب با آب گرم و مایع ظرفشویی بشویید و بگذارید خشک شود.

جاشمعی حتی با سیب و پرتقال‌های عید...!

کاغذ رنگی به هر رنگی که دوست دارید، بردارید و رویش هر مدلی که دوست دارید بکشید و بعد با کاتر طرح را درآورید. سپس آن را بچسبانید دور ظرف؛ حتی می‌توانید طرح مورد نظر خودتان را روی کاغذ کالک پرینت سیاه و سفید بگیرید و بچسبانید دور ظرف شیشه‌ای. وقتی شمع روشن شود، طرح شما زیبایی دوچندانی می‌گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج