۳۰۵۴۱۳
۱ نظر
۵۰۲۵
۱ نظر
۵۰۲۵
پ

موفقیت شرکت «ایکیا» با پول توجیبی!

شرکت «ایکیا» ارائه‌دهنده گستره وسیعی از مبلمان و محصولات خانگی با طراحی‌های جالب توجه و کاربردی است. قیمت محصولات این شرکت نیز بسیار رقابتی بوده و تقاضای دامنه وسیعی از مشتری‌ها را پوشش می‌دهد.

وب سایت فرصت امروز - احسان صفاپور: شرکت «ایکیا» ارائه‌دهنده گستره وسیعی از مبلمان و محصولات خانگی با طراحی‌های جالب توجه و کاربردی است. قیمت محصولات این شرکت نیز بسیار رقابتی بوده و تقاضای دامنه وسیعی از مشتری‌ها را پوشش می‌دهد. در واقع، این ایده همواره مورد توجه ایکیا بوده که از زمان طراحی و توسعه محصول تا زمان عرضه آن، چگونه تعاملی مثبت و سازنده با مشتری‌ها برقرار کند.

موفقیت شرکت «ایکیا» با پول توجیبی!

داستان شکل‌گیری ایکیا به سال ۱۹۴۳ یعنی زمانی‌که موسس آن «آینگوار کمپراد» سوئدی ۱۷ ساله بود، باز می‌گردد. در واقع او کسب‌و‌کار خود را از دوران کودکی و با خرید فله‌ای کبریت و خرده‌فروشی آن آغاز کرد.

پس از مدتی فعالیت‌هایش را به فروش ماهی، تزئینات جشن کریسمس، غلات و در نهایت مداد و خودکار که در سال ۱۹۳۵ یک پدیده جدید محسوب می‌شد، گسترش داد. کمپراد در استفاده از منابع بسیار هوشمند عمل می‌کرد و با دوچرخه و بعدها خودروی حمل شیر، محصولاتش را تحویل می‌داد. در سال ۱۹۴۳ با پولی که به‌عنوان هدیه از پدر خود دریافت کرد، ایکیا را تاسیس کرد.

او از حروف اول نام و نام خانوادگی اش Ingvar Kamprad، حرف اول نام روستایی که در آن متولد شده بود (Elmtraryd) و حرف اول نام روستای مجاور (Agunnaryd) نام ایکیا(IKEA) را انتخاب کرد. کمپراد در آن دوران محصولات مختلفی مانند مداد، کیف پول، ساعت، جوراب و... را به شیوه حضوری و فروش مستقیم به مشتری‌ها ارائه می‌کرد. نخستین آگهی تبلیغاتی ایکیا به سال ۱۹۴۵ در روزنامه محلی چاپ شد و پس از آن، کاتالوگ‌های اولیه آن نیز از سوی کمپراد ارائه شد.

مبلمان برای نخستین بار در سال ۱۹۴۷ وارد محصولات ایکیا شد و بازخورد مثبت مشتری‌ها را در پی داشت. سرانجام اینگوار به‌صورت تخصصی در سال ۱۹۵۱ تولید و عرضه مبلمان را آغاز کرد و عرضه دیگر محصولات را از دامنه فروش ایکیا خارج کرد.

موفقیت شرکت «ایکیا» با پول توجیبی!

نخستین کاتالوگ مبلمان ایکیا نیز در همان سال منتشر شد و دو سال بعد برای افزایش رقابت‌پذیری نخستین نمایشگاه مبلمان این شرکت در آلم هولت (Almhult) افتتاح شد. عامل رقابت‌پذیری موجب شد تا کمپراد در سال ۱۹۵۵ تصمیم به آغاز طراحی مبلمان‌های خود بگیرد.

طراحی شخصی مبلمان برای فروشگاه‌های ایکیا موجب شد این شرکت بر قیمت پایین و عملکرد بهتر محصولاتش تمرکز کند که در نهایت موفقیت‌های بسیاری را برای آن در پی داشت. در همان دوران بود که یکی از کارمندان ایکیا برای آنکه میزی را در قسمت بار خودرو جا دهد و آسیبی به آن وارد نشود، پایه‌های آن را جدا کرد. نخستین فروشگاه مجهز و کامل ایکیا نیز به سال ۱۹۵۸ در آلم‌هولت افتتاح شد.

در آن زمان، این فروشگاه با مساحت ۶ هزار و ۷۰۰ متر مربع، بزرگ‌ترین نمایشگاه مبلمان در کل اسکاندیناوی محسوب می‌شد. پس از افتتاح فروشگاه استکهلم که با الهام از موزه «گوگنهایم» در شهر نیویورک به‌صورت مدور ساخته شده بود، نخستین فروشگاه برون‌مرزی ایکیا نیز به سال ۱۹۶۳ در اسلو، پایتخت نروژ افتتاح شد.

ایکیا در سال ۱۹۷۳ نخستین فروشگاه خارج از اسکاندیناوی خود را در زوریخ، پایتخت سوئیس افتتاح کرد. رشد سریع فعالیت‌های این شرکت در سال ۱۹۷۴ به آلمان و شهر مونیخ کشیده شد. در حال حاضر، آلمان همچنان بزرگ‌ترین بازار محصولات ایکیا محسوب می‌شود.

موفقیت شرکت «ایکیا» با پول توجیبی!

فروشگاه ایکیا در استرالیا به سال ۱۹۷۵ و یک سال بعد در کانادا افتتاح شد که ظرف دو سال محصولات این شرکت را روانه دو قاره جدید کردند. فروشگاه ایکیا در آمریکا و انگلیس نیز به ترتیب در سال‌های ۱۹۸۵ و ۱۹۸۷ افتتاح شد. طی بیش از یک دهه گذشته نیز ایکیا وارد بازارهای روسیه و ژاپن شده است.

ایکیا هم‌اکنون در بیش از ۳۶ کشور فعال بوده و بزرگ‌ترین تولید‌کننده مبلمان در جهان محسوب می‌شود. دیدگاه این شرکت همواره بر بهتر کردن تجربه زندگی روزانه افراد استوار بوده است. ارائه محصولاتی کاربردی و بادوام که بسیاری قادر به تهیه آنها هستند نیز مؤید این مسئله است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      فروشگاه ایکا در شهر دالاس امریکا حیرت انگیزه بزرگی و عظمت ان انسان را گیج میکنه تمام محصولات بصورت پکیج و بسته بندی عرضه میشه و خود خریدار باید ان ها را در منزل سر هم کنه در بدو ورود میتوانی یک یادداشت و مداد و متر بصورت رایگان برداری تقریبا دیدن تمام قسمت های ان یک روز وقت می گیرد جالبه که قیمت ان هم چندان ارزان نیست ولی کیفیت نسبتا خوبی داره و تنوع افسانه ای در پارکینگ روز های تعطیل چیزی حدود ۵۰۰۰ ماشین جا میگیره و محلی هم برای بارگیری اجناس خریداری شده نزدیک درب ورودی داره فروشنده ها خیلی مهربان و وارد بکارشان هستند و خیلی خوشرو در طبقه اخر رستوران ارزان دارد برای خانواده ها خلاصه اگر اهل خرید هم نباشی جای خیلی دیدنی است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج