۳۰۵۴۴۷
۱ نظر
۵۰۱۳
۱ نظر
۵۰۱۳
پ

آپارتمان شیک و بهاری با رنگ بنفش

سراغ يكي از اين آپارتمان‌ها رفته‌ايم تا يك نمونه تحسين‌برانگيز از آنها را نشان دهيم كه با تغييراتي كوچك اما مهم به آپارتمانی شيك و ديدني تبديل شده است.

مجله منزل - عرفان شریف نژاد: زندگي مدرن در كلانشهر‌ها و بالا رفتن ارزش و قيمت زمين و مسكن باعث شده كه بيشتر ساكنان شهرهاي بزرگ در آپارتمان‌هاي كوچك‌تر زندگي كنند.

شايد براي بسياري از ساكنان اين آپارتمان‌ها، چيدن يك خانه شيك و زيبا و در نتيجه تبديل آن آپارتمان كوچك به خانه‌ای گرم و دلنشين و در عين حال شيك و مدرن، بسيار ناممكن و دور از ذهن به نظر برسد اما اين بار به يكي از اين آپارتمان‌ها رفته‌ايم تا يك نمونه تحسين‌برانگيز از آنها را نشان دهيم كه با تغييراتي كوچك اما مهم به آپارتمانی شيك و ديدني تبديل شده است. خانم سوزان نجفي‌زاده، صاحب و طراح اين آپارتمان براي شما از ايده‌هاي جالب و كوچكش براي تغييراتي بزرگ در اين واحد شيك و مدرن مي‌گويد.

آپارتمان شیک و بهاری با رنگ بنفش

بعد از اتمام دوره آكادميك معماري در دانشگاه، يك دوره طراحي دكوراسيون در آلمان گذراندم و در آنجا با ايده‌هايي از دكوراسيون آشنا شدم كه كمتر در خانه‌هاي ايراني ديده بودم. متوجه شدم چقدر براي اروپايي‌ها انتخاب و چيدن وسايل خانه راحت است و ما ايراني ها چقدر اين كار را سخت و پرهزينه انجام مي دهيم. راز سادگي و در عين حال شيك بودن خانه‌هاي اروپايي را در انتخاب درست و هوشمندانه وسايل و ابزاري مي‌دانم كه در دكوراسيون منزل استفاده مي‌كنند. انتخاب رنگ‌هاي خنثي در ديوار‌ها و وسايل بزرگ خانه كه هزينه تعويض آنها بيشتر است، سبب مي‌شود كه به‌راحتي در انتخاب و جابه‌جايي وسايل و تزیينات خانه تغييراتي ایجاد کنند.

آپارتمان شیک و بهاری با رنگ بنفش

اولين‌باری كه به اين خانه آمديم به خاطر اينكه به بودجه مدنظر ما مي خورد، آن را انتخاب كرديم. شايد براي شما غير قابل باور باشد كه اين آپارتمان در ابتدا چقدر بد بوده است؛ يك آشپزخانه كوچك در كنار يك سالن ال‌شكل كه به هيچ‌وجه نمي توانستيم از فضاي آن استفاده كنيم.

آپارتمان شیک و بهاری با رنگ بنفش

به خاطر زياد بودن هزينه‌هاي تغيير اساسي كابينت‌ها، مجبور شديم كابينت‌هاي جديد را مطابق با رنگ كابينت‌هاي قديمي انتخاب كنيم. كانتر را هم برداشتيم و به جاي آن يك جزيره در وسط آشپزخانه قرار داديم كه در كنار ميز ناهارخوري كه از قبل داشتیم، فضاي پذيرايي داشته باشیم. گاهي با يك مبل يا يك پارتيشن كوچك مي‌شود دو فضاي نشيمن و پذيرايي را از هم جدا کرد. اين تغيير مي تواند با كمترين هزينه نتيجه‌اي چشمگير در زيبا‌تر کردن خانه تان داشته باشد.

آپارتمان شیک و بهاری با رنگ بنفش

استفاده از گل‌هاي طبيعي در حس و حال خانه تاثير زيادي دارد. سعي كردم از گل‌هاي آپارتماني با برگ‌هاي سبز استفاده كنم كه هم نور كمتري نياز داشته باشند و هم از همنشيني رنگ‌هاي سبز در كنار رنگ‌هاي خنثي استفاده مطلوبي كنم.

آپارتمان شیک و بهاری با رنگ بنفش

شايد خيلي از مردم گمان مي‌كنند كه وسایل شيك بايد گران باشند اما از ديد من، ساده‌ترين و كم‌هزينه‌ترين وسایل اگر هوشمندانه و ريزبينانه انتخاب شوند، تناسبي به تمام اجزاي خانه مي‌بخشند كه حس و روح شيك بودن را به همه جاي خانه منتقل می‌کنند. تناسب رنگ‌ها و فرم‌ها نسبت به گران بودن و پرزرق و برق بودن وسایل، اهميت بيشتري در زيبا کردن فضا دارد. دكور مينياتوري آشپزخانه را هم خاله‌ام ساخته كه بسيار هنرمند بود.

آپارتمان شیک و بهاری با رنگ بنفش

به نظر من ديد معماري و هنرمندانه ريشه در ذات و ژنتيك ما دارد اما با استفاده از ايده‌هاي سايرين و مطالعه و جست‌وجوي اين ايده‌ها از كساني كه متخصص اين رشته هستند، می‌توانیم به رشد و شكوفايي استعداد و خلاقيت‌هاي‌مان كمك كنيم. نبايد هر وسيله‌اي از هر رنگي را به علت اينكه در آن لحظه خوش‌مان آمده، براي دكور خانه‌مان انتخاب كنيم. بهتر است اول به تركيب خانه و وسايل‌مان دقت کرده و همه‌چيز را در تناسب با هم انتخاب كنيم. اول كاربري، بعد سادگي و در نهايت زيبايي يك وسيله است كه در دكوراسيون خانه تاثيرگذار خواهد بود.

آپارتمان شیک و بهاری با رنگ بنفش

به‌شدت مخالف استفاده از وسايل صرفا دكوري و بدون استفاده در منزل هستم. اگر وسيله‌اي را در خانه استفاده مي‌كنيم و آن را هماهنگ با ساير دكوراسيون خانه در نظر می‌گیریم، حتما بايد وسيله‌ای كاربردي باشد كه استفاده‌اي در زندگي ما داشته باشد. دوست ندارم با وسايل تزیيني اضافي، فضاي خانه‌ام را شلوغ كنم. بهتر است تا جاي ممكن از وسايلي استفاده كنيم كه بيشتر مورد استفاده براي‌مان دارد. در پروژه‌هاي ديگرم هم همين ايده را اجرا مي‌كنم.

آپارتمان شیک و بهاری با رنگ بنفش

ديوارهاي خانه هم ايرادهای ظاهري زيادي داشتند؛ مثل لوله‌هاي روكار گاز و سيم‌هاي برق که با پوشاندن آنها با كاغذديواري‌اي كه در ساير فضاي خانه استفاده كرديم، تا حدودی ایرادهای‌شان را پوشاندیم.

پنجره‌هاي بزرگ و نورگير اين خانه، تنها مزيت آن بود كه با انتخاب يك پرده كركره‌اي ساده با رنگ خنثي و كمترين هزينه، مدرن بودن فضاي آن را حفظ كرده و در عين حال از نور طبيعي روز نیز به بهترين شكل استفاده کردیم. برای تابلوهاي روي ديوارها هم قاب سفيد را در نظر گرفتم تا تمام جزیيات خانه با هم در تناسب باشد.

آپارتمان شیک و بهاری با رنگ بنفش
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خونه ی قشنگی بود خونه های زیادی دیدم ولی این یکی فرق میکرد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج