۳۰۵۵۱۰
۲ نظر
۵۰۱۱
۲ نظر
۵۰۱۱
پ

خروجی مجلس؛ سگ‌ گردانی جریمه ندارد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) با کلیات لایحه رسیدگی به تخلف از نظامات شهری مخالفت کردند.

خبرگزاری ایسنا: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) با کلیات لایحه رسیدگی به تخلف از نظامات شهری مخالفت کردند.

کلیات لایحه رسیدگی به تخلف از نظامات شهری در جلسه علنی صبح امروز مجلس مورد رسیدگی قرار گرفت که در آن تعیین جریمه برای ظاهر شدن با حیواناتی مثل میمون و سگ در اماکن عمومی، سد معبر عمومی، تکدی‌گری در اماکن عمومی، ایجاد آلودگی صوتی و ریختن زباله در اماکن عمومی پیش بینی شده بود. در جریان بررسی این لایحه نادر قاضی پور در اخطاری مستند به اصل سوم قانون اساسی خاطر نشان کرد: این یک قانون فراگیر است و در آن شهرهای کوچک با کلان شهرها به صورت یکسان در نظر گرفته‌ شده‌اند.

عباس رجایی نیز در اخطاری مستند به اصل سوم قانون اساسی خاطر نشان کرد: شهر از جمعیت ۳۰۰۰ نفر تا ۱۵ میلیون نفر جمعیت را ممکن است در خود جای دهد و در این لایحه در مورد حریم‌ شهرها نیز مصوباتی وجود دارد در حالی که در حریم شهرهای کوچک روستاها قرار دارند.

طباطبایی نائینی نیز در اخطاری مستند به اصل ۱۱۰ قانون اساسی این لایحه را خلاف سیاست‌های کلی نظام عنوان و تصریح کرد:‌ در این لایحه ۳۰ تا ۴۰ مورد جرم انگاری برای حیوان گردانی، ریختن فضولات و مسائل دیگر صورت گرفته و در تمامی موارد هدف این است که پرونده‌ای درست کنند و به دستگاه قضایی ارجاع کنند و متخلفان جریمه شوند.

وی اضافه کرد:‌ قوه قضاییه مکلف به کاهش عناوین مجرمانه است، اما این لایحه خلاف این موضوع تدوین شده است.

علی لاریجانی رئیس مجلس نیز در همین رابطه گفت: این اخطار قابل توجهی است؛ این یک لایحه مختصر بوده که در کمیسیو ن موادی از جرایم را به آن افزوده‌اند و برای قوه قضاییه کار درست شده است.

در ادامه کلیات لایحه رسیدگی به تخلف از نظامات شهری به رای مجلس گذاشته شده که نمایندگان با ۷۱ رای موافق، ۵۲ رای مخالف و ۱۶ رای ممتنع از مجموع۲۰۰ نماینده حاضر با کلیات آن مخالفت کردند و لایحه از دستور کار مجلس خارج شد.

تعیین جریمه ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومانی برای ظاهر شدن با حیوانات وحشی یا نجس از قبیل میمون و سگ و رها کردن حیوانات اهلی از قبیل دام و طیور در اماکن عمومی، تعیین جریمه ۵۰ هزار تومانی تا ۵۰۰ هزار تومانی برای رها سازی زباله در اماکن عمومی، جریمه ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومانی برای سد معبر، جریمه ۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان برای تکدی‌گری و تعیین جریمه ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومانی برای ایجاد آلودگی صوتی در معابر و اماکن عمومی از جمله مواردی بود که در این لایحه پیش بینی شده بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هر کاری دوست داشتن این نماینده ها کردن هر طرحی تصویب کردن معلوم شد مردم اصلا اینارو قبول نداشتن . خیلی دیره

      پاسخ ها

      • ebi

        مردم قبولشون داشتن که رفتن بالا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج