۳۰۵۵۸۱
۱۰ نظر
۵۰۱۲
۱۰ نظر
۵۰۱۲
پ

نحوه دریافت وام‌های جدید مسکن

مدیرعامل بانک مسکن ضمن اعلام جزئیات مصوبات اخیر شورای پول و اعتبار، در رابطه با تسهیلات جدید از کاهش نرخ سود در دو طرح صندوق پس‌انداز یکم و همچنین تسهیلات از محل اوراق تقدم خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرعامل بانک مسکن ضمن اعلام جزئیات مصوبات اخیر شورای پول و اعتبار، در رابطه با تسهیلات جدید از کاهش نرخ سود در دو طرح صندوق پس‌انداز یکم و همچنین تسهیلات از محل اوراق تقدم خبر داد.

هفته گذشته شورای پول و اعتبار مصوبات جدیدی در رابطه با افزایش سقف وام مسکن به ویژه برای زوجین داشت که بر این اساس از دو محل حساب صندوق پس‌انداز یکم (خانه‌اولی‌ها)، حساب سپرده ممتاز (از محل خرید اوراق در بورس) سقف‌های وام افزایش یافت.

همچنین شورای پول و اعتبار تاکید کرد که با توجه به کاهش نرخ سود بانکی و متناسب با تورم، سود تسهیلات مسکن نیز کاهش یابد که محمدهاشم بت‌شکن - مدیرعامل بانک مسکن - امروز در نشستی خبری به تشریح ابعاد مصوبات اخیر شورای پول و اعتبار در حوزه مسکن پرداخت.

وی با این توضیح که وام‌های جدید مصوب، اقشار متوسط و کسانی که توان پرداخت اقساط را دارند در بر می‌گیرند، تاکید کرد که بانک مسکن در این طرح‌ها به هیچ‌عنوان از منابع بانک مرکزی و یا خط اعتباری آن استفاده نکرده است بلکه هر آنچه تامین منابع شده از محل خود بانک مسکن است.

شروط دریافت وام‌های ۸۰، ۱۲۰ و ۱۶۰ میلیونی

مدیرعامل بانک مسکن افزایش سقف تسهیلات برای زوجین از محل صندوق پس‌انداز یکم را مورد اشاره قرار داد و گفت: با مصوبات جدید پرداخت تسهیلات برای زوجین در تهران از ۸۰ به ۱۶۰ میلیون تومان، از ۶۰ به ۱۲۰ میلیون تومان و از ۴۰ به ۸۰ میلیون تومان افزایش خواهد یافت که زوجین می‌توانند برای یک پلاک ثبتی در مجموع براساس وام‌های جدید اقدام کنند.

به گفته بت‌شکن، تسهیلات ارائه شده به زوجین براساس حداکثر ۸۰ درصد ارزش ملک خواهد بود.

به شرط پرداخت تسهیلات از محل صندوق پس‌انداز یکم

وی در ادامه به شرایط اعطای تسهیلات جدید از محل صندوق پس‌انداز یکم اشاره کرد و افزود: فرد متقاضی باید حداقل ۱۸ سال سن داشته، از تسهیلات بانک مسکن و سایر بانک‌ها تاکنون هیچ استفاده‌ای نکرده باشد و همچنین از امکانات دولتی نیز برای مسکن بهره نبرده باشد.

مدیرعامل بانک مسکن تاکید کرد که زوجین برای استفاده از وام‌های جدید ۱۶۰، ۱۲۰ و ۸۰ میلیونی هیچ محدودیتی از لحاظ تاریخ ازدواج ندارند.

بت‌شکن این را هم گفت که در مورد استفاده از تسهیلات صندوق پس‌انداز یکم این استثنا وجود دارد که اگر بخواهند در بافت‌های فرسوده از آن استفاده کنند هیچ محدودیتی نداشته و شرایط در مورد آنها اجرا نمی‌شود و می‌تواند از تسهیلات جدید بدون الزام به شروط خانه‌اولی بودن در بافت‌های فرسوده استفاده کنند.

اقساط و سود وام‌های جدید

مدیرعامل بانک مسکن همچنین به کاهش یک درصدی سود تسهیلات پرداختی از محل صندوق پس‌انداز یکم اشاره کرد و گفت: براساس تاکید شورای پول و اعتبار و با توجه به کاهش نرخ سود بانکی، بانک مسکن نیز سود از محل صندوق پس‌انداز یکم از ۱۴ به ۱۳ و همچنین از محل اوراق حق تقدم از ۱۸.۵ به ۱۷.۵ درصد کاهش داد.

با توجه به سودهای کاهش یافته به ۱۳ درصد و همچنین دوره بازپرداخت ۱۲ ساله بنابر آنچه که مدیرعامل بانک مسکن توضیح داد اقساط پرداختی در وام‌های جدید از این محل به این شرح است: وام ۱۶۰ میلیونی در تهران ماهیانه یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، وام ۱۲۰ میلیون تومانی در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت ماهیانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و همچنین وام ۸۰ میلیون تومانی در سایر مناطق شهری ماهیانه ۹۷۰ هزار تومان خواهد بود.

زوجین تاریخ سال ۸۵ به بعد مشمول تسهیلات ۶۰، ۸۰ و ۱۰۰ میلیونی

بت‌شکن در توضیح سقف‌های افزایش یافته برای وام مسکن زوجین از محل خرید اوراق حق‌تقدم در بورس توضیح داد که هیچ‌یک از محدودیت‌های موجود در دریافت وام از صندوق پس‌انداز یکم اعمال می‌شود در این بخش وجود ندارد. نه استفاده از امکانات دولتی و مسکن و نه شرط سنی.

اما بت‌شکن این را تاکید کرد که بانک مسکن برای حفظ تعادل منابع و مصارف خود برای وام‌های حساب سپرده ممتاز (اوراق حق تقدم) زمان ثبت ازدواج زوجین برای دریافت این وام‌ها را به اول فروردین ۱۳۸۵ محدود کرده است.

بنا بر آنچه که مدیرعامل بانک مسکن توضیح داد نرخ سود وام‌های پرداختی در این بخش نیز از ۱۸.۵ به ۱۷.۵ درصد کاهش یافته و بر این اساس با توجه به دوره بازپرداخت ۱۲ ساله وام ۱۰۰ میلیون تومانی زوجین در تهران ماهیانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ۸۰ میلیونی در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ماهیانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و همچنین وام ۶۰ میلیونی در سایر مناطق شهری نیز ماهیانه ۸۹۰ هزار تومان قسط خواهد داشت.

شرایط ویژه برای وام مسکن جوانان

طرح سومی که اخیراً شورای پول و اعتبار آن را تصویب و مدیرعامل بانک مسکن در مورد آن توضیحاتی ارائه کرد در مورد استفاده همزمان از دو وام بود.

بر این اساس کسانی که قبلا در بانک مسکن سپرده‌گذاری کرده‌اند و اکنون می‌توانند از محل آن تسهیلات دریافت کنند همانقدر که میزان تسهیلات دریافتی آنها باشد می‌تواند تا صددرصد سقف مصوب وام‌های مسکن را بدون سپرده دریافت کنند. آنطور که بت‌شکن اعلام کرد به عنوان نمونه اگر فردی درخواست وام مسکن جوانان داشت می‌تواند تا ۳۰ میلیون تومان دریافت کند از این قدرت برخوردار است که تا ۶۰ میلیون تومان در تهران، ۵۰ میلیون تومان در مراکز استان‌ها و همچنین ۴۰ میلیون تومان در سایر مناطق شهری تسهیلات را بدون سپرده دریافت کنند.

این در حالی است که سود تسهیلات جوانان در حال حاضر ۱۳ درصد است، اما مابه‌التفاوت دریافتی براساس سود روز شورای پول و اعتبار در عقود مبادله‌ای یعنی ۲۰ درصد پرداخت خواهد شد.

فعلا تصمیمی برای افزایش سقف وام مسکن وجود ندارد

در این نشست از مدیرعامل بانک مسکن سوال شد که آیا با توجه به مصوبات اخیر طرحی برای افزایش مجدد وام در سال آینده وجود دارد که وی توضیح داد باید چند دوره عملکرد طرح‌های فعلی مورد بررسی قرار گرفته و آثار آن بر شاخص‌های اقتصاد کلان، مسکن و خانوار مشخص شود تا بتوان در مورد افزایش مجدد تصمیم‌گیری کرد، اما فعلا دیگر هیچ برنامه‌ای برای افزایش ندارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      یه کارمند چه قدر در ماه در میاره که یکو دوبیست تا یکو چهرصد قسط بده اون وقت خودشو زنش چی بخورن بچه که هیچی

    • سینا

      ماهی ۱،۲۰۰ آخه از کجا بیاریم قسط بدیم،آخه مگه همینه مگه زن و بچه ما علف میخورن. نمیدونم کی نشته داره این تصمیم ها رو میگیره آخه خانه ت آباد تو کجا نشستی که درد این مردم رو نمیدونی.،چرا درک نمیکنید داریم چه میکشیم.

    • حسين

      هدف اين وامها افزايش قدرت قشر واقعا نيازمند مسكن نيست بلكه به نحوي فروش املاك انباشته شدست،ولي مطمئن باش بازار تكون نميخوره

    • بوق

      خوب است 1200 که پولی نیست به ماهانه بین 6 تا7 میلیون درآمد دارم و خیلی هم راضیم اینهایی که میگن نمیتونیم قسط 1200 بدیم بخاطر اینه که نه تحصیلات دارن و نه اهل کار چطور من با فوق لیسانس دارم با جمع کردن کارتن خالی از سطلهای زباله ماهانه 6 تا 7 تومان در امد دارم خوب بیان کار کنن. کار که عیب نیست ؟ هست !

    • حسین

      بد بخت ما مردم ، بیچاره ما مردم

      کسی که بتونه ماهی 1400 قسط بده قطعا نیازی به مسکن نداره ...

      مسئولین سال به سال عوض میشن و به حال ما هیچ فرقی نمیکنه !

      ای مردم آگاه ! من از حقم نمیگزرم که این چنین کردید با ما

    • صدای عدالت

      واقعا کسی که ماهی850 تا 1میلیون تومن تازه تو تهران حقوق میگیره تازه مستاجرم هست چطوری ماهی اینقدر قسط بده باید علف بخوره آقایون مسولین شما ما رو مسخره کردین یا خودتونو این وام مال از ما بهترونه وگرنه قشر ضعیف جامعه که 80درصد جامعه رو تشکیل میدن با این کارا هیچوقت صاحب خونه نخواهند شد. تازه بگذریم که سود این وام سر به فلک خواهد کشید و اجداد این جوان هم باید سود اونو پرداخت کنن. شما بازار کار رو رونق بده نمیخواد به فکر خونه دار شدن جوانان باشی خدا خیرت بده مسوول.

    • فرامرز

      بنظر من بجای وامهای زیاد به مردم وبدهکاری آنها وپرداخت قسط زیاد به بانکها(میاید مصالح ساختمانهای ارزان کنید :ووام کمتر وخانه ارزانتر این بهتر است:وام که افزایش پیدا کند خانه ها گرانتر می شود...واین فکر اشتباه است که وام مسکن را زیاد کنید ::وبه نفع صاحبخانه است::خانه ای که با 20میلیون درست کرد حال بدهید 60یا 70میلیون این درست است//

    • خوراني

      اين وام ها به نفع پولدارها ها است نه ما که حقوق 1200 پولدارها می تونند با دریافت وام مسکن های خود را بیشتر کنند.

    • سعید

      چقدر ما بد بختیم خدااااااااااااااااااا

    • خدا

      واقعا که مسئولین اصلا دلشون به حال مردم بیچاره نمیسوزه و کاری رو از تع دل برای حل مشکلات مردم انجام نمیدم متاسفم که یه سقف بالا سرمون به قیمت جونمونه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج