۳۰۵۶۰۷
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

کاربران مک در معرض حمله باج‌افزار جدید

باج‌افزار جدیدی برای مک نوشته شده که اطلاعات این کامپیوترها را قفل می‌کند.

مجله دیجی کالا - امیرحسین میرزایی: برخی از افراد تصور می‌کنند که کامپیوترهای مک، در مقابل هک و ویروس مقاوم هستند. در حالی که این حرف کم و بیش صحت دارد، اما به قاطعیت نمی‌توان مک‌ها را در مقابل هک و ویروس امن دانست. ویروس‌های مختلفی برای کامپیوترهای اپل ساخته شده‌اند؛ با این حال، تعداد این ویروس‌ها در مقابل هک‌های ویندوزی به‌قدری کم است که افراد مک‌ها را کامپیوترهایی امن می‌خوانند. با تمام این اوصاف، همین چند روز پیش گزارشی از شیوع یک «باج‌افزار» یا همان Ransomware روی کامپیوترهای اپل منتشر شده است.

کاربران مک در معرض حمله باج‌افزار جدید

باج‌افزارها هک‌هایی هستند که پس از اجرا شدن، تمام کامپیوتر یا فایل‌های داخل آن را قفل و بلااستفاده می‌کنند؛ تنها کسی هم که می‌تواند قفل را باز کند، هکری است که باج‌افزار را نوشته. چنین هک‌هایی را به این دلیل باج‌افزار می‌نامند که هکرها معمولا برای باز کردن کامپیوترها، درخواست باج می‌کنند. در بسیاری از موارد که باج پرداخت نمی‌شود، هکرها کلید باز کردن کامپیوترها را نابود کرده‌اند و قفل باج‌افزارها هیچ‌وقت باز نشده است.

کمتر از یک ماه پیش بود که یکی از بیمارستان‌های لس‌آنجلس توسط یک باج‌افزار مورد حمله قرار گرفت. هکرها هم برای آزاد کردن کامپیوترهای بیمارستان، ۳.۶ میلیون دلار درخواست کرده بودند.

شرکت امنیتی Palo Alto Networks در مصاحبه‌ای به خبرگزاری رویترز گفته است: "باج‌افزار ساخته شده برای کامپیوترهای مک، کاملا کار می‌کند و تمام فایل‌ها قفل می‌شوند."

اپل برای مقابله با چنین حمله‌هایی، گواهی دیجیتال (Digital Certificate) نرم‌افزاری که این هک را وارد کامپیوترها می‌کرد، پاک کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج