۳۰۵۷۰۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

انتقاد فرید زکریا از جمهوری‌ خواهان و ترامپ

فرید زکریا در برنامه تلویزیونی جی پی اس گفت: باید به میت رامنی بابت سخنرانی که در آن دونالد ترامپ را متظاهر و فریبکار توصیف کرد تبریک گفت.

خبرگزاری صدا و سیما: فرید زکریا در برنامه تلویزیونی جی پی اس گفت: باید به میت رامنی بابت سخنرانی که در آن دونالد ترامپ را متظاهر و فریبکار توصیف کرد تبریک گفت.

شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: فرید زکریا در برنامه تلویزیونی جی پی اس گفت همان گونه که بزدلی مسلمانان میانه رو از محکوم کردن ایده های بد و گفتمان زشت دلیل اصلی اوج گیری افراط گرایی اسلامی است، در میان محافظه کاران نیز خودداری شخصیت های کلیدی از محکوم کردن ایده ها و گفتمان افراطی به ظهور ترامپ منجر شد.

فرید زکریا افزود باید به میت رامنی بابت سخنرانی که در آن دونالد ترامپ را متظاهر و فریبکار توصیف کرد تبریک گفت. اما او در سال ۲۰۱۲ میلادی که ترامپ کارزاری زشت و دروغین را برای ایجاد شبهه در آمریکایی بودن رئیس جمهور اوباما پیش می برد، کجا بود؟ کنار ترامپ در لاس وگاس. همان طور که ای جی دیون در کتاب چرا راست غلط شد، به ما یادآوری می کند.

زکریا تصریح کرد تندروها همواره در دو سوی طیف سیاست وجود داشته اند، اما آنچه درباره محافظه کاران متفاوت است، حقیقتی است که از دهه نود میلادی برخی اعضای شاخص و اصلی آن گفتمان، تاکتیک های افراطی را برگزیده اند.

نیوت گینگریچ در یادداشتی نامزدهای جمهوری خواه را به بهره گیری از گفتمان بی پروا در مقابل حریفان دموکراتشان دعوت می کرد. برخی از لغاتی که او پیشنهاد کرده بود شکست، رقت انگیز، مایه بدنامی و بی کفایت بود. در یک ماه گذشته دونالد ترامپ میت رامنی را نامزدی شکست خورده، بوش را رقت انگیز، لیندزی گراهام را مایه بدنامی و رئیس جمهور اوباما را به کلی بی کفایت توصیف کرد.

شاید او یادداشت گینگریچ را خوانده است. البته اقدام برخی چهره های شاخص محافظه کار که نامه سرگشاده ای امضا و در آن ترامپ را محکوم کردند، شجاعانه است، اما به خاطر دارم در یک دهه اخیر با هرکدام از این افراد گفتگو کردم وجود مشکل در حزب جمهوری خواه را رد کردند و انتقادات از این حزب را نتیجه جانبداری رسانه ای توصیف کردند. هنوز هم برخی از پذیرش حقیقت سرباز می زنند و گناه اوج گرفتن ترامپ را متوجه اوباما می دانند. جمهوریخواهان ایده هایی در باره خیانت به افکار عمومی قبولانده اند و نیروهای پوپولیستی را تقویت و آن را با تعصب و نژادپرستی تشدید کرده اند.

ترامپ فقط تصمیم گرفته است بی هیچ شرمندگی همه اینها را بپذیرد و آنچه را جمهوریخواهان سالها به صورت نلویحی بیان می کردند، آشکارا بر زبان آورد. مشکل این است که جمهوری خواهان می بایست پارسال ایده ها و روش های ترامپ را محکوم می کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج