جاباما
۳۰۵۸۸۰
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

نکونام: پولادی به ایران بازخواهد گشت

سال ۱۳۹۴ برای جواد نکونام یک سال خاص بود. او پس از سال‌ها درخشش در رده باشگاهی و ملی، سرانجام تصمیم گرفت که از تیم ملی خداحافظی کند.

همشهری ورزشی: سال ۱۳۹۴ برای جواد نکونام یک سال خاص بود. او پس از سال‌ها درخشش در رده باشگاهی و ملی، سرانجام تصمیم گرفت که از تیم ملی خداحافظی کند. این اتفاق در یازدهم فروردین سال‌جاری رخ داد که نکونام از آن به‌عنوان اتفاقی تلخ و البته خاطره‌انگیز یاد می‌کند. هرچند نکونام در سال‌های پایان فوتبال خودش قرار دارد، ولی او آنقدر تأثیرگذار و آماده است که همچنان هم می‌تواند کشورهای عربی را برای پیشنهاد دادن به سمت خودش بکشد. نکونام فعلا در لیگ قطر بازی می‌کند و چه‌بسا که سال آینده هم همچنان در خارج از ایران باشد.

خیلی‌ها دوست دارند بدانند چرا نکونام حتی در این سن و سال هم آماده است، به‌طوری‌که همچنان این شانس را دارد که به‌عنوان لژیونر در خارج از ایران بازی کند؟

مهم‌ترین دلیل آماده بودن من این است که خوب تمرین می‌کنم و زندگی حرفه‌ای دارم. من در اسپانیا یاد گرفتم که چطور زندگی کنم و هرجا هم که رفتم، نهایت تلاشم را انجام دادم تا هم خودم موفق باشم و هم تیمم. شاید هم در گذشته اشتباهاتی رخ داده باشد، ولی مهم این است که همیشه تلاش کردم تا به هدف‌هایم برسم.

چرا فوتبال ایران برخلاف سال‌های گذشته، در تیم‌های مطرح اروپایی نماینده ندارد؟

من برای شما کره‌جنوبی را مثال می‌زنم که الان لژیونرهای مختلفی دارد. یک زمانی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس بازیکنان ایرانی را جذب می‌کردند، ولی حالا دنبال بازیکنان کره‌ای هستند. آیا بهتر نیست که جای آنها بازیکنان ایرانی ترانسفر شوند، قطعا بهتر است. همه می‌گویند فوتبال در دهه۶۰ خیلی خوب بود، تماشاگران زیادی به ورزشگاه می‌آمدند و سطح فنی بازی‌ها بالا بود. من می‌خواهم بگویم فوتبال در حال پیشرفت است، فوتبال در حال توسعه است، اما فوتبال ما فقط در حرف زدن پیشرفت می‌کند. وقتی زمین تمرین بین‌المللی نداریم، وقتی امکانات نداریم، طبیعتا مشکلاتی به‌وجود می‌آید. به هر حال بازیکنان باید در زمین‌های خوب تمرین کنند تا بتوانند به رشد و شکوفایی برسند. شما می‌بینید که در فوتبال ایران باید یک باران یا برف، تمام زمین‌ها خراب می‌شوند. شما می‌بینید که تیم ملی کشورمان زمین تمرین ندارد و این مشکلات واقعا ناراحت‌کننده است.

آیا قرار است سال آینده هم در العربی بمانی؟

قرارداد من یک‌سال‌ونیمه است که البته قرارداد فصل آینده مشروط خواهد بود. در حال حاضر فقط به این فکر می‌کنم که بازی‌ها این فصل به پایان برسد و معلوم نیست در آینده شرایط چگونه پیش خواهد رفت. مطمئنا برای سال بعد برای هر دو طرف جای مذاکره وجود دارد. باید ببینم شرایطم چگونه خواهد بود.

از زمانی که در اسپانیا بازی می‌کردی، مثل اینکه رابطه خوبی با ژاوی داشتی. آیا این رابطه فقط در زمین فوتبال است یا اینکه با او ارتباط داری؟

من با ژاوی در ارتباط هستم و در اسپانیا هم با او در ارتباط بودم. مطمئن باشید او در آینده سرمربی بارسلونا خواهد بود و من آن زمان هم با او ارتباط خواهم داشت. ارتباط من با این بازیکن فراتر از زمین فوتبال است و رابطه نزدیکی داریم. امیدوارم شرایط طوری فراهم شود که بتوانم از تجربیات او، در کارهایی که خودم در ذهنم دارم استفاده کنم. امیدوارم از این تجربیات بتوانم برای فوتبال کشور خودم استفاده کنم.

مدت‌هاست که بحث حضور شما در تیم ملی فوتبال ایران مطرح است. بالاخره آیا قرار است که به‌عنوان دستیار کارلوس کی‌روش انتخاب شوید یا اتفاق دیگری خواهد افتاد؟

بعد از خداحافظی از تیم ملی ایران به این موضوع اشاره کردم که بودن در تیم ملی برای من افتخار است و هر کمکی از دستم بربیاید انجام خواهم داد. واقعا برای من فرقی ندارد که در تیم ملی بازیکن باشم، مربی باشم یا تدارکات. حتی یک روز کار کردن در تیم ملی هم یک افتخار بزرگ محسوب می‌شود. بعد از خداحافظی از تیم ملی، تصمیم گرفتم که فوتبالم را در رده باشگاهی ادامه بدهم. نمی‌خواستم زود از صحنه کنار بروم تا بعدها پشیمان شوم. کار کردن با کارلوس باعث افتخار است و خیلی‌ها دوست دارند با مربیان بزرگ کار کنند تا تجربیات زیادی به‌دست بیاورند. هیچ چیز برای من بهتر از بودن کنار کی‌روش نیست، چون او یک گنجینه است که می‌توانیم از داشتن این مربی استفاده کنیم. آخرین صحبتی که داشتیم، این بود که همه‌چیز را برای پایان این فصل بگذاریم. من درمورد حضور در تیم ملی در پایان فصل با کی‌روش و فدراسیون صحبت خواهم کرد. بودن در کنار او افتخار بزرگی است.

لیگ ایران را دنبال می‌کنی؟

بله.

شانس کدام تیم را برای قهرمانی بیشتر می‌دانی؟

فاصله مدعیان قهرمانی خیلی فشرده است و نمی‌توان چیزی را پیش‌بینی کرد. هرکدام از مدعیان می‌توانند شانس داشته باشند و من امیدوارم درنهایت تیمی قهرمان شود که لیاقتش را دارد.

بعد از جام‌جهانی برزیل، هجمه سنگینی علیه مهرداد پولادی در ایران به‌وجود آمد. آیا قرار نیست او به ایران بازگردد؟

من ترجیح می‌دهم در کارهای دوستانم دخالت نکنم، ولی اگر کمکی از دست بربیاید، دریغ نخواهم کرد. مهرداد به قطر آمد و با الشحانیه قرارداد امضاء کرد، آنها دنبال جذب من هم بودند و حتی مذاکره هم کردیم. اگر قرار باشد پولادی به ایران بیاید و سپس برای او مشکلاتی ایجاد شود، قطعا فیفا ورود خواهد کرد، چون او با الشحانیه قرارداد دارد. مهرداد به ایران بازخواهد گذشت، چون کشورش را دوست دارد و البته خانواده‌اش در ایران هستند. شما دیدید که مهرداد در اردوی تیم امید و ذوب‌آهن هم حاضر شد، چون برای او ایران مهم است. من معتقدم بعضی‌ها به مهرداد و بازیکنان سرباز کم‌لطفی می‌کنند. مشکلاتی که برای آنها به‌وجود آمد، تقصیر خودشان نبود و این مشکلات توسط یک گروه ایجاد شد. من معتقدم باید استعدادهای فوتبال ایران را قدر بدانیم و اگر آنها را از دست بدهیم خیانت به فوتبال کشور است.

بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا را دنبال می‌کنید؟

بله بازی‌ها را می‌بینم.

فکر می‌کنید این تیم امسال قهرمان اروپا شود؟

بارسلونا جزء مدعیان جدی است، ولی فوتبال را نمی‌توان پیش‌بینی کرد. اگر بارسلونا در اروپا دبل کند فوق‌العاده خواهد شد، ولی چیزی قابل پیش‌ّبینی نیست. اگر یادتان بیاید چند سال پیش هیچ‌کس فکر نمی‌کرد بارسلونا مقابل اینترمیلان بازنده شود. در آستانه آن بازی آن داستان‌های کوه آتشفشان به‌وجود آمد و بارسلونا به‌صورت هوایی نتوانست راهی ایتالیا شود، درنهایت هم شکست خورد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج