جاباما
۳۰۵۹۱۷
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

دیر خریدن بهتر از بد خریدن است!

۶ نکته برای خرید مبلمان که باید بدانید

وسایل و مبلمانی که دکوراسیون داخلی منزل را شکل می‌دهند، این‌قدر متنوع شده‌اند که هر کسی را در انتخاب سردرگم می‌کنند. کاناپه‌ها و مبل‌های راحتی نیز از این قاعده مستثنا نیستند.

مجله منزل - فاطمه افشاریان: وسایل و مبلمانی که دکوراسیون داخلی منزل را شکل می‌دهند، این‌قدر متنوع شده‌اند که هر کسی را در انتخاب سردرگم می‌کنند. کاناپه‌ها و مبل‌های راحتی نیز از این قاعده مستثنا نیستند. شما ممکن است تصور کنید دقیقا می‌دانید چه می‌خواهید اما به محض اینکه وارد فروشگاه مبل‌فروشی می‌شوید یا تصاویر اینترنتی را می‌بینید، سبک‌ها، شکل‌ها و گزینه‌های سفارشی فراتر از حد انتظار هستند. در این مطلب نکاتی را به شما پیشنهاد می‌دهیم که با کمک آنها می‌توانید تصمیم بگیرید دقیقا چه می‌خواهید.

6 نکته برای خرید مبلمان که باید بدانید

۱. تعیین ابعاد و اندازه نشیمن قبل از خرید مبل راحتی

6 نکته برای خرید مبلمان که باید بدانید

اگر نشیمن بزرگی دارید، باید تصمیم بگیرید می‌خواهید دقیقا چه اندازه از آن را با مبل پر کنید. اگر می‌خواهید مبل‌تان نقطه کانونی نشیمن‌تان باشد، مبل‌هایی انتخاب کنید که دورتادور فضا چیده می‌شوند، فضای زیادی اشغال کرده و جای زیادی برای نشستن فراهم می‌کنند و اگر نشیمن‌تان کوچک است، یک مبل راحتی ساده یا یک کاناپه ال‌شکل شاید بهترین گزینه باشد.


2. مشخص کردن جهت قرارگیری مبل و کاناپه

6 نکته برای خرید مبلمان که باید بدانید

نظم‌بخشی موفق یک نشیمن با تعیین سبک زندگی شما شروع می‌شود. اینکه بیشترین استفاده شما از آن فضا چیست؟ آیا دوست دارید در مقابل تلویزیون لم دهید؟ جهت مبل‌تان را متناسب با آنچه می‌خواهید تنظیم کنید. اگر اهل بازی کردن و دورهمی هستید، مبلمان‌تان را به صورت نیم‌دایره یا دایره حول یک میز مرکزی بچینید.


3. مناسب‌ترین شکل مبلمان

6 نکته برای خرید مبلمان که باید بدانید

حال که کاربرد مبل‌تان مشخص شد، زمان آن است که تعیین کنید چه شکلی از آن برای فضای شما مناسب است. برای مثال یک مبل ال‌شکل گزینه بسیار مناسبی برای فضاهای پلان باز است که نیاز به تفکیک دارند؛ مانند تفکیک نشیمن از غذاخوری.


4. انتخاب روکش مناسب

6 نکته برای خرید مبلمان که باید بدانید

هنگام انتخاب روکش مبل زیبایی مهم است اما کارآیی در اولویت قرار دارد. بسیاری از ما علاقه‌مندیم در یک مبل راحتی چرم مخملی سفید رها شویم. این مبل‌ها بسیار باشکوه اما خطرناک هستند. در صورتی که حیوان خانگی یا فرزند کوچکی دارید، چرم مخملی به دلیل آسیب‌پذیری زیاد، گزینه مناسبی نیست.


5. انتخاب سبک مبل متناسب با سبک دکوراسیون منزل

6 نکته برای خرید مبلمان که باید بدانید

همیشه مبلمانی انتخاب کنید که با سبک دکوراسیون منزل‌تان همخوانی داشته باشد. اگر سبک منزل شما مدرن و براق است، مبلی با خطوط صاف و رنگ‌های متناسب انتخاب کنید.


6. انتخاب رنگ مبلمان

6 نکته برای خرید مبلمان که باید بدانید

نکته دیگری كه هنگام خرید مبل باید در نظر داشته باشید، انتخاب رنگ آن است. از انتخاب رنگ و طرح‌های منحصر به فرد نترسید. این مبل‌ها فضای شما را خاص خودتان می‌کنند. اما اگر اهل ریسک کردن نیستید، سراغ رنگ‌های خنثی بروید؛ چنین رنگ‌هایی در هر فضایی جای دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج