۳۰۵۹۶۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

آماده باش اورژانس در چهارشنبه آخر سال

رئيس اورژانس كشور از آمادگی كامل اورژانس‌ در ايام نوروز خبر داد و گفت: در تعطیلات نوروزی متخصصين مقيم در بيمارستان‌ها مستقر بوده و تمامی كلينيک های ويژه فعال هستند.

خبرگزاری مهر: رئيس اورژانس كشور از آمادگی كامل اورژانس‌ در ايام نوروز خبر داد و گفت: در تعطیلات نوروزی متخصصين مقيم در بيمارستان‌ها مستقر بوده و تمامی كلينيک های ويژه فعال هستند.

دكتر امین صابری نيا در حاشيه برگزاری بيست و نهمين همايش روسای اورژانس كشور و در جمع خبرنگاران ايجاد هماهنگي و آماده كردن اورژانس‌های كشور در آستانه تعطيلات ايام نوروز را يكي از اهداف برگزاری اين همايش بيان كرد و گفت: در اين همايش برنامه‌های سال آينده اورژانس كشور و طرح‌های اين مركز به منظور ارتقاء اورژانس كشور براي سال آينده مورد بررسي قرار خواهد گرفت.

وی از آمادگي كامل اورژانس‌هاي پيش بيمارستاني و بيمارستاني براي ايام نوروز خبر داد و گفت: در اين ايام متخصصين مقيم در بيمارستان‌ها مستقر بوده و كليه كلينيك‌هاي ويژه فعال هستند.

صابري نيا در ادامه از افزايش تعداد پايگاه‌های اورژانس هوايي از ۱۸ به ۲۰ پايگاه خبر داد و گفت: در ايام نوروز پايگاه‌هاي آمبولانس‌هاي هوايي در ۲۰ نقطه از كشور آمادگي كامل براي ارائه خدمات اورژانسي را دارند.

وي افزود: همچنين ۱۸۰ آمبولانس جديد به ناوگان اورژانس اضافه خواهد شد كه همين امر باعث مي‌شود كه بتوانيم با يك توان مضاعف در ايام نوروز آماده ارائه خدمات درماني در جاده‌ها به مردم باشيم.

صابری نيا همچنين از آمادگي اورژانس تهران براي پاسخگويي به نيازهاي اورژانسي ناشنوايان خبر داد و افزود: طي يك طرح تحقيقاتي كه سال گذشته با انجمن ناشنوايان داشتيم قرار شد در شهر تهران به صورت پايلوت ناشنوايان در صورت نياز به اورژانس از طريق پيامك درخواست خود را به اورژانس ۱۱۵ ارسال كنند.

وی از تمام ناشنوايان خواست خود را به انجمن ناشنوايان معرفي و شماره تلفن خود را اعلام كنند تا از اين طريق بتوانند نياز خود را از اورژانس دريافت كنند.

رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت‌های پزشكی كشور درخصوص آمبولانس‌هاي موتوري گفت: طبق محاسبات در فاز اول نياز به ۵۰۰ موتور آمبولانس داريم كه حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ آمبولانس وارد ناوگان اورژانس كشور مي‌شود.

وی افزود: در حال حاضر موتورهاي آمبولانس براي شهرهاي پر تراكم و بسيار شلوغ مثل تهران خواهد بود و پس از آن ۱۳ استان كشور كه پر تراكم هستند به اين موتورهاي آمبولانس مجهز مي‌شوند.

به گفته رئیس اورژانس کشور، در حال حاضر ۳۰ موتور آمبولانس در تهران فعال است.

صابري نيا در ادامه با اشاره به وجود نقشه راه براي مديريت بحران افزود: در حال حاضر تمامی مراكز EOC كشور فعال بوده و اميدواريم سال آينده در نقاط مختلف بحران خيز كشور تمام دانشگاه هاي علوم پزشكي برنامه عملياتي موثر و علمي براي مديريت بحران داشته باشند.

وی در خصوص پدافند غيرعامل گفت: پروتكل‌های اجرایی در بخش شيمایی، هسته‌ای و بيولوژيک وجود دارد كه در حال تكميل آنها هستيم

رئيس اورژانس كشور در ادامه تعداد پايگاه‌هاي اورژانس كشور را ۲۱۶۲ پايگاه بيان كرد و گفت: تعداد پايگاه‌هاي آمبولانس هوايي ۲۰ و تعداد پايگاه‌هاي آمبولانس دريايي ۲ پايگاه است.

صابري نيا بر لزوم تامين نيروي انساني براي پايگاه‌هاي اورژانس تاكيد كرد و گفت: در صورت تامين نيروي انساني مورد نياز مي‌توان تعداد پايگاه‌هاي اورژانس را افزايش داد .

وي همچنين تعداد اورژانس بيمارستاني را ۵۸۰ اورژانس بيان كرد و گفت: در مجموع تعداد نيروي اورژانس پيش بيمارستاني ۱۸ هزار نفر و اورژانس بيمارستاني نزديك به ۴۰ هزار نفر مي‌باشد كه به صورت ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمت رساني به مردم هستند.

صابري نيا در خصوص چهارشنبه آخر سال گفت: براي چهارشنبه پايان سال تيزرها و پوسترهاي آموزشي به منظور اطلاع‌رساني و پيشگيري از وقوع حادثه آماده ارائه مي‌باشد.

وي بر لزوم همكاري والدين براي جلوگيري از حوادث ناشي از آتش بازي‌هاي چهارشنبه آخر سال تاكيد كرد و گفت: طبق آمارها استفاده از وسايل آتش افزا مثل نارنجك ها موجب آسيب بيشتر به دست و صورت نسبت به ساير قسمت‌ها شده و باعث افزايش هزينه هاي درماني به خانواده ها مي شود.

صابری نیا افزود: مركز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشكي به كليه دانشگاه‌هاي علوم پزشكي كشور ابلاغ كرده است تا آمبولانس‌ها در چهارشنبه پايان سال در معابر پرجمعيت و اماكني كه ممكن است احتمال خطر بيشتر باشد مستقر شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج