جاباما
۳۰۵۹۶۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

انتقاد از فروش آزادانه مواد آتش‌ زا در تهران

رئیس شورای شهر تهران با انتقاد از فروش آزادانه مواد محترقه در چهارراه مولوی، گفت: تنها مانده در بساط این افراد، نارنجک فروخته شود.

خبرگزاری مهر: رئیس شورای شهر تهران با انتقاد از فروش آزادانه مواد محترقه در چهارراه مولوی، گفت: تنها مانده در بساط این افراد، نارنجک فروخته شود.

مهدی چمران در جلسه علنی روز سه‌شنبه با اشاره به فروش مواد آتش‌زا در چهارراه مولوی و پله نوروز، گفت: شب گذشته ساعت ۲۲:۳۰ شب به محله قدیمی خودمان در نوروزخانه و چهار راه مولوی رفته بودیم که دیدیم اجتماع عظیمی آن موقع شب در این محله برپاست و جمعی آزادانه در پله‌های نوروزخان و چهارراه مولوی در حال فروش مواد محترقه هستند و در میان آنها تنها خمپاره وجود نداشت.

وی از اهالی رسانه و نیروی انتظامی درخواست کرد تا اطلاع‌رسانی در خصوص مکان‌های عرضه این نوع مواد آتش‌زا در تهران، زمینه جمع‌آوری آن را فراهم کند.

چمران ادامه داد: گفته می‌شود ۱۰ هزار تن از این مواد جمع‌آوری شده، با این وجود به راحتی این مواد محترقه در سطح شهر در حال خرید و فروش است.

در ادامه این جلسه فاطمه دانشور رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران گفت: ما در بچگی‌ آئین نوروز و چهارشنبه‌سوری داشتیم اما متاسفانه این آئین فراموش شده است که باید سنت‌های صحیح احیا شود.

وی از مسئولین شهری خواست برای آنکه نشاط اجتماعی در جامعه ایجاد شود و برنامه‌ریزی‌های صحیح، زیرساخت‌های لازم برای ایجاد مراسم‌های سنتی فراهم شود.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران پیشنهاد کرد در بوستان آب و آتش می‌شود شکل صحیح مراسم چهارشنبه‌سوری را اجرا کرد.

به گفته دانشور، حالا که مردم اینگونه مراسم چهارشنبه‌سوری را به جا می‌آورند و تنها مانده موشک هوا کنند، ما کمک کنیم به برگزاری یک مراسم سنتی.

محسن سرخو نیز خطاب به رئیس مرکز تحقیقات سوختگی دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: بیشتر مشکلاتی که بیان شد، مرجع رسیدگی‌اش وزارت بهداشت است و این گزارشات باید به وی ارسال شود.

غلامرضا انصاری نیز در این جلسه پیشگیری از سوختگی را موثرترین عامل کاهش سوختگی در کشور دانست و گفت: متاسفانه بحث نشاط اجتماعی در کشور مغفول مانده و با ساماندهی جشن‌های چهارشنبه‌سوری، می‌توان از بروز حوادث بزرگ جلوگیری کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج