۳۰۶۰۱۵
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

شهرداری روی آنتن تلویزیون!

در ۴۸ ساعت گذشته دو برنامه تلویزیونی با محوریت فعالیت های شهرداری تهران روی آنتن رفت که هر دو برنامه را زیر ذره بین بردیم. این دو برنامه البته مشتی نمونه از تمام سهمی است که شهرداری از آنتن شبکه های مختلف دارد.

روزنامه سینما: در 48 ساعت گذشته دو برنامه تلویزیونی با محوریت فعالیت های شهرداری تهران روی آنتن رفت که هر دو برنامه را زیر ذره بین بردیم. این دو برنامه البته مشتی نمونه از تمام سهمی است که شهرداری از آنتن شبکه های مختلف دارد.

«پایش» در لاک

برنامه تلویزیونی «پایش» درست در شبی که میزبان یکی از میهمان ویژه خود بود، ترجیح داد با تصمیم مدیر گروه اقتصادی شبکه اول از رقابت داغ برنامه «سه ستاره» با دیگر برنامه های ترکیبی جدی سیما کناره گیری کند. این برنامه که مدت ها با اجرای مرتضی حیدری پرچمدار برنامه های اقتصادی شبکه یک بود، یکشنبه شب و در غیاب حیدری میزبان محمدباقر قالیباف، شهردار تهران بود تا درباره اشتغال در کلانشهرها با او گفتگو کند.

شهرداری روی آنتن تلویزیون!

این گفتگو هر چند با استفاده از ظرفیت نظرخواهی همزمان از مخاطبان می توانست تبدیل به گفتگویی داغ شود اما تصمیم اولیه برای دوری این برنامه از «چالش» نهایتا دستاورد چندان ویژه ای برای «پایش» به همراه نداشت. برنامه ای که تا همین چند ماه پیش یکی از داغ ترین برنامه های سیما بود حالا کمی در لاک محافظه کاری رفته و شاید به همین دلیل حس و حال رقابت با دیگر تولیدات سیما را هم ندارد!


رقابت ها داغ می شود

برنامه تلویزیونی «سه ستاره» از آنجا که بازخوانی کارنامه یکساله سیما را در دستور کار دارد احتمالا تا شب عید از سوژه های ثابت ستون بازخوانی روزانه ما هم خواهد بود، به خصوص که هر شب در این برنامه احسان علیخانی میزبان گروهی خاص از برنامه سازان در شبکه های مختلف است. یکشنبه شب نوبت به برنامه های سرگرمی و طنز رسیده بود و به همین بهانه شاهد حضور گرم رامبد جوان در استودیو بودیم که صراحتا از رقابت خود با عادل فردوسی پور صحبت می کرد و کری می خواند.

شهرداری روی آنتن تلویزیون!

بعد از این حضور گرم اما عوامل برنامه های دیگری که به استودیو می آمدند، در یک مسئله اشتراک نظر داشتند که نباید آنها را در یک گروه به عنوان رقیب برنامه های پرطرفداری مانند «نود» و «خندوانه» قرار می دادند. تهیه کنندگان دو برنامه «قندپهلو» و «محله بروبیا» صریح ترین انتقاد را در این زمینه به برنامه «سه ستاره» وارد کردند. باید دید در ادامه این رقابت اعتراضات چقدر جدی می شود؟


رونمایی از بسته پیشنهادی

همین روز گذشته بود که در صفحه تلویزیون، روزنامه سینما گزارش مفصلی از فیلم های مطرح روز سینمای جهان را که قابلیت پخش در باکس نوروزی شبکه های مختلف سیما دارند، منتشر کردیم؛ گزارشی که محور اصلی آن بر تمایل ویژه شبکه های مختلف برای استفاده از ظرفیت فیلم های روز به ویژه آثار مطرح حاضر در جشن سالانه اسکار بود.

شهرداری روی آنتن تلویزیون!

همزمان از روز گذشته شبکه ۳ آیتم کوتاهی از بریده فیلم هایی که قرار است در «نوروز ۹۵» روانه آنتن کند، بدون اشاره به نام این آثار در میان برنامه های خود پخش کرد؛ آیتمی که بریده ای از فیلم های «موج»، «پارک ژوراسیک»، «ماموریت غیرممکن»، «اورست» و «از گور برگشته» در میان تصاویر پراکنده آن قابل تشخیص بود. اینطور که از این آیتم معرفی کوتاه برمی آید، شبکه ۳ برای کنداکتور نوروزی خود توجه ویژه ای به آثار هیجانی و پرحادثه داشته است. باید دید شبکه های دیگر در رقابت با این بسته پیشنهادی چه برگ برنده هایی رو خواهند کرد.


سرگیجه مشارکتی

مربع آبی رنگی که هر از گاهی در گوشه پایین قاب تلویزیون می نشیند هر چند برای مخاطبان عادی چندان تعریف مشخصی ندارد اما آنها که دستی در اخبار تلویزیون دارند، می دانند که این نشانه ای برای تفکیک برنامه های مشارکتی با تولیدات تلویزیون است.

این برنامه ها غالبا هزینه تولیدشان توسط یک اسپانسر تامین شده و رویکرد محتوایی این برنامه ها هم طبیعتا تبلیغات است. «برای خودم، برای خودت» نام یکی از همین جنس برنامه هاست که با حمایت شهرداری تهران تولید شده و روی آنتن شبکه 5 می رود.

یکشنبه شب قسمتی از این برنامه پخش شد که بعضی بخش های آن ضعف عجیب و غریبی داشت. انگار کارکرد این برنامه تنها همان تامین هزینه و تبلیغ برای مدیریت شهری بود و کمتر به استانداردهای برنامه سازی در آن توجه شده بود. اوج این بی سلیقگی هم در آیتم پایانی آن بود که به ظاهر به صورت سلفی تهیه شده بود اما باعث سردرگمی و گیجی مخاطب می شد!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج