جاباما
۳۰۶۰۸۴
۱۰ نظر
۵۰۰۶
۱۰ نظر
۵۰۰۶
پ

همان همیشگی ها: عادل و رامبد

آنالیز اولین برنامه «سه ستاره» که با حضور مجریان منتخب سال ۹۴ پخش شد، طرفداران ضیا با ایجاد کمپین به دنبال رأی برای مجری محبوب خود بودند ولی توفیقی نداشتند؛ رامبد جوان ساختارشکنی کرده و عادل فردوسی پور بدون هیاهو یکه تازی می کند.

روزنامه هفت صبح - احمد رنجبر: آنالیز اولین برنامه «سه ستاره» که با حضور مجریان منتخب سال ۹۴ پخش شد، طرفداران ضیا با ایجاد کمپین به دنبال رأی برای مجری محبوب خود بودند ولی توفیقی نداشتند؛ رامبد جوان ساختارشکنی کرده و عادل فردوسی پور بدون هیاهو یکه تازی می کند.

می شد پیش بینی کرد «سه ستاره» بدون هیاهو و جنجال به سامان نمی رسد. اگر خاطرتان باشد دو سال پیش احسان علیخانی برای انتخاب برترین های شبکه سه، برنامه «سه ستاره» را طراحی کرد و روی آنتن فرستاد که جسته گریخته حاشیه هایی داشت. از جمله پاتک بهاره رهنما به لعیا زنگنه در مقابل چشم بیننده های میلیونی.

همان همیشگی ها: عادل و رامبد

این بار حاشیه ها از آنتن زنده به بطن جامعه راه پیدا نکرده بلکه با پایان آن اتفاقاتی از جنس «هیاهو» را شاهد هستیم. علی ضیا به تنهایی بار هیاهوی «سه ستاره» را به دوش می کشد. برنامه ای که قرار است برترین های تلویزیون در سال ۹۴ را با رأی مردم معرفی کند حالا در گام نخست اسیر جنجال شده. این سروصدای ضیا و طرفدارانش آیا به نفع او بوده؟ آیا ضیا با کمپین می تواند از سد عادل فردوسی پور و رامبد جوان یا حتی عموپورنگ بگذرد؟

این سوال مبنای گزارش ما است که در دل آن اتفاقات شب اول «سه ستاره» و کیفیت برخورد مجریان نامزد مرور شده است.

حرکت آشنا

اجازه دهید از فرامتن «سه ستاره» شروع کنیم؛ طرفداران علی ضیا استاد جوسازی هستند، اصلا دوست دارند فضا را شلوغ کنند تا از این طریق به مطلوب شان برسند. این اتفاق بارها و بارها رخ داده و هوادارانش با ایجاد کمپین نقش خود را در این باره به خوبی ایفا کرده اند.

گاهی با دو قطبی شدن ضیا - علیخانی و گاه با هجوم به صفحه اینستاگرام روزنامه هفت صبح که شیوه اجرای او را نقد کرده بود. اتفاق هفته پیش وقتی نامزدهای «سه ستاره» را تحلیل کردیم به این مسئله هم اشاره کردیم و گفتیم مواظب جار و جنجال های فالوئرها باشید.

حرکت نخست؛ یک ایمیل ناخوشایند

هنوز برنامه «سه ستاره» تمام نشده بود که ایمیلی برای رسانه ها ارسال شد. در این ایمیل حرف های ضیا در «سه ستاره» دیده می شد و گفته های علیخانی و نجم الدین شریعتی درباره ویژگی های مثبت ضیا. اتفاق ناخوشایند در این ایمیل درخواستی است که از اهالی رسانه شده بود: «برای رأی دادن به علی ضیا کد ..... را شماره گیری کنید.»

حرکت دوم؛ ایجاد کمپین

این بار هم تعقیب کننده های ضیا در اینستاگرام بیکار ننشستند و کمپینی راه انداختند تا از این طریق برای او رأی جمع کنند. در این کمپین درباره «سه ستاره» و ماجرای انتخاب بهترین مجری توضیح داده شده و در نهایت تاکید شده این رأی گیری کاملا رایگان است. جمله بامزه آن هم این است «لطفا از هر موبایلی که دم دستتون هست استفاده کنید.» هر لحظه هم این متن در گروه های مختلف فوروارد می شد.

همان همیشگی ها: عادل و رامبد

حرکت سوم؛ تبلیغ توسط بستگان نزدیک

در این میان نزدیکان ضیا هم بیکار ننشستند و متن پیام کمپین را برای گروه های مختلف تلگرامی فوروارد کردند. البته این اتفاق به مذاق برخی گروه ها خوش نیامد و به ارسال کنندگانه هشدار داند. آنها که اهل گروه های تلگرامی هستند می دانند هر پیامی مناسب هر گروهی نیست.

هیاهوی توخالی

حالا سوال این است که آیا جنجال طرفداران ضیا نتیجه ای به همراه داشته؟ تا ساعت ۱۹ دیروز یکشنبه ضیا با حدود ۸۲ هزار رأی در رتبه چهارم قرار داشت. اختلافش با نفر اول یعنی عادل فردوسی پور آنقدر مشهود است که تصور اول شدن او محال است. این در حالی است که احسان علیخانی برای دوری از شائبه ها انصراف داده وگرنه شرایط شاید برای ضیا بدتر از وضع فعلی می شد. این آمار خوبی از میزان واقعی هواداران ضیا است.

یکه تازی عادل

حالا آرای دیگر مجریان را مرور کنیم. همانطور که هفته گذشته پیش بینی کرده بودیم رقابت اصلی میان عادل فردوسی پور و رامبد جوان است. مجری برنامه نود تا ساعت ۱۹ روز گذشته با حدود ۲۱۱ هزار رأی نفر اول بود و رامبد جوان با حدود ۱۶۱ هزار رأی نفر دوم. داریوش فرضیایی هم با کسب نزدیک به ۹۰ هزار رأی رتبه سوم را به خود اختصاص داده بود. بعد از آن نام ضیا دیده می شود و نجم الدین شریعتی با ۴۰ هزار رأی پنجم است.

همان همیشگی ها: عادل و رامبد

رویارویی ضیا با علیخانی

حالا به کیفیت حضور علی ضیا و دیگران در «سه ستاره» بپردازیم. ضیا به طرز مشهودی از مجری شاداب همیشگی فاصله داشت و خاطره برنامه «هزار و یک شب یلدا» را به ذهن متبادر می ساخت. آن برنامه حکم پایان ممنوع الکاری سوری ضیا بعد از ماجرای دربی و شعارش علیه پرویز مظلومی داشت. استرس ضیا در شب یلدا مشهود رود و در «سه ستاره» هم از چشم دور نماند. این بار رویارویی اش با رقیب قدیمی یعنی احسان علیخانی بر این معذب بودن دامن زد. تفسیر بیشتر با خودش ما.

خط شکنی رامبد جوان

رامبد جوان همیشه جلوی دوربین راحت است و آن چیزی را که طراحی کرده به خبوی بازی می کند. مجری «خندوانه» فرصت حضور در استودیو «سه ستاره» را نداشت و به جای آن کلیپی طراحی و اجرا کرده بود. او در این کلیپ که به شکل سلفی تولید کرده بود هم شوخ بود و هم جدی.

جوان خیلی جدی رو به بیننده ها حرف زد و گفت رأی مهم نیست اما بلافاصله با حالت خواهش گفت رأی خیلی مهم است و به من رأی دهید. اگر این کار را نکنید خودکشی می کنم! بعد چند حرکت مثل چالش آب یخ انجام داد و باز تاکید کرد همه اینها شوخی بوده. بلافاصله باز هم حالت تضرع گرفت و اعلام کرد اصلا شوخی نکرده و رأی می خواهد. جوان دیروز در صفحه اینستاگرام خود از هوادارانش طلب رأی کرد.

همان همیشگی ها: عادل و رامبد

متانت عادل

عادل فردوسی پور هم فرصت حضور در استودیو پیدا نکرده بود، برای همین عوامل «سه ستاره» سراغش رفتند و با او گفتگویی انجام دادند. عادل مثل همیشه شوخ بود و متین و طوری صحبت نکرد که از لحنش تمنای رأی خواستن استنباط شود. نکته مهم درباره او اینکه نه در فضای مجازی صفحه ای دارد و نه کمپین راه می اندازد. هر چه رأی می آورد حاصل محبوبیت بی چون و چرای اوست. در سالی که فردوسی پور در چند بزنگاه از جمله در گفتگو با مهدی رحمتی کم آورد، رأی معناداری گرفته و حق دارد به خود بنازد.

شادابی عموپورنگ

داریوش فرضیایی جزو مجریانی بود که حضور در استودیو را ترجیح داد. او مثل همیشه شاداب بود و بعد از دیدن آیتم رامبد جوان تغییر فاز داد. شوخی رامبد را مال خود کرد و با مطایبه گفت اگر بچه هایتان را دوست دارید به عمویشان رأی دهید. شیوه تبلیغی فرضیایی البته توی ذوق نمی زد و دز شوخی هایش پس از جدی بودن بود.

همان همیشگی ها: عادل و رامبد

یکه تازی رفیق عادل

در بخش بهترین گزارشگر سال هم دیدن نام محمد حسین میثاقی جالب است. او که یار دیرین عادل فردوسی پور در برنامه نود، فوتبال ۱۲۰، ۲۰۱۴ و ... است با اختلاف در صدر ایستاده. میثاقی تا ساعت ۱۹ روز گذشته (یکشنبه ۱۶ اسفند) ۱۷۰ هزار رأی کسب کرده بود.

محمود کریمی گزارشگر «خندوانه» با ۳۲ هزار رأی دوم است و محسن حاجیلو با ۲۰ هزار رأی سوم شده. شاید اگر بیننده ها کمی حضور ذهن داشته باشند و صدای شوخ گزارشگر «خندونه» یادشان بیاید حتما میزان رأی کریمی در روزهای آینده بیشتر می شود... حرکت بعدی هواداران ضیا چیست؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بینندع

      تمام افراد حاضر درنظرسنجی خودشان را کشتند که رای جمع کنند نمونه اش رامبد نمونه اش عموپورنگ که کل عوامل برنامه براش پست حمایت گذاشتند فردوسی پور که تو نود به حد کافی تبلیغ کرد شما هم که هفت صبح هستید وازنظر شما بدترین آدم تاریخ تلوزیون لطفا جمع کنید این کاسه کوزه هاتونو

    • اکبری

      قشنگ مشخصه نویسنده با ضیا حال نمیکنه،وگرنه کمپین مردمی که طرفداران ایجاد میکنند در همه جا هست نمونه ای که الان هم مشهوده برنامه استیج است

    • بدون نام

      عادل فردوسی پور در حال حاضر از همه محبوبتره، و اول میشه.

    • بدون نام

      حس نمیکنید تازگیا دارید درباره علی ضیا کم لطفی میکنید؛به هر طریقی قصد به حاشیه بردنش و دارید ؛دارم شک میکنم پخش فیلم کافه ای که توش بود بدون قصد و غرض بوده باشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیزم شک نداشته باش معلومه که بی غرض نبوده :|

    • آ منه

      رامبد جوان مجری قلابی است که رسانه ملی به مخاطبینش انداخته فردی برای کسب شهرت حاضر دست به کار مسخره ای بزنه موجودی که در حالی که به همکارانش از روبرو لبخند میزنه از پشت بهشون خنجر میزنه وبابازی با افکار ملت سعی داره اونها از واقعیتهای زندگی دور کنه ورسانه ملی هم متاسفانه سخت حمایتش میکنه

    • خاطره

      چقد جو دادید به مطلبتون!!!!علی ضیا،علی ضیا. من که بهش رای ندادم ولی خیلی بردینش تو حاشیه بیچاره رو.خیلی گزینه های دیگه ام هستن،که فن پیج هاشون شروع کردن تبلیغات برای رای جمع کردن.خیلی از نزدیکانشون توی تلگرام به تبلیغ پرداختن . چیز عجیب و غریبی نبوده

    • بدون نام

      باز هم هفت صبح و نظرات مغرضانه نسبت به ضيا!!!!!فقط اميدوارم خدا به شما انصاف بده و هدايتتون كنه....
      من واقعا از برترينها تعجب مي كنم كه چرا هر مطلب بي محتوا و دور از أصول واقعي ژورناليستي رو انتشار ميده ...

    • فرای

      به نظر من نفرات اول تاسوم به حق بوده رای هاشون .چون فردوسی پور همیشه تواجرای برنامه اش موفق بوده وحتی افرادی که اهل فوتبال نیستن حداقل 1بار 90رو دیدن.رامبدم امسال یک برنامه موفقی داشت من خودم به رامبد رای دادم واصلا کلیپشم ندیده بودم به خاطر لبخندی که روی لبام امسال اورد.با برنامش 1ساعت شاد بودم .میون اشکهام فقط1ساعت خندیدم.

    • بدون نام

      شبکه دو همین پریروز برداشته عمو پورنگ اینا رو دعوت کرده که رای بیارن
      بعد رامبد جوانم کلی تبلیغ کرده اونوخ در حالی که ضیا یه تبلیغ معمولی کرده و نوشتین و طوری جو دادین انگار رفتارشون انرمال بوده :|
      در ضمن خب کی گفته چون فاصله ش با عادل زیاده نباید رای جمع کنه؟؟؟
      قاطی ای چیزی کردین؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج