۳۰۶۱۲۷
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

جهانگیری:

فساد مثل خوره به جان کشور افتاده

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: متاسفانه امروز فساد مانند خوره‌ای به جان کشور افتاده و وسعتی که تخلفات در بخش‌های مختلف پیدا کرده به هیچ عنوان زیبنده نظام اسلامی نیست.

پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری:‌ معاون اول رئیس‌جمهور گفت: متاسفانه امروز فساد مانند خوره‌ای به جان کشور افتاده و وسعتی که تخلفات در بخش‌های مختلف پیدا کرده به هیچ عنوان زیبنده نظام اسلامی نیست.

جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی پیش از ظهر امروز(سه‌شنبه) به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور و با دستور جلسه «‌بررسی و تصمیم‌گیری درباره پروژه‌های پیشنهادی برنامه ملی شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصاد» برگزار شد.

وی شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصاد را موضوعاتی پراهمیت برای پیشگیری و مقابله با فساد عنوان کرد و گفت: البته پیگیری برنامه‌های اقتصاد مقاومتی فقط بر عهده دولت نیست بلکه قوای سه‌گانه، نهادهای مختلف و آحاد جامعه نیز در این زمینه مسئولیت دارند چرا که تحقق اقتصاد مقاومتی وظیفه‌ای ملی است و مشارکت عمومی را می‌طلبد.

معاون اول رئیس‌جمهور بر لزوم پیگیری پروژه‌های زیرمجموعه برنامه ملی در شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصاد تاکید کرد و افزود: اگر این پروژه‌ها به طور جدی دنبال و اجرایی شود، شاهد پیشگیری و کاهش چشمگیر فساد خواهیم بود.

وی گفت: متاسفانه امروز فساد مانند خوره‌ای به جان کشور افتاده و وسعتی که تخلفات در بخش‌های مختلف پیدا کرده به هیچ عنوان زیبنده نظام اسلامی نیست و روح انسان را آزار می‌دهد و دولت نیز اهتمام جدی دارد که به شکل ریشه‌ای با فساد مبارزه کند.

جهانگیری بر لزوم شناسایی گلوگاه‌ها و منافذ بروز و ظهور فساد تاکید کرد و گفت: یکی از اصلی‌ترین زمینه‌های بروز فساد زمین است و علیرغم اینکه قوانین لازم در زمینه طرح کاداستر و مالکیت زمین سال‌هاست که به تصویب رسیده، اما هنوز اقدامات لازم نهایی وتکمیل نشده و اراضی ملی مورد تجاوز زمین‌خواران، متخلفین و سوء استفاده گران قرار می‌گیرد.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به گزارش‌های مستند دستگاه‌های نظارتی، امنیتی و اطلاعاتی کشور، از بخش‌های گمرک، مالیات، بانک‌ها، شهرداری‌ها، معاملات دولتی و ثبت و اسناد به عنوان مهمترین بخش‌های فسادخیز در کشور نام برد و بر ضرورت تمرکز هرچه بیشتر بر این بخش‌ها را برای پیشگیری و مقابله با تخلفات تاکید کرد.

وی افزود: باید با اتکا به اقتصاد مقاومتی، شفافیت لازم را در اقتصاد کشور ایجاد کنیم و مانع از عملکردهای غیرشفاف و ناسالم در بخش های مختلف کشور شویم.

در این جلسه معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گزارشی از مشخصات طرح ها و پروژه های پیشنهادی برنامه ملی شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد ارائه کرد و به تشریح بررسی های صورت گرفته در دبیرخانه ستاد برای تدوین پروژه ها و شاخص های ارزیابی، ضرورت و اهداف کلان هر پروژه و برنامه زمانبندی و بودجه مورد نیاز اجرای پروژه ها پرداخت.

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، برنامه ملی شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد دارای ۶ طرح و ۱۵ پروژه است که طرح های مذکور عبارتند از: دولت الکترونیک و همراه، مبارزه با اقتصاد زیرزمینی و قاچاق، شفاف سازی و مبارزه با فساد مالی، اداری و اقتصادی، توسعه اقدامات فرهنگ مبارزه با فساد، توسعه و حمایت از مالکیت فکری و امنیت حقوقی مالکیت و توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیک.

در این جلسه که وزرای نفت، فرهنگ و ارشاد اسلامی، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت، نیرو، ارتباطات و فناوری اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاون رییس جمهور در امور مجلس و رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی نیز حضور داشتند، طرح ها و پروژه های پیشنهادی برنامه ملی شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد مورد بحث و بررسی قرار گرفت و حاضرین در جلسه نظرات ودیدگاه های خود را برای بهبود برنامه های دولت در جهت پیشگیری و مقابله با فساد و شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد ارائه کردند و تصمیمات لازم در خصوص طرح ها و پروژه های مذکور اتخاذ شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ترسو

      وقتي محيط آلودست ، هر ميكروبي امكان رشد ، پيدا ميكنه !!!!!!!!!!

    • بدون نام

      یه چیزی فرای خوره، برای انجام کارهای کوچیک و پیش پا افتاده توی ادارات دولتی مثل بهداشت و علوم پزشکی و ... تا پول ندی قدم از قدم برداشته نمیشه

    • omid

      ادارات دولتی بزرگترین مرکز فساد هستن. تنها چیزی که براشون مهم نیست کار مردم هستش تا کی باید جولان بدن خدا میدونه

    • بدون نام

      ای بابا کثیف ترینشونم اموزش وپرورشه اردوی اجباری برای بچه ها می زارن به خاطر پولش نمی دونم این وسط رصایت نامه برای چی می گیرن این که اگر اتفاقی برای بچه افتاد مدرک داشته باشن که خودوالدین اجازه دادن وقتیم که میگیم دوست نداریم بچه مون بره اردو میگن نمیشه وگرنه باید بره تو کلاس بالا تر بشینه مثلا یه چهارم باید بره کلاس ششم بشینه چون نمی خواد بره اردو خلاصه با دادن 40 پول قصیه را فیصله دادم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج