۳۰۶۲۹۰
۵۰۲۱
۵۰۲۱
پ

بهترین عکس‌های پزشکی سال ۲۰۱۶ (۲)

بنیاد علمی تحقیقاتی ولکام در بریتانیا بهترین عکس‌های علمی سال ۲۰۱۶ را اعلام کرد. این بنیاد از پانزده سال پیش هر سال جوایزی را به «آفرینندگان آموزند‌ه‌ترین، گیراترین و از نظر فنی عالی‌ترین» تصاویری که زندگی را از دید پزشکی و زیست شناسی به تصویر می‌کشند اهدا می‌کند.

برترین ها: بنیاد علمی تحقیقاتی ولکام در بریتانیا بهترین عکس‌های علمی سال ۲۰۱۶ را اعلام کرد. این بنیاد از پانزده سال پیش هر سال جوایزی را به "آفرینندگان آموزند‌ه‌ترین، گیراترین و از نظر فنی عالی‌ترین" تصاویری که زندگی را از دید پزشکی و زیست شناسی به تصویر می‌کشند اهدا می‌کند.

باکتری روی اکسید گرافن

بهترین عکس‌های پزشکی سال 2016 (2)

دو باکتری روی ورقه‌ای بی‌نهایت نازک از جنس کربن، یکی از ظریف‌ترین و محکم‌ترین موادی که تا به حال کشف شده است.


سلول بنیادی انسان

بهترین عکس‌های پزشکی سال 2016 (2)

سلول بنیادی قابلیت آن را دارد که به سلول‌های دیگر تبدیل شود. برای این عکس سلول استخوان لگن انسان در مخلوطی از مواد شیمیایی قرار داده شده تا محیط واقعی داخل بدن که سلول در آن زندگی می‌کند بازنمایی شود. عرض سلول پانزده هزارم میلی‌متر است.


ویروس ابولا

بهترین عکس‌های پزشکی سال 2016 (2)

ترشحات مختلف بدن (مثل خون، بزاق، ادرار) باعث انتقال ویروس ابولا می‌شوند. ویروس صد نانومتر (ده هزارم میلی‌متر) طول دارد، دویست برابر کوچکتر از بیشتر سلول‌هایی گه هدف آن قرار می‌گیرند.


نوردرمانی نوزاد

بهترین عکس‌های پزشکی سال 2016 (2)

نوزاد زودرس مبتلا به زردی که در دستگاه زیر نور آبی قرار داده شده است. این نور مولکول‌های بیلی‌روبین را که در بدن نوزاد تجمع پیدا کرده تخریب می‌کند. برای پیشگیری از آسیب این نور به چشم نوزاد، چشم او را پوشانده‌اند.


سیم‌کشی مغز انسان

بهترین عکس‌های پزشکی سال 2016 (2)

بخش‌های مختلف مغز از راه‌های متفاوتی با هم ارتباط برقرار می‌کنند. این نقشه مغز (نمای پشتی) راه‌های ارتباطی دو نیمکره را با رنگ قرمز، راه‌های ارتباطی جلو و عقب مغز را با رنگ سبز و راه‌های ارتباطی مغز با سایر اعضای بدن را با رنگ آبی نشان می‌دهد.


داخل چشم انسان

بهترین عکس‌های پزشکی سال 2016 (2)

تصیوری سه بعدی از ته چشم انسان. این رشته‌های پر خون در ته چشم انسان برای بینایی ضروری هستند و پزشکان از تصاویری شبیه این برای تشخیص زودهنگام بیماری‌های چشمی استفاده می‌کند. طول این رگ‌ها یک دهم میلی‌متر است.


قفس کلاترین

بهترین عکس‌های پزشکی سال 2016 (2)

کلاترین نوعی پروتئین است که مواد مختلف را در داخل سلول جابجا می‌کند. هر سلول تعداد بسیار زیادی قفس یا سبد کلاترین دارد. وقتی به این قفس نیازی نیست به قطعات کوچکتری تبدیل می‌شود و وقتی به آن نیاز است دوباره سر هم می‌شود. پهنای هر قفس پنجاه نانومتر (صد هزارم میلی‌متر) است.


حنای سیاه

بهترین عکس‌های پزشکی سال 2016 (2)

خالکوبی با حنای سیاه روی دست دختربچه‌ای باعث حساسیت و تاول شده است. این تاول‌ها خوب خواهند شد اما ممکن است جای آنها باقی بماند.


تقسیم سلول بنیادی مغز

بهترین عکس‌های پزشکی سال 2016 (2)

دایره‌ها مراحل مختلف تقسم سلول بنیاد مغز گورخر ماهی پیش از بیرون آمدن از تخم را نشان می‌دهند. به ساعت هشت نگاه کنید، از تقسیم این سول‌ها دو دسته سلول ایجاد شده، وقتی در جهت عقربه‌های ساعت برای دیدن مراحل مختلف این تقسیم سلولی حرکت کنید می‌بینید رنگ یک دسته از سلول‌ها بنفش می‌ماند اما یک دسته دیگر به سفید تغییر رنگ می‌دهد. عرض واقعی تصویر یک چهارم میلی‌متر است.


قلب گاو

بهترین عکس‌های پزشکی سال 2016 (2)

برش حفره‌های قلب گاو برای نشان دادن داخل آن. این قلب از بالا تا پایین ۲۷ سانتی متر طول دارد و تقریبا چهار برابر قلب انسان است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج