جاباما
۳۰۶۳۵۹
۱۹ نظر
۵۰۶۴
۱۹ نظر
۵۰۶۴
پ

کاش این سریال ها تمام نمی شدند

صنعت سرگرمی روز به روز از لحاظ فیلمنامه، کارگردانی، بازیگری، آهنگسازی و غیره بهتر و بهتر می شود و عشق و علاقه تماشاگران نسبت به فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی نیز بیشتر و بیشتر می شود.

برترین ها - ترجمه از سولماز محمودی: صنعت سرگرمی روز به روز از لحاظ فیلمنامه، کارگردانی، بازیگری، آهنگسازی و غیره بهتر و بهتر می شود و عشق و علاقه تماشاگران نسبت به فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی نیز بیشتر و بیشتر می شود.

با روی کار آمدن نویسندگان و فیلمنامه نویسان جدید، سریال های تلویزیونی خلاقیت بیشتری یافته اند و فصل های بیشتری از سریال ها ساخته می شوند که تبدیل به بخشی از زندگی روزانه ما می شوند و زمانی که این سریال ها پایان می یابند گویی بخشی از ما را با خود می برند که فراموش کردن آن و نیز کاراکترهایی که به ما معرفی کرده بودند برایمان سخت می شود.

از این رو، نگاهی می اندازیم به بعضی از سریال هایی که چنین تأثیری روی تماشاگران داشته اند.

۱۰. "بوستون لیگال" (۲۰۰۴-۲۰۰۸)

کاش این سریال ها تمام نمی شدند

سریال "بوستون لیگال" (Boston Legal) یک سریال درام کمدی جنایی بود که در واقع ژانر عجیبی داشت، زیرا سبک جنایی و کمدی را با هم آمیخته بود! ولی خود سریال به زیبایی ساخته شده بود و صحنه های درام دادگاه به خوبی نوشته شده و به تصویر کشیده شده بودند.

این سریال طی چهار سال و در ۵ فصل بسیار جذاب و گیرا پخش شد و درباره وکیلی بود که برای شرکتی قدرتمند کار می کرد و کارش را با برنده شدن در دادگاه برای پرونده هایی آغاز کرد که هیچ فرد دیگری حتی حاضر نبود این پرونده ها را قبول کند و اغلب این کار را با استفاده از روش هایی فریبکارانه انجام می داد که باعث می شد وی نزد همکارانش به چشم دشمن دیده شود.

این سریال چهار بار برنده جایزه امی، دو بار برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد در سریال درام، یک بار برنده جایزه بهترین بازیگر مرد در نقش مکمل در سریال درام و یک بار برنده جایزه بهترین بازیگر مرد مهمان در سریال درام شد و همچنین جایزه گلدن گلوب برای بهترین بازیگر نقش اول مرد در سریال درام را از آن خود کرد.


9. "30 راک" (2006-2013)

کاش این سریال ها تمام نمی شدند

نام "۳۰ راک" (۳۰ Rock) در واقع فرم کوتاه شده نام استودیویی است (۳۰ Rockefeller Plaza) که این سریال در آنجا فیلمبرداری شده است. "۳۰ راک" یک سیت کام (کمدی موقعیت) درباره نویسنده اصلی سریالی کمدی است که ستاره ای خودخواه دارد و رئیس جدید متکبری نیز به نگرانی هایش اضافه می شود، علاوه بر اینکه باید زندگی شخصی خود را نیز بچرخاند و مهمتر آنکه باید یک سریال تلویزیونی را با موفقیت مدیریت کند و همه اینها در کنار هم یک سری موقعیت های خنده دار ایجاد می کنند. همه اپیزودهای این سریال تنها با یک دوربین و در نیویورک فیلمبرداری شدند.

این سریال از دیدگاه منتقدین بسیار موفق بود و جوایز زیادی دریافت کرد و ۲۲ بار نامزدی جایزه امی را بدست آورد که برای یک سریال کمدی در عرض تنها یک سال بالاترین نامزدی محسوب می شود. ولی علیرغم همه اینها این سریال در طول مدت پخش، دائماً در تقلای ریتینگ ها بود.


8. "قهرمان ها" (2006-2010)

کاش این سریال ها تمام نمی شدند

سریال مهیج درام علمی-تخیلی "قهرمان ها" (Heroes) که داستان افرادی عادی ای را روایت می کند که توانایی های فوق انسانی خود را کشف می کنند، فرم قصه گویی بسیار نزدیکی با کتاب های کمیک دارد. فیلمبرداری کل چهار فصل این سریال در لوس آنجلس کالیفرنیا انجام شد که فصل اول آن با ۲۳ اپیزود بالاترین میزان مقبولیت یعنی حدود ۱۴.۳ میلیون بیننده فقط در ایالات متحده داشت.

فصل دوم آن حدود ۱۳ میلیون بیننده داشت و ریتینگ آن به تدریج با ادامه سریال کاهش یافت. ولی در همین مدت تعدادی جایزه و نامزدی دریافت کرد که از آن جمله می توان به جوایز امی برای سریال های پربیننده تلویزیون، جوایز گلدن گلوب، جوایز منتخب مردم و جوایز بفتا اشاره کرد.

این سریال موجب ظهور نسخه های آنلاین، مجلات، عروسک های شخصیت های سریال، وبسایت های مشترک، بازی موبایل، رمان، پوشاک و محصولات دیگری درباره این قهرمانان شد.


7. "پرورش شکست خورده" (2003-2013)

کاش این سریال ها تمام نمی شدند

سریال "پرورش شکست خورده" (Arrested Development) سیت کامی درباره خانواده ای به هم ریخته و نازپرورده است که همه ثروت خود را از دست داده و حالا کاملاً ورشکست شده است، سرپرست خانواده در زندان به سر می برد و کاراکتر اصلی سریال، مایکل بلوث، سعی دارد تا مسئولیت های خانواده را بر عهده بگیرد و کارش بخاطر بقیه اعضای خانواده سخت تر از آنچه هست می شود.

این سریال ابتدا از شبکه فاکس پخش می شد و تا سه فصل تا سال ۲۰۰۶ ادامه داشت، ولی به خاطر محبوبیت زیادش، فصل چهارم آن در سال ۲۰۱۳ تولید شد و از شبکه نتفیکس پخش گردید.

این سریال نقدهایی عالی دریافت کرد و جوایز زیادی از جمله شش جایزه امی و یک جایزه گلدن گلوب را از آن خود کرد. در سال ۲۰۰۷ مجله تایم این سریال را در میان ۱۰۰ سریال برتر همه زمان ها قرار داد و هنوز هم این سریال در میان ۱۰ سریال برتر وبسایت IMDB قرار دارد.


6. "آن سریال دهه هفتادی" (1998-2006)
کاش این سریال ها تمام نمی شدند

"آن سریال دهه هفتادی" (That ۷۰'s Show) که گاهاً به آن سریال "دوستان" برای نسل نوجوان نیز اطلاق می شود، سیت کامی کمدی رمانتیک بود درباره گروهی از دوستان نوجوان و اتفاقات ناگواری که در دهه هفتاد برایشان رخ داده بود.

این سریال برای هشت فصل پیاپی پخش شد و با اپیزود دویستم به پایان رسید. از میان بازیگران نوجوانی که در این سریال بازی می کردند و حالا برای خودشان سریال بزرگی در هالیوود شده اند می توان به میلا کونیس و اشتون کوچر اشاره کرد.

این سریال در ابتدا به خاطر مسائل اجتماعی که در دهه هفتاد رواج داشت مانند فمینیسم، تبعیض جنسیتی، تعارض بین نسل ها، رکود دهه هفتاد و مصرف مواد مخدر توسط نوجوانان مورد انتقاد قرار گرفت.

در عین حال این سریال پیشرفت های مهمی در صنعت سرگرمی به همراه آورد. فصل دوم آن کمتر بر جنبه های اجتماعی-سیاسی تمرکز داشت و با خط داستانی دراماتیک تری پیش آمد و بعد از آن خط داستانی سریال کمدی تر شد و جنبه دراماتیک کمتری داشت.


5. "ساینفلد" (1989-1998)

کاش این سریال ها تمام نمی شدند

"ساینفلد" (Seinfeld) سریال کمدی موقعیت (سیت کام) درباره زندگی پر فراز و نشیب یک استند-آپ کمدین و دوستانش در نیویورک بود که به زندگی روزمره آنها می پرداخت و انواع موقعیت های روزمره خنده داری که ممکن است برای همه ما پیش بیاید را به تصویر می کشید.

جری ساینفلد که خودش نیز در این سریال بازی می کرد آن را تولید کرد و از دیگر کاراکترهای اصلی این سریال می توان به جورج کوستانزا، ایلین بنز و همسایه اش کازمو کرامر اشاره کرد. این سریال از لحاظ تجاری بسیار موفق بود و تبدیل به پدیده ای فرهنگی شد. فصل های ششم و نهم این سریال در سال های ۱۹۹۴ و ۱۹۹۸ پر بیننده ترین فصل های این سریال بودند.

مجله تی وی گاید همچنین اشاره کرده که سریال "ساینفلد" بهترین برنامه تلویزیونی کل زمان ها است و انجمن صنفی نویسندگان آمریکا این سریال را در رده دوم بهترین سریال کل زمان ها از لحاظ نویسندگی قرار داده و مجله اینترتینمنت ویکلی آن را در رده سوم بهترین سریال کل زمان ها شمرده است.


4. "وایر" (2002-2008)

کاش این سریال ها تمام نمی شدند

سریال"وایر" (The Wire) که در شبکه اچ بی او پخش می شد، طی پنج فصل و ۶۰ اپیزود تولید شد. این سریال مهیج درام جنایی به موضوعاتی همچون تجارت غیرقانونی مواد مخدر، نظام بندرها، مدیریت شهری و بوروکراسی، نظام مدارس و رسانه های خبری چاپی از نگاه قاچاقچیان مواد مخدر و مجریان قانون می پرداخت. این سریال که در بالتیمور فیلمبرداری می شد، توسط یک گزارشگر سابق پلیس به نام دیوید سایمون نوشته شده بود.

با آنکه سریال "وایر" هرگز جایزه بزرگ تلویزیونی دریافت نکرد و ریتینگ متوسطی داشت، ولی هنوز هم از سوی طرفداران و بعضی از منتقدین به عنوان یکی از بهترین سریال های درام تلویزیونی کل زمان ها شناخته می شود و ریتینگ آن در وبسایت IMDB برابر با ۹.۴ از ۱۰ است که آن را تبدیل به چهارمین سریال در میان بهترین سریال های این وبسایت می کند.


3. "گمشده" (2004-2010)

کاش این سریال ها تمام نمی شدند

سریال "گمشده" (Lost) ماجراهای ۴۸ بازمانده سقوط اسرارآمیز هواپیمایی را روایت می کند که بین سیدنی و لوس آنجلس پرواز داشته است. این بازماندگان مجبور می شوند که در جزیره ای دورافتاده و ناشناخته در اقیانوس آرام با هم زندگی کنند و بعدها کشف می کنند که همه آنها به نحوی به هم ارتباط دارند و هر یک از آنها در این جزیره هدفی دارد و یا باید بمیرد یا زنده بماند.

به خاطر تعداد زیاد بازیگران و هزینه های بالای فیلمبرداری در هاوایی، این سریال یکی از پر خرج ترین سریال های تلویزیونی بود. فصل اول این سریال بطور متوسط ۱۵.۶۹ میلیون بیننده داشت و دائماً توسط منتقدین در فهرست های بهترین سریال های کل زمان ها قرار می گرفت. در طول مدت پخش این سریال جوایز متعددی از جمله جایزه امی، جوایز بفتا، جایزه گلدن گلوب و جایزه انجمن بازیگران فیلم را دریافت کرد.


2. "فرار از زندان" (2005-2009)

کاش این سریال ها تمام نمی شدند

توطئه سیاسی باعث می شود که مردی بی گناه به زندان بیفتد و به مجازات مرگ محکوم شود. ولی برادر این مرد که از قضا مهندس سازه نیز هست عمداً کاری می کند که دستگیر شود و به همان زندانی بیفتد که برادرش در آن محبوس است تا وی را نجات دهد.

سریال "فرار از زندان" (Prison Break) در میان بسیاری از مردم دنیا شور و غوغایی ایجاد کرده که هنوز هم ادامه دارد و حتی پس از گذشت چهار سال از پایان این سریال، بسیاری از این مردم با تماشای تریلرهای تقلبی آن هنوز بر این باورند که این سریال ادامه خواهد یافت، حتی ما هم آرزو می کردیم که کاش این سریال ادامه می یافت، ولی در حال حاضر هیچ برنامه ای برای ادامه این سریال وجود ندارد.

"فرار از زندان" در سال ۲۰۰۶ برنده جایزه منتخب مردم شد و در سال ۲۰۰۵ نامزد جایزه گلدن گلوب بهترین سریال درام تلویزیون شد. در سال ۲۰۰۶ موسیقی متن این سریال نامزد جایزه امی بهترین سریال پربیننده شد.


1. "دوستان" (1994-2004)

کاش این سریال ها تمام نمی شدند

"دوستان" (Friends) سریالی درباره شش دوست عادی است که با مشکلات روزمره در زندگی شان در تقلا هستند و هر کسی می تواند به راحتی با شخصیت های آنها ارتباط برقرار کند.

توصیف این سریال افسانه ای اصلاً کار آسانی نیست و حتی می توان گفت هیچ کلمه ای در هیچ زبانی نیست که بتواند جادویی را که این سریال بر روی بینندگانش ایجاد کرده و آنها را میخکوب تماشای آن کرده توصیف کند.

این سریال تأثیر اجتماعی فراوانی نیز داشته و به موقعیتی فرهنگی نیز دست یافته است. سریال "دوستان" یکی از محبوب ترین سیت کام های تمام دوران ها است که چندین و چند جایزه کسب نموده و نامزد ۶۳ جایزه امی شده است.

بسیاری از منتقدین می گویند که این سریال یکی از بهترین و باکیفیت ترین سریال ها در تاریخ تلویزیون است. اپیزود پایانی آن را ۵۱.۱ میلیون بیننده آمریکایی تماشا کرده اند که باعث شده این اپیزود پایانی در رده چهارمین اپیزود پر بیننده و پر بازدید ترین اپیزود دهه قرار بگیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانبان

      داداش آشنایی با مادر را یادت رفت این خیلی سرتر از فرندز بود خیلی خیلی

      پاسخ ها

      • ara

        اشنایی با مادر تقلیدی از سریال فرندز بود.حرف شما هم کاملا خنده داره. خیلی خیلی

      • ایرانبان

        آشنیایی با مادر تقلی فرندز بود؟؟؟ .... بیخیال حرف شما هم کاملا اشتباه بود خیلی خیلی

      • بدون نام

        بمیر بابا.نمیدونی فرندز چیه نظر نده...

    • بدون نام

      24 !!!!!!!!!!!!!!

    • میلاد

      اونایی که سریال کمدی خارجی دوست ندارن.... فقط کافیه یه بار فصل اول فرندز رو کمامل ببینن

    • بدون نام

      اهنگساز سریال فرار از زندان رامین جوادی هست که اصالتا ایرانیه.

    • ara

      با توجه به اینکه من به صورت حرفه ای سریال میبینم و بالای 30تا سریال امریکایی رو دنبال کردم به جرات میگم که واقعا سریال فرندز بهترین سریالی هست که من تا حالا دیدم. من تمام فصلهای فرندز رو حدودا 5بار دیدم.

      پاسخ ها

      • محمد

        ساینفیلد تا اخر ببین دیگه نمیتونی این حرف بزنی

    • ara

      با توجه به اینکه من به صورت حرفه ای سریال میبینم و بالای 30تا سریال امریکایی رو دنبال کردم به جرات میگم که واقعا سریال فرندز بهترین سریالی هست که من تا حالا دیدم. من تمام فصلهای فرندز رو حدودا 5بار دیدم.

    • علی رضا

      قراره فصل جدیدی از سریال فرار از زندان ساخته باشه . شایعه هم نیست !

      پاسخ ها

      • Saeed

        آب و برق هم قرار هست مجانی بشه

      • رضا

        شایعه ست

    • بدون نام

      یعنی موقع دیدن فرندز از شدت خنده اشکم در میومد
      عالیه این سریال.

    • غزل

      به نظرم دكستر هم عالي بود

    • بدون نام

      دکتر هوس هم عالی بود

    • مریم

      فرندز بخصوص از نظر سناریو عالی بود.

    • Aryan

      يك سري قسمت هاي جديدي از فرار زندان قراره بيان مثل اينكه و شايعه نيست.شايدم دوتان نميدونم.

    • Sami

      24 , fringe خیلی قشنگ بودن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج