۳۰۶۳۸۴
۵۰۸۲
۵۰۸۲
پ

کاپ کیک هوکایدو پرتقالی با کرم کاسترد وانیلی

کاپ‌ کیک های ژاپنی!

این کیک به صورت دونه ای پخته می شه. در قالب های مقوایی مکعب مربعی. یعنی قالب های مقوایی رو روی سینی فر می گذارند و می پزند.

وب سایت سوران: این کیک به صورت دونه ای پخته می شه. در قالب های مقوایی مکعب مربعی. یعنی قالب های مقوایی رو روی سینی فر می گذارند و می پزند. چون اینجا همچین قالب هایی نیست (یا حداقل من ندیدم)، می تونیم از قالب کاپ کیک یا مافین استفاده کنیم. قالب های مربعی تکی هم توی لوازم قنادی ها هست.میتونید از این قالب های سیلیکونی مربع استفاده کنید و توش کاغذهای کاپ کیک رو بذارید (البته قبلش با عمل پرس چند قالب مربع روی یک قالب مربع که درونش کاغذ کاپ کیک گذاشته شده، کاغذها رو به حالت مربعی در میاریم.)

کاپ‌ کیک های ژاپنی!

مواد اولیه:

  • وانیل ۱ ق چ
  • شکر (برای سفیده تخم مرغ) ۵۰ گرم(۱/۴ پیمانه سرخالی)
  • سفیده تخم مرغ ۶ عدد
  • بکینگ پودر ۱ ق چ
  • روغن (مایع گیاهی) ۱/۳ پیمانه
  • آرد ۱۳۵ گرم(۱ پیمانه سرخالی)
  • شیر شیر ۸۰ میلی لیتر(۱/۳ فنجان)
  • نمک ¼ ق چ
  • شکر (برای زرده تخم مرغ) ۷۰ گرم، بین ¼ و ۳/۱ پیمانه
  • تخم مرغ (زرده) تخم مرغ ۴ عدد
  • آب پرتقال ۱ ق غ
کاسترد وانیلی :
  • شیر شیر 2/3 پیمانه
  • زرده تخم مرغ 2 عدد
  • شکر 1/6 پیمانه
  • آرد ذرت 1 ق غ
  • کره 1 ق غ
  • خامه (زده شده) 2/3 پیمانه

طرز تهیه:

۱.فر را روی ۳۵۰ درجه فارنهایت یا ۱۷۵ درجه سانتیگراد تنظیم می کنیم تا گرم شود. ۱۶ عدد کاغذ کاپ کیک درون قالب های مربعی که در سینی فر چیدیم، قرار می دهیم.

۲.در یک کاسه، آرد و بیکینگ پودر رو الک می کنیم.

۳.زرده تخم مرغ و ۷۰ گرم شکر رو با همزن آنقدر می زنیم که به رنگ کرمی کم رنگ دربیاد. نمک و وانیل و آب پرتقال رو اضافه می کنیم و کمی هم می زنیم. بعد شیر و روغن مایع رو اضافه می کنیم. باز کمی هم می زنیم. و در نهایت، آرد و بیکینگ پودر رو اضافه می کنیم. تا جایی هم می زنیم که مواد کاملا مخلوط شوند و نه بیشتر.

۴.سفیده های تخم مرغ رو با همزن می زنیم تا فومی شکل شود. شکر رو اضافه می کنیم و آنقدر می زنیم که کاملا سفید شود و پف کند و با برگردوندن ظرف حاوی سفیده و شکر، مواد از ظرف نریزد.

۵.یک سوم سفیده رو به مخلوط زرده اضافه می کنیم و به صورت دورانی با لیسک مخلوط می کنیم. دو سوم باقیمانده سفیده رو هم اضافه کرده و باز به صورت دورانی با لیسک هم می زنیم تا کاملا با هم مخلوط و یکدست شود.

۶.مواد را داخل کاغذهای کاپ کیک آماده شده می ریزیم (کاغذهارو کامل پر نمی کنیم. اجازه می دیم به اندازه نیم سانت از سر کاغذها خالی بمونه برای پف کیک.) و کاپ کیک ها را برای مدت ۲۰-۲۵ دقیقه می گذاریم در فری که قبلا گرم کرده ایم بپزد.

۷. برای اطمینان از پخت با فرو و خارج کردن یک چوب کبریت یا خلال دندان درون یکی از کیک ها، در صورتی که خلال دندان تمیز بیرون آمد و کیک به آن نچسبیده بود، متوجه پخته شدن آن می شویم.پس از خارج کردن سینی از فر، برای ۲۰ دقیقه می گذاریم روی یک صفحه مشبک تا کاملا خنک شود.

دستور تهیه کاسترد وانیلی

۱.زرده تخم مرغ، شکر و آرد ذرت را با همزن می زنیم تا کرم کم رنگ شود. شیر و وانیل را مخلوط کرده روی شعله گاز حرارت می دیم تا بجوشه. نصف شیر رو درون مخلوط زرده تخم مرغ می ریزیم و هم می زنیم. بعد این مواد مخلوط شده رو به مابقی شیر اضافه می کنیم. دوباره حرارت می دیم و مرتب با قاشق چوبی هم می زنیم تا کاسترد غلیظ بشه.

۲.از روی شعله بر می داریم. کره رو اضافه کرده و هم می زنیم تا خوب مخلوط بشه. کاسترد رو درون یخچال می ذاریم تا سرد بشه. قبل از اینکه کاسترد رو درون کیسه قیف بریزیم، خامه زده شده رو به اون اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا یکدست بشه.

۳.برای تزیین کاپ کیک هوکایدو با کاسترد، وسط کیک ها رو با چاقو به صورت مربع یا گرد بریده و جدا می کنیم. سعی کنید این برش عمیق باشه ولی احتیاط کنید که به قدری عمیق نبرید که به کف کیک برسه. سپس با قیف کاسترد رو درون حفره های ایجاد شده روی کیک ها می ریزیم.

اگر دوست داشتید، می تونید بعد از ایجاد حفره وسط کیک ها، روی اونها رو با پودر شکر یا پودر قند تزیین کنید و بعد کاسترد رو در حفره ها بریزید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج