جاباما
۳۰۶۸۱
۷ نظر
۵۰۰۴
۷ نظر
۵۰۰۴
پ

شکایت مردمی از طرح همراه اول در رمضان

براساس طرح ۵+۵۵ تمامی مشترکانی که در بازه زمانی ۳۱ تیرماه تا ۲۹ مردادماه در این طرح ثبت ‏نام کرده بودند، میتوانستند در مکالمات طولانیتر از ۵ دقیقه، تا ۵۵ دقیقه بعدی به صورت رایگان مکالمه کنند.

شکایت مردمی از طرح همراه اول در رمضان

روز گذشته پیام کوتاهی به این مضمون برای مشترکان همراه اول ارسال شد و طرح تخفیفی ویژه ما رمضان همراه اول به پایان رسید.

با پایان یافتن این طرح اما برخی مشترکان همراه اول نسبت به نحوه چگونی اجرای آن ابهاماتی را مطرح کردند و آنگونه که خبرگزاری مهر گزارش داده برخی شکایتهای مردمی نیز به کميسیون صنایع مجلس ارائه شده است.

روزنامه هفت صبح در گفتوگو با مسئولان روابط عمومی همراه اول به شائبههای طرح 5+55 پاسخ داده است.

قصه از کجا شروع شد؟

از چند هفته مانده به آغاز ماه رمضان، همراه اول با تبلیغات گستردهای اجرای طرحی با عنوان 55+5 را برای تمامی مشترکان دائمی و اعتباری خود وعده داد. براساس این طرح، تمامی مشترکانی که در بازه زمانی 31 تیرماه تا 28 مردادماه در این طرح ثبت‏نام کرده بودند، میتوانستند در مکالمات طولانیتر از پنج دقیقه، تا 55 دقیقه بعدی به صورت رایگان مکالمه کنند.

ارسال پیامک بدون متن به 8055 برای ثبت نام در طرح و مکالمه درون شهری داخل شبکه همراه اول و تلفن ثابت و نیز اجرای طرح در تمامی ساعات شبانهروز و تمامی روزهای هفته از جمله شرایط آن بود.

در همین حال این اپراتور تاکید کرد که در هر تماس درون شبکه (به همراه اول و به تلفن ثابت) در صورت مکالمه بیش از پنج دقیقه، فقط هزینه پنج دقیقه اول مکالمه محاسبه میشود و پس از دقیقه پنجم تا 55 دقیقه بعدی مکالمه رایگان خواهد بود و مشترکان دائمی همراه اول در مدت اجرای طرح می‏توانند برای اطلاع از میزان تخفیف بهرهمند شده، عدد يك را به شماره 8055 پیامک کنند.

سوالات مشترکان

برخی از کاربرانی که نسبت به فعالسازی این طرح اقدام کردهاند معتقدند در حالی که براساس این طرح مشترک از هر 60 دقیقه تماس فقط پنج دقیقه آن را پرداخت میکند اما بعد از فعالسازی در زمانهای متفاوت ( زیر پنج دقیقه )، همراه اول اقدام به قطع مکالمه میکند تا به سقف مد نظر نرسد.

این سوال برای کاربران این اپراتور وجود دارد که چرا این سرویس رایگان نیاز به فعالسازی دارد در صورتی که هزینهای ندارد که فعالسازی را توجیه کند و اگر این یک خدمت و سرویس رایگان و ویژه است لزومی ندارد که توسط مشترک فعال شود و میتواند خود اپراتور برای کلیه مشترکان آن را ارائه کند.

برخی مشترکان موبایل ادعا میکنند که تخفیف مدنظر برای 50 دقیقه مکالمه است به عبارتی 5+45؛ چرا که مکالمات مشترکان به دقیقه 50 که میرسد ناخودآگاه ارتباط آنها قطع میشود. در همین حال ابهاماتی نیز در نحوه محاسبه مکالمات شهری دائمی به اعتباری و برعکس برای مشترکانی که این سرویس را فعال کردهاند وجود دارد.

برخی مشترکان موبایل از نبود ضمانت اجرای طرح ویژه ماه مبارک رمضان (55+5) سخن میگویند و معتقدند، در این طرح حتی چند ثانیه هم که صحبت کردهاند پنج دقیقه محاسبه شده یا یک ساعت مکالمه کردهاند و هیچ تخفیفی عایدشان نشده است.

شکایت به مجلس

به گزارش خبرگزاری مهر، مؤید حسینی صدر، نماینده مردم خوی و عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی از وجود برخی ابهامات و شائبههایی در نحوه محاسبه این طرح و بر مبنای شکایتهای مردم به این کمیسیون خبر داد و به مهر گفت: براساس گزارشاتی که به ما رسیده این طرح دارای ابهاماتی است که باید مسئولان مربوطه نسبت به رفع شبهات موجود و شائبههایی که هم اکنون در میان کاربران این اپراتور وجود دارد اقدام کنند.

او ادامه داد: براساس گزارشات واصله یکی از مواردی که مشترکان اپراتور اول پس از فعالسازی این سرویس تشویقی با آن مواجه شدهاند این است که تماس مشترک قبل از پنج دقیقه زمان مدنظر قطع میشود و مشترک مجبور میشود چندین بار به صورت مجدد تماس بگیرد که هر بار نیز مکالمه وی در کمتر از مدت زمان مدنظر قطع میشود. براین اساس بسیاری از مشترکان معتقدند که در این طرح نه تنها منفعتی برای مشترک درنظر گرفته نشده بلکه به ضرر آنها نیز است.

حسینی صدر افزود: از طرفی محاسبه مکالمات کمتر از پنج دقیقه به اندازه پنج دقیقه در این طرح از دیگر مواردی است که مشترکان به آن اذعان دارند و معتقدند که اپراتور همراه اول، مکالمات زیر پنج دقیقه مشترکانی که طرح 5+55 را فعال کردهاند نیز همان پنج دقیقه محاسبه میکند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مواردی از این قبیل ابهامات در اجرای این طرح به ما گزارش شده، گفت: به نظر نمیرسد که در این موارد عمدی وجود داشته باشد و احتمال اشکالات فنی وجود دارد چراکه این طرح نوعی طرح تبلیغاتی محسوب میشود و اپراتور به طور قطع علیه خود اقدام نمیکند اما با این وجود توصیه میشود برای برطرف شدن ابهامات و شائبهها ،اپراتور اول شفافسازی را در دستور کار قرار دهد.

همه چیز قانونی بود

یکی از مسئولان روابط عمومی همراه اول در گفتوگو با «هفت صبح» توضیحاتی را ارائه داد که در ادامه میخوانید:

به گفته روابط عمومی همراه اول هیچ گونه قطعی خارج از عرفی در مکالمههای زیر پنج دقیقه صورت نگرفته است. منظور از خارج از عرف هم آن است که به اعتقاد همراه اول، تمام اپراتورها به دلیل مشکلات شبکهای مجاز هستند، درصدی قطعی در مکالمات را داشته باشند. همراه اولیها میگویند در زمان اجرای این طرح قطعیهای مکالمات بیشتر نشده و ممکن است برخی مکالمات به دلیل مشکلات شبکهای قطع شده باشد که مشترکان احساس کردهاند چنین اتفاقی به دلیل طرح 5+55 رخ داده است.

چرا این سرویس رایگان نیاز به فعالسازی دارد؟ همراه اول اینگونه پاسخ میدهد: «هر طرحی که میخواهد اجرا شود باید ابتدا در سیستم فعال شود. با وجود آنکه این طرح رایگان است اما شاید مشترکی علاقه نداشته باشد آن را فعال کند و باید حق انتخاب داشته باشند. رایگان بودن دلیلی بر اجباری بودن هیچ طرحی نیست.»

همراه اول مکالمات 50 دقیقهای را قطع نمیکند و ادعای اعمال تخفیف مدنظر برای 50 دقیقه مکالمه کاملا بی اساس است. به گفته همراه اول، تمامی مکالمات مشترکان بعد از 60 دقیقه قطع میگردد و چنین ادعایی اساسا درست نیست.

به گفته همراه اول محاسبه تمامی تعرفهها به صورت آنلاین و توسط رگولاتوری صورت میگیرد و هر مشترک اعتباری که به نحوه محاسبه مکالمههایش در این طرح اعتراض داشته باشد ،میتواند به همراه اول مراجعه کند. روابط عمومی همراه اول همچنین تاکید میکند که مشترکین غیراعتباری هم باید تا زمان صدور قبض خود منتظر باشند و اگر اعتراضی وجود داشت در آن زمان مراجعه کنند.

ابهامات ادامه دارد

با وجود تمامی این صبحتها، ابهامات این طرح همچنان ادامه دارد و برخی مشترکان همچنان مدعی هستند که مکالماتشان زیر پنج دقیقه قطع میشده یا از حساب اعتباری آنها بیشتر از مقدار تعیین شده کم شده است. همراه اولیها قول دادهاند تا چند روز آینده جزئیات این طرح را منتشر کنند و پاسخ مشترکان را بدهند.

رگولاتوری بررسی می کند

حسن رضوانی، معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفتوگو با مهر از بررسی اجرای صحیح طرح 5+55 همراه اول خبر داده و گفت: این طرح قبل از اجرا از سوی معاونت صدور مجوز رگولاتوری مورد بررسی قرار گرفته اما نحوه اجرای آن نیز هماکنون و براساس سوابق ثبت شده در سیستم صورتحسابگیری در حال بررسی است تا عملکرد صحیح آن اثبات شود.

وی با بیان اینکه شکایتی از سوی مشترکان در مورد اجرای این طرح به رگولاتوری نرسیده است، اضافه کرد: چنانچه اپراتور همراه اول غیر از آنچه که مدنظر است در ارائه این سرویس عمل کرده باشد باید پاسخگوی رگولاتوری بوده و هزینهها را به مشترکان بازگرداند. معاون رگولاتوری افزود: تمامی ابعاد اجرای این طرح باید بررسی شود و پس از آن میتوان در مورد چگونگی اجرای آن نظر نهایی را اعلام کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اميرح

      همراه اول چه 10سال پيشش چه الان. هيچ وقت هم يادم نمياد به مشتركين اش احترام گذاشته باشه (يعني مشتري مداري در نحوه سرويس دهي صفر).و اين چند طرح و امكانه نصف و نيمه ايي هم كه در چندسال اخير فعال كرده از بركت وجود ايرانسل بوده! اپراتوري كه تا چند سال پيش اسم هم نداشت!

      پاسخ ها

      • اميرح

        مجله جان با اين جمله نافرمي كه از كامنتم ايجاد كردي تابلوهه كه سانسور كردي. همه ميفهمن خب!

    • آنالیزور

      من از همون ابتدا میدونستم این طرح کلاهبرداریه،چون خودم خط اعتباریشو دارم و بعد از گذشت بیش از 1 سال از طرح آهنگ پیشواز 50 تا اس ام اس باید بفرستم تا آخرش هم از طریق 9990 میتونم آهنگ پیشواز رو آنهم در نیمه های شب فعال کنم ،بخاطر همین گول این طرح رو از همون اول نخوردم.بنظر من در بخش خدمات فقط ایرانسل

    • Melody

      من هم خط داعمشو دارم خوب شد این طرح رو فعال نکردم.

    • عادل

      آقا ما فعال کردیم استفاده هم کردیم مشکل خاصی نداشت از 9990 هم صورت حساب بروز گرفتم همه چیز اوکی بود...!!!

    • داوود

      منم از این طرحش استفاده کردم اما متاسفانه متوجه نشدم به چه علتی تا 8 دقیقه مکالمه کردم قطع شد. و دیگه هر کاری کردم فعال نشد ظاهرا هر خط فقط 1بار قادر بود از این طرح استفاده کنه.


      این چیزی نیست که من همیشه از طرح GPRSاین اپراتور استفاده می کنم 1 بار طرح یکروزشو استفاده کردم اما تو تله ای که گذاشته بودن افتادم و واسه یک روز استفاده از این سرویس خطم قطع شد و قبض به مبلغ 2.510.000ریال برام صادر شد. پس از مراجعه با شرکت متوجه شدم حجم 150MB تموم شده و من متوجه نشدم و جالب اینکه شرکت هم هیچ اطلاعی به من راجع به اتمام حجم نداده و میگه ما هیچ مسئولیتی نداریم . واقعا" متاسفم واسه همچین شرکتی که خیلی راحت واسه مشتریاش تله میزاره.

    • رضا

      در عصر ارتباطات و تکنولوژی زندگی می کنیم جالب سایت خود همراه اول مشکل داره کافی به سایت مراجعه کنید و یک شکایت بنویسید ببینید چه پیغامی براتون میاد.
      http://mci.ir/web/guest/complain-form
      هیچ شماره تلفنی هم تو سایت برای ابراز شکایت وجود نداره. این یعنی نهایت احترام به مشتری.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج