۳۰۶۸۹۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

حاشیه نگاری از سفر آسیایی ظریف

جواد ظریف پس از اندونزی، سنگاپور و برونئی وارد تایلند شد.

خبرآنلاین: جواد ظریف پس از اندونزی، سنگاپور و برونئی وارد تایلند شد.

تایلند و بانکوک چهارمین مقصد تور آسیای جواد ظریف و هیئت همراه بود. جاکارتا، سنگاپور و برونئی پیشتر میزبان هیئت دیپلماتیک ایرانی بودند. برنامه دیپلماتیک آقای ظریف در تایلند با حضور در نشست افتتاحیه ACD یا همان اجلاس کشورهای عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا آغاز شد.

*ساعت ۹ صبح، آقای ظریف وارد تالار اصلی هتل سیام کمپینسکی شد و مورد استقبال همتایان آسیایی خود قرار گرفت. وزرای خارجه افغانستان، اندونزی و ازبکستان در این میان بودند.

*با ورورد به ظریف تقریبا تمام دوربین ها روی وزیر خارجه ایران زود کردند و در پی ثبت لحظاتی از حضور ظریف در این نشست بودند. ظریف با لبخندهای همیشگی اش البته تالار را هم تحت تاثیر قرار داد و هر کجای سالن که نشسته بودید می توانستید صدای خنده های آقای وزیر را بشنوید.

*فضای نشست چندان امنیتی نبود و چک و خنثی هم چندان با سختگیری همراه نبود. البته در درون سالن نیروهای حفاظتی با لباس شخصی دور تا دور ایستاده بودند. اما این حضور هم باعث نمیشد شما نتوانید از جای خود تکان بخورید.

*با تدابیر امنیتی ویژه نخست وزیر تایلند پس از دقایقی وارد سالن شد. وزیر خارجه این کشور هم او را همراهی می کرد. آقای نخست وزیر ۲ سالی می شود که با کودتا به قدرت رسیده است.

*سخنران افتتاحیه نشست وزیر خارجه تایلند بود. او به زبان انگلیسی صحبت هایش را ادا کرد و بیش از ۱۵ دقیقه هم وقت حضار را نگرفت. تمرکز صحبت های او بر علاقه تایلند بر گسترش همکاری های آسیای در قالب این سازمان و همچنین ابراز خرسندی او از برگزاری این نشست بود.

*آقای نخست وزیر دومین سخنران نشست بود. هرچقدر وزیر خارجه مختصر و مفید سخن گفت، ژنرال چان اوچا که دیگر لباس نظامی هم بر تن نمی کند تا توانست سخن گفت و تکرار کرد و سخن گفت و تکرار کرد. گوشی های ترجمه به ما که نرسید و ناگزیر بودیم بیانات آقای نخست وزیر را به زبان تایلندی شنوا باشیم، ولی آنها که گوشی داشتند، می گفتند هر جمله اش را چند بار تکرار می کند.

*طولانی شدن صحبت های ژنرال تقریبا همه حوصله همه را سر برده، یکی چرت می زد، دیگری با گوشی اش مشغول بود و آن یکی هم با کلافگی به ساعتش می نگرید. یکی از دیپلمات های ایرانی که در ردیف های ابتدایی و اصطلاحا VIP هم نشسته بود، بعد از جلسه به من می گفت، یکی از وزرای خارجه که کاملا خوابیده بود و صدای خر خرش هم می آمد.

*خلاصه بعد از بیش از یک ساعت ملال آور صحبت ها به پایان رسید و از وزرا خواسته شد برای گرفتن عکس یادگاری به روی سن بیایند.

*بعد از اینکه همه وزرا روی سن آمدند و مستقر شدند، نخست وزیر با تک تم وزرا دست داد و به آنها خوش آمد گفت. وزیر خارجه تایلند که وظیفه معرفی مهمانان به نخست وزیر را بر عهده داشت، روی برخی از مهمانان تمرکز ویژه تری داشت و به صورت غیر مستقیم به نخست وزیر منتقل می کرد که این یکی را جدی تر و بیشتر مورد توجه قرار دهد. یکی از همین ویژه ها هم جواد ظریف بود که خوش و بش نخست وزیر و وزیر خارجه تایلند با او کمی طولانی تر شد.

*پس از پایان مراسم عکس، مهمانان برای نوشیدن و خوردن میان وعده به لابی مجاور رفتند و دقایقی هم آنجا وزرای خارجه کشورهای مختلف و کارشناسان و دیپلمات ها و البته خبرنگاران با یکدیگر گپ و گفت داشتند و عکس هایی به یادگار گرفتند.

*ظریف بسیار بشاش و سرحال چه با دیپلمات های آسیایی و چه با خبرنگاران گپ می زد.

*بسیاری از دیپلمات ها آسیایی هم خواهان انداختن عکس یادگاری با ظریف بودند و آقای وزیر هم با لبخند استقبال می کرد و به هیچ درخواستی پاسخ منفی نمی داد.

*بعد از چندین دقیقه جلسه وزرا آغاز می شود و ظریف برای سخنرانی وارد تالار اصلی می شود و درها برای خبرنگاران بسته.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج