۳۰۶۹۱۶
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

۲۴ نوع غذا و شیرینی با تِم شکوفه های بهاری (۵)

بهار که می‌آید طبیعت می‌شود صحنه هنرنمایی گل‌ها و گیاهان رنگارنگ. حالا نوبت شماست تا از طبیعت الهام بگیرید و همان فضا را در پذیرایی عیدانه‌تان هم ایجاد کنید.

مجله آشپزی مثبت - معصومه افرازه:

رشته پلو با کوفته قلقلی

24 نوع غذا و شیرینی با تِم شکوفه های بهاری (5)

مواد لازم برای ۴ نفر

  • ۳ پیمانه برنج
  • ۲۰۰ گرم رشته پلویی
  • ۳۰۰ گرم گوشت چرخ‌کرده
  • ۱ عدد پیاز
  • ۱۰۰ گرم کشمش
  • ۱ ق س زعفران دم کرده
  • نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم
  • ادویه پلویی و دارچین به میزان لازم
  • روغن مایع به میزان لازم
  • مقداری خرما (درصورت تمایل)

طرز تهیه:

1. برنج را چند ساعت با آب و نمک خیس کنید. سپس به روش معمول آبکش کردن، یک قابلمه آب را روی حرارت بگذارید. برنج را در آب جوش بریزید تا نرم شود.

2. در 5 دقیقه آخر قبل از آبکش کردن برنج، رشته‌ها را با دست خرد کنید و به آن اضافه کنید. وقتی رشته‌ها کمی نرم شد، برنج را آبکش کنید. در ته قابلمه مناسب ته‌دیگ دلخواه بگذارید. سپس برنج را در قابلمه بریزید و لابه‌لای آن ادویه پلویی بپاشید و برنج را دم کنید. برای تهیه کوفته ریزه ابتدا پیاز را رنده کنید و آب آن را بگیرید و در کاسه‌ای بریزید.

3. گوشت را با نمک، فلفل، زردچوبه، دارچین و کمی ادویه پلویی به آن اضافه کنید و ورز دهید. سپس گوشت را به شکل کوفته‌های هم اندازه درست کنید و با ½ پیمانه آب و یک قاشق غذاخوری روغن مایع سرخ کنید.

4. برای این که این غذا را به شکل گلی سرو کنید ، رشته پلوی دم کشیده را داخل قالب گلی شکل چرب شده بریزید و خوب به هم فشرده کنید سپس برای 10 دقیقه در فر ی که از قبل روشن کرده اید قرار دهید و بگذارید کمی خودش را بگیرد . در پایان آن را در ظرف مورد نظر برگردانید و با کوفته ریزه و بقیه مخلفات روی پلوی گلی را تزیین کنید.


سبزی پلو با ماهی گلی

24 نوع غذا و شیرینی با تِم شکوفه های بهاری (5)

مواد لازم برای ۵ نفر

  • ۵۰۰ گرم برنج
  • ۵۰۰ گرم سبزی پلوی خرد شده
  • نمک، روغن و زعفران به میزان لازم
  • ۵-۴ تکه فیله ماهی

طرز تهیه:

1. برنج را حداقل 3 تا 4 ساعت همراه با آب و نمک بخیسانید. بعد آن را در قابلمه آب جوش بریزید. بعد از یک بار زیر و کردن مهلت دهید تا برنج در آب بجوشد. بسته به نوع برنج، سبزی را اضافه کنید. (سبزی را وقتی اضافه کنید که مغز برنج کمی نرم شده باشد و سفت نباشد)

2. با کفگیر آن‌ها را یکی دوبار مخلوط کنید. بعد از اولین جوش یک لیوان آب سرد در قابلمه بریزید و سپس برنج و سبزی را آبکش کنید.

3. در ته قابلمه موردنظر کمی روغن و ته دیگ دلخواه سیب‌زمینی، نان یا کاهو بگذارید. روی آن برنج و سبزی را بریزید. حدود یک لیوان آب ولرم را با 4 قاشق روغن مخلوط کرده و روی برنج بریزید. برنج آبکش شده را به مدت کمی دم کنید.

4. ماهی را پس از پاک کردن و مزه دار کردن با کمی نمک، فلفل و آبلیمو، آنها را به صورت ورقه‌های نازک برش بزنید و با قالب گرد، قالب بزنید. سپس حدود 5-4 دایره ماهی را روی هم قرار بگذارید و رول کنید.

5. انتهای ماهی‌ها را به شکل گل رز در آورید و انتهای گلبرگ ها را با نخ تمیز ببندید. آنها را به آرد، نمک، فلفل و ادویه مورد نظر آغشته کنید. ماهی‌ها را در روغن داغ سرخ کنید. برای سرو نخ را باز کنید و همراه با سبزی‌پلو ونارنج یا لیمو سرو کنید.

فوت و فن

اگر مدت دم کردن طولانی بشود رنگ سبزی بر می‌گردد.


صبحانه باتوتَک ومربا

24 نوع غذا و شیرینی با تِم شکوفه های بهاری (5)

مواد لازم برای خمیر توتک

  • ۲ پیمانه آرد الک شده
  • ۲ ق چ بیکینگ پودر
  • ۲ /۱ ق چ نمک
  • ۱۰۰ گرم کره
  • ۳ /۲یا ۴ /۳پیمانه شیر
  • یک عدد سفیده تخم مرغ

طرز تهیه:

1. ظرفی گود آماده کنید و همه مواد خشک (بیکینگ‌پودر، آرد و نمک) را در آن بریزید . کره را هم اضافه کنید و با دست شروع به ورز دادن کنید تا مخلوط کره و آرد به صورت دانه‌های عدس در آید. حالا نوبت این است که ، شیر را کم کم اضافه کنید .

2. روی سطح صاف یک سینی کمی آرد بپاشید. خمیر را روی سطح آرد پاشی شده قرار دهید و با وردنه به ضخامت 5/1سانتی‌متری باز کنید

3. قالب مورد نظر را آماده کنید و خمیر را قالب بزنید.قلم موی مخصوص آشپزی را به سفیده تخم مرغ آغشته کرده و ‌روی خمیرهای قالب زده بمالید . در صورت تمایل روی هر کدام از خمیرها مقداری کنجد یا سیاه دانه یا هر چیز دلخواه دیگر بپاشید.

4. توتک‌های آماده را در فر گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۲۵ تا۳۰ دقیقه قرار دهید. این توتک یک نان صبحانه است که می‌توانید آنها را با هرچه که دوست دارید مثل کره، پنیر، شکلات صبحانه یا مربا سرو کنید.

فوت و فن

شیر را به اندازه ای بریزید که خمیر شکل بگیرد؛ فقط مراقب باشید شل نشود.


لقمه میگو در ظرف گلی

24 نوع غذا و شیرینی با تِم شکوفه های بهاری (5)

مواد لازم

  • ۵۰۰ گرم میگو ی طعم دار شده با سبزیجات خشک
  • زعفران به مقدار لازم خمیر توتک


طرز تهیه کاسه نانی

۱. بعد از اینکه خمیر استراحت کرد، خمیر را روی سطح آرد پاشی شده با وردنه باز کنید وقالب بزنید. یک کاسه استیل یا ظرفی مناسب فر را بر عکس بگذارید و روی آن را کاغذ آلومینیوم بپوشانید. خمیر را به شکل های دلخواه قالب بزنید. بعد آنها را روی آلومینیوم قرار دهید.

۲. گوشه خمیرها را به هم بچسبانید و روی آنها را سفیده یا زرده تخم‌مرغ زده شده بمالید و به دلخواه کنجد یا سیاه دانه بپاشید. بعد کاسه را با خمیرهای رویش در فر گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید.

۳. بعد از این مدت کاسه را از فر بیرون بیاورید. ۱۰ دقیقه صبر کنید، بعد کاسه را جدا کنید وسبد نانی را برگردانید و آلومینیوم را به آرامی از آن جدا کنید. وقتی کاسه نانی خوب خنک شد، می‌توانید داخل آن را با غذا یا سبزیجات دلخواه پر کنید.

لقمه میگو

روش تهیه نان های توتک را در پاراگراف های بالایی یاد گرفتید حالا خمیر را با همان قالب کوکو قالب زده و میگو های طعم دار شده را به شکل گل روی خمیر بچینید .

این کار را با مقدار خمیر و میگوهای موجود، آن قدر تکرار کنید تا مواد تمام شود حالا یک عدد ظرف پیرکس آماده کنید و بعد از آنکه کف آن را با روغن زیتون چرب کردید، خمیرهای میگو دار را کف پیرکس بچینید. حالا ظرف پیرکس را در فر قرار دهید و ابتدا با دمای ۱۲۰ درجه سانتی گراد ۳ دقیقه حرارت دهید سپس شعله بالای فر را هم روشن کنید تا میگو ها پخته و سرخ شوند.

یه جور دیگه

علاوه بر میگو شما می توانید کوکو سبزی های شب عیدتان را هم در قالب گلی درست کرده و در این کاسه ها سرو کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج