۳۰۶۹۵۱
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

کارگردان «لانتوری»: این نگاه بی‌انصافی است

رضا درمیشیان گفت: چه اصراری به حذف بخش خصوصی از عرصه بین‌الملل سینمای ایران است؟

خبرگزاری ایسنا: رضا درمیشیان گفت: چه اصراری به حذف بخش خصوصی از عرصه بین‌الملل سینمای ایران است؟

کارگردان فیلم‌های «بغض»، «لانتوری» و «عصبانی نیستم!» که دو دوره با فیلم‌هایش در جشنواره بین‌المللی برلین حضور داشته در خصوص حاشیه‌های پخش جهانی فیلم‌ها گفت:«نکته‌ای که در لابلای همه این بحث‌ها برایم سوال این است که من واقعا درک نمی‌کنم که چه اصراری به حذف پخش‌کننده‌های خصوصی است و چرا می‌خواهند این همه تلاش برای عرضه و معرفی سینمای ایران را نادیده بگیرند. این نگاه واقعا بی‌انصافی است. »

درمیشیان در ادامه گفت: «مگر کسی می‌تواند نقش، تلاش و تاثیر امثال محمد اطبایی ، نسرین میر شب و کتایون شهابی را نادیده بگیرد؟

کارگردان «لانتوری»: این نگاه بی‌انصافی است

به کارنامه این پخش کننده‌ها نگاه کنید و ببینید چه تعداد موفقیت برای سینمای ایران به ارمغان آورده‌اند؟ چه تعداد فیلمساز به عرصه جهانی معرفی کرده‌اند؟ تمامی حضورها و جایزه‌های معتبر سینمای ایران در حداقل پانزده سال گذشته حاصل فعالیت‌های بخش خصوصی، پخش بین‌المللی سینمای ایران بوده است. در هر کجای دنیا این پخش‌کننده‌ها بودند، آن‌ها را روی سرشان می‌گذاشتند اما در اینجا نقش و تاثیر آن‌ها هم انکار می‌شود. شما باید از نزدیک ببیند که این پخش کنندگان در چه شرایط و با چه امکانات محدودی دست به رقابت با پخش کنندگان سایر کشورها می‌زنند.»

کارگردان «بغض» در ادامه گفت: « مثلا امسال بیستمین سال فعالیت«مستقل ‌های ایرانی» به مدیریت آقای اطبایی است. این که یک نفر به شکل خصوصی توانسته بیست سال با وجود همه فشارها و بدون کوچک ترین حمایتی این چنین سرپا بماند و فیلم‌های مستقل سینمای ایران را پخش و عرضه کند، خود به خود قابل تقدیر است. از آن طرف می‌ببینی چند فستیوال به بهانه این سالگرد می‌آیند و مرور آثار و فیلم های پخش شده توسط «مستقل‌های ایرانی» می گذارند اما در این جا نه تنها برای کسی مهم نیست بلکه تلاش می‌شود نقش این افراد متخصص را هم نادیده بگیرند.»

کارگردان برگزیده جایزه آسیا-پاسفیک در خصوص نگاه حمایتی سایر کشورها به پخش کنندگان مطرح کرد: «در جشنواره‌ها و بازارهای بین‌المللی همیشه می‌بینیم که کشورهایی که برای سینمایشان ارزش قائلند بخش‌هایی از فضای بازار را ضمن حفظ شان حرفه‌ای در اختیار پخش کننده‌های بخش خصوصی کشورشان قرار می‌دهند تا آن ها بتوانند برای سال سینمای کشورشان برنامه ریزی، رایزنی و فعالیت کنند. این کشورها برایشان سینما مهم است نه اشخاص. بحث من در اینجا اصلا بحث حمایت نیست. بحث تفاوت رویکرد است. این تفاوت رویکرد را در برخورد با خود سینماگران هم حس می‌کنید. »

درمیشیان در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود بخش بین الملل سازمان سینمایی از فیلم‌هایی که در جشنواره‌های رده A به نمایش درمی آید حمایت می‌کند به ایسنا گفت: «من اصلا نمی دانم درباره چی صحبت می‌کنید؟! تمام فیلم های من بدون هیچ گونه حمایت سازمان سینمایی در عرصه جهانی به نمایش در آمده‌اند و این حمایت هیچ وقت وجود نداشته و اعمال نشده است. البته موسسه‌های دولتی از فیلم‌های تحت قرارداد خود حمایت می‌کنند که خود داستان دیگری است.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج