۳۰۶۹۵۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

پله تمام خاطراتش را به حراج گذاشت

اسطوره فو‌تبا‌ل برزیل بیش از دو هزار قطعه از خاطرات و یادگاری‌هایش را که مربوط به دوران فو‌تبا‌لی‌اش بوده شامل سه جام قهرمانی جهان و یک جام ژول ریمه را در مرکز خیریه‌ای در شهر لندن به حراج گذاشت.

خبرگزاری ایسنا: اسطوره فو‌تبا‌ل برزیل بیش از دو هزار قطعه از خاطرات و یادگاری‌هایش را که مربوط به دوران فو‌تبا‌لی‌اش بوده شامل سه جام قهرمانی جهان و یک جام ژول ریمه را در مرکز خیریه‌ای در شهر لندن به حراج گذاشت.

پله ۷۵ ساله که بهترین فو‌تبا‌لیست تاریخ شناخته می‌شود، ۱۲۸۳ گل در دوران فو‌تبا‌لی‌اش به ثمر رسانده است که هیچ بازیکنی نتوانسته این تعداد گل را به ثبت برساند. او در ۱۷ سالگی در جا‌م جها‌نی ۵۸ سوئد درخشید و تیمش را به قهرمانی رساند.

پله که مدت‌ها برای سانتوس در فو‌تبا‌ل برزیل و سپس نیوکاسموس در آمریکا بازی کرده است، ۲۱ سال فو‌تبا‌ل بازی کرده است و اکنون توانسته بیشتر وقتش را برای سپری کردن خدمات فو‌تبا‌لی صرف کند.

پله حالا تصمیم گرفته است تمامی یادگاری‌ها و خاطراتی که در این مدت فو‌تبا‌لی‌اش که انجام داده را به حراج بگذارد تا درآمد حاصل از این حراج به بیمارستان کودکان در شهر کوریتیبای برزیل پرداخت شود.

پله چندی پیش در بیمارستان بود و همین باعث نگرانی هو‌اد‌ا‌رانش شده بود. او بعد از آشنایی از وضعیت کودکان که در بیمارستان بستری هستند تصمیم گرفت تا کاری برای رفاه این قشر انجام دهد و به همین خاطر تمامی یادگاری‌های خود را در حراجی سه روزه که در لندن برگزار خواهد شد در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

پله تخمین زده است که بیش از ۶۰۰ هزار دلار فقط برای جام قدیمی ژوریمه که دیگر وجود ندارد پرداخت شود و او همچنین تخمین زده است یک میلیون دلار از این مرکز خیریه برای کودکانی که در بیمارستان حضور دارند، درآمد به دست آید.

همچنین از دیگر اقلامی که در این مرکز خیریه وجود دارد، توپی است که پله با آن هزارمین گل فو‌تبا‌لی خودش را به ثمر رسانده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج