۳۰۷۰۴۲
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

اسرائیل به‌دنبال گنبد آهنین زیرزمینی

رژیم اشغال‌گر قدس به‌دنبال ساخت سیستمی است که می‌تواند تونل‌های حماس در مرز نوار غزه با سرزمین‌های اشغالی را یافته و نابود سازد.

خبرگزاری فارس: نشریه فارین پالیسی در ضمن گزارشی خبر داد که رژیم صهیونیستی در حال انجام پروژه‌ای برای نابودسازی تونل زیرزمینی جنبش حماس است.

بر اساس این گزارش، این پروژه که «گنبد آهنی زیرزمینی» نام‌گذاری شده، قصد دارد سیستمی را طراحی کند که می‌تواند تونل‌های حماس در مرز نوار غزه با سرزمین‌های اشغالی را یافته و نابود سازد.

بنابر گزارشی که شبکه ۲ تلویزیون اسرائیل منتشر کرده، کابینه رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۰۴ تاکنون برای توسعه این پروژه بالغ بر ۲۵۰ میلیون دلار صرف کرده است.

به گفته «کریستوفر شروود»، سخنگوی پنتاگون، آمریکا نیز در بودجه سال ۲۰۱۶ خود، ۴۰ میلیون دلار به این پروژه اختصاص داده است. در مقابل آمریکا می‌تواند نمونه‌های اولیه سیستم فوق‌الذکر را دریافت کرده و به سایت‌های آزمایش و همچنین حقوق معنوی این پروژه دسترسی داشته باشد.

در حالی که وزارت جنگ رژیم اشغال‌گر قدس ادعا کرده ایالات متحده ۱۲۰ میلیون دلار به پروژه فوق اختصاص داده، شروود می‌گوید که اختصاص پول به این پروژه به‌صورت سالانه انجام شده و معلوم نیست در سال ۲۰۱۷ هم به آن بودجه‌ای اختصاص یابد.

«یاکوف آمیدرور»، مشاور سابق امنیت ملی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس سابق شورای امنیت اسرائیل به فارین پالیسی گفته است که پروژه تولید گنبد آهنین زیرزمینی در مرحله آزمایش قرار دارد.

بر اساس ادعای فارین پالیسی، از آغاز سال ۲۰۱۶، در حدود ۱۰ تونل حماس فروریخته‌اند که عموما علت ریزش آنها بارش باران‌های زمستانی عنوان شده است اما موج ریزش‌ها باعث شده عده‌ای گمان برند که سلاح مخفی اسرائیل به کار افتاده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج