۳۰۷۰۹۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

ارز در سال ۹۵ تک‌ نرخی می‌شود

معاون اقتصادی بانک مرکزی با بیان اینکه در سال ۹۵ ارز تک‌نرخی می‌شود، گفت: «ایران در سال مالی آتی نظام تک‌نرخی ارز را پیاده می‌کند.

خبرگزاری تسنیم: معاون اقتصادی بانک مرکزی با بیان اینکه در سال ۹۵ ارز تک‌نرخی می‌شود، گفت: «ایران در سال مالی آتی نظام تک‌نرخی ارز را پیاده می‌کند.

ما در حال کار روی آن هستیم و قصد داریم آن را اجرایی کنیم.» یک مقام ارشد بانک مرکزی ایران گفت کشورش قصد دارد با کنترل دیون بد و وضع شرایط سختگیرانه‌تر بخش بانکی خود را بازسازی کامل کند.

پیمان قربانی، معاون اقتصادی بانک مرکزی ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز گفت: ما به حل مشکل بدهی‌های معوقه مصمم هستیم و امیدواریم با بهبود شرایط اقتصادی این مشکل حل شود.

وی افزود: همچنین بانک مرکزی در حال بررسی است و اگر لازم باشد یک شرکت مدیریت دارایی‌ها تاسیس شود، این کار انجام خواهد شد. قربانی در مورد ادامه مشکل ارتباطات بانکی ایران با سیستم بانکی جهان گفت: «بانک مرکزی ایران همکاری‌های بهتری را با بانک‌های مرکزی ایتالیا و سوئیس آغاز کرده است.»

وی افزود: «ما می‌خواهیم روابط خوبی با همه بانک‌ها از جمله بانک مرکزی اروپا داشته باشیم. ما متعهد به برقراری چنین روابطی با بقیه اروپا در صورت تمایلشان هستیم.» قربانی در ادامه گفت: «بانک مرکزی ایران هیچ مشکلی نمی‌بیند که این بانک از مراودات دلاری به دور باشد.»

وی گفت: ایران همچنین در مورد انتشار اوراق قرضه یورو در حال بررسی است و در مورد استفاده از منابع مالی بازارهای سرمایه بین‌المللی جدی است. معاون سیف افزود: ما با مازاد تراز حساب‌های جاری روبه‌رو هستیم؛ اما اگر می‌خواهیم به رشد ۸ درصدی برسیم نیاز مالی زیادی خواهیم داشت و باید سرمایه جذب کنیم.

قربانی همچنین ابراز امیدواری کرد نرخ سود بانکی در ماه‌های آینده کاهش یابد. وی افزود: تا زمانی که نرخ تورم کاهش یابد، قصد داریم نرخ سود بانکی را کاهش دهیم.

ما در بازار بین بانکی فعال باقی خواهیم ماند و هر کاری را که به پایین رفتن نرخ سود بانکی کمک کند، انجام می‌هیم. وی در ادامه گفت: «ایران در سال مالی آتی نظام تک‌نرخی ارز را پیاده می‌کند. ما در حال کار روی آن هستیم و قصد داریم آن را اجرایی کنیم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج