۳۰۷۴۱۸
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

رشد پر قدرت بورس تهران

بورس تهران در اولین روز معاملاتی هفته و با وجود در پیش رو بودن یک روز تعطیل، روند افزایشی پرقدرت خود را آغاز کرد و با رشد قیمت سهم شرکتها و رکوردشکنی شاخص مواجه شد.

خبرگزایر ایسنا: بورس تهران در اولین روز معاملاتی هفته و با وجود در پیش رو بودن یک روز تعطیل، روند افزایشی پرقدرت خود را آغاز کرد و با رشد قیمت سهم شرکتها و رکوردشکنی شاخص مواجه شد.

بورس اوراق بهادر تهران روند حرکتی خود را در حالی آغاز کرد که در یک روز بین تعطیلی قرار داشت و آخرین فشارهای فروش برای تامین نقدینگی پایان سال را تجربه کرد اما با این حال به دلیل رشد قیمت های جهانی فلزات و معادن تحت تاثیر قرار گرفت و روند پر شتابی را طی کرد.

در بازار امروز گروه خودرویی به دلیل برگزاری مجمع شرکت سایپا مورد استقبال سهامداران قرار گرفت و با صف خرید مواجه شد. در مجمع شرکت سایپا افزایش سرمایه ۱۲۵ درصدی این شرکت به تصویب رسید و عنوان شد که این شرکت در حال مذاکره با شرکتهای کره ای و فرانسوی است. به این ترتیب شاخص بورس تهران به واسطه رشد شرکتهای فلزی، معدنی و خودرویی رشد کرد و توانست با افزایش بیش از هزار واحدی به کانال جدید ۷۹ هزار واحدی راه پیدا کند.

در بازار روز شنبه شرکتهای ارتباطات سیار، فولاد مبارکه، غدیر، ملی مس، مپنا، سرمایه گذاری امید، بانک پاسارگاد، گل گهر، تاپیکو، چادرملو و بانک ملت به همراه نفت و گاز پارسیان، فولاد خوزستان، توسعه معادن و فلزات و مخابرات بیشترین تاثیر را در رشد ۱۰۵۴ واحدی شاخص گذاشتند و منجر به قرارگیری این شاخص در کانال ۷۹ هزار و ۳۶۶ واحدی شدند.

امروز همچنین شرکتهای مپنا، پارس خودرو و توسعه معادن و فلزات از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شدند و سیمان فارس نو، دارویی تامین و سیمان درود بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

در بازار مثبت امروز با رشد قیمت سهام شرکتها و همچنین شاخص، ارزش و حجم معاملات هم رشد کرد به طوری که در مجموع یک میلیارد و ۴۶۰ میلیون سهم به ارزش ۴۱۲ میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه به ۳۴۴ هزار میلیارد تومان رسید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برخلاف بازار راكد مسكن ،بورس در سال آينده هم رشد خوبي خواهد داشت،ولي بازار مسكن بعلت اصرار سازنده ها به سود ١٠٠٪ راكد خواهد ماند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج