جاباما
۳۰۷۴۹۸
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

تلاش‎ برای اقدام تروریستی در ایام انتخابات

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور گفت: چندین جریان تروریستی بود که هدف آنها ایام انتخابات بود و در بازجویی ها اعلام شد که برای انتخابات هدف گذاری کرده بودند. در شرق، جنوب و جنوب غرب کشور هیچ کدام موفق نشدند اقدام هایی علیه امنیت انتخابات داشته باشند.

خبرگزاری ایرنا: معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور گفت: با یک مدیریت و کار جمعی در کشور امنیت مثال زدنی در طول انتخابات در سطح ملی، استانی و شهرستانی برقرار شد.

حسین ذوالفقاری در نشست استانداران سراسر کشور افزود: در سال ۹۴ در حالی که در محیط پیرامونی ما تحولات و اتفاقات بسیار زیادی در حوزه منطقه ای و جهانی رخ داد، امنیت کشور در وضعیت مناسبی قرار داشت.

اهم سخنان وي از اين قرار است:

*{ با اشاره به وضعیت سوریه و ورود سازمان ملل در حل این بحران، وضعیت یمن، جریان جده، فاجعه منا و مساله سفارت عربستان در تهران، جنگ یمن و ورود روسیه به منطقه} وضعیت پیرامونی ما وضعیت آرامی نبود و کم ثبات بود و از طرفی با مساله برجام، کاهش قیمت نفت تا یک چهارم، کاهش نزولات آسمانی، مساله موسسات مالی و اعتباری و بحث انتخابات را داشتیم.

* نتیجه کار جمعی در کشور موجب شد امنیت مثال زدنی در طول انتخابات داشته باشیم. مدیریت جناح ها و کاندیداها کمک کننده بود و کشور را از برخی چالش ها نجات داد. در انتخابات مجلس حتی یک مورد کشته هم نداشتیم و آمار حوادث و خسارات و تعداد مجروحان به شدت پایین آمد.

* چندین جریان تروریستی بود که هدف آنها ایام انتخابات بود و در بازجویی ها اعلام شد که برای انتخابات هدف گذاری کرده بودند. در شرق، جنوب و جنوب غرب کشور هیچ کدام موفق نشدند اقدام هایی علیه امنیت انتخابات داشته باشند.

*باید برای ساماندهی و مدیریت مراسم چهارشنبه سوري از ظرفیت های تمامی دستگاه ها از جمله صدا و سیما استفاده کرد تا حوادث و سوانح کم شود.

* ایام تعطیلات نوروز بايد براي بحث امنیت برنامه متنوعی پیش بینی کنیم چرا که گروهک ها بیکار نمی نشینند و کارشان به جایی رسیده که می گویند هر طور شده باید کاری انجام دهیم و ما نباید از این موضوع غفلت کنیم. همچنین ممکن است در ایام تعطیلات نوروز نتایج تایید انتخابات از سوی شورای نگهبان اعلام شود که باید در این زمینه نیز آماده باشیم و مراقبت کنیم. برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در سال آینده باید در حوزه امنیت فعال باشیم و نگذاریم به حماسه بزرگی که مردم خلق کردند خدشه ای وارد شود.

*بنابر اعلام ستاد قاچاق حدود ۹۸ درصد قاچاق گرفته نمی شود و حدود دو درصدی هم که گرفته می شود به شکلی دیگر وارد کشور می شود که باید یک فکر اساسی در این زمینه شود. ۳۰ سال است کشور با مساله قاچاق روبه رو است که وارد بازار می شود و ما در این میان بی نتیجه هستیم. اگر تعرفه ها منطقی شود، جلوی رانت و قاچاق گرفته خواهد شد که بخشی هم در این میان اجتناب ناپذیر است. در اسکله شهید رجایی سه هزار تا سه هزار و ۵۰۰ کانتینر وارد می شود که دستگاه ایکس ری بیش از ۲۰۰ کانتینر را نمی تواند اسکن کند و نتیجه این می شود که داریم.

*{با درخواست از استانداران براي ارائه پیشنهاداتشان درخصوص قاچاق به وزارت کشور} دو راه حل اصلی مبارزه با قاچاق یکی راه حل اقتصادی و دومی ساماندهی زیرساخت هاست. اعتبارات مرزها هم پیگیری می شود که اگر قول دادند در تخصیص اعتبارات جاری در خدمت استان های مرزی هستیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج