جاباما
۳۰۷۵۱۷
۱ نظر
۵۰۵۳
۱ نظر
۵۰۵۳
پ

کاهش وزن با تغذیه سالم

کاهش چندکیلو از وزن بدون رژیم غذایی عذاب دهنده نیز امکان‌پذیر است. راهکارهای فراوانی برای کاهش وزن بدون رژیم غذایی سخت وجود دارد. این گالری عکس چند راهکار از این دست را برای شما توضیح می‌دهد.

برترین ها: کاهش چندکیلو از وزن بدون رژیم غذایی عذاب دهنده نیز امکان‌پذیر است. راهکارهای فراوانی برای کاهش وزن بدون رژیم غذایی سخت وجود دارد. در این مطلب چند راهکار از این دست را برای شما توضیح می‌دهد.

کاهش وزن با تغذیه سالم

افزایش حرکت روزانه

فعالیت فیزیکی بدن برای دست‌یابی به بدنی مناسب اهمیتی ویژه دارد. قرار نیست که ساعت‌های طولانی در باشگاه‌های ورزشی عرق بریزید. شما می‌توانید برنامه‌های کوتاه ورزش روزانه برای خود تعیین کنید. مثلا به جای آسانسور همواره از پله استفاده کنید. این ورزش روزانه کار سوخت چربی در بدن را هموار می‌کند.

سبزی‌ها به جای سیب زمینی

سیب زمینی سرخ شده و دیگر تنقلات چرب را دور بریزید. به جای آن روزانه دو وعده میوه و یک وعده سبزی بخورید. میزان هر وعده را نیز خودتان می‌توانید تشخیص دهید زیرا هر وعده برابر است با آنچه در یک دست شما جای می‌گیرد.

آهسته غذا بخورید

از خوردن غذا لذت ببرید. هر لقمه را آهسته بجوید و سعی کنید مدت بیشتری برای فرودادن هر لقمه صرف کنید. پس از چندی متوجه نشانه‌های سیری از طرف بدن خود می‌شوید.

بدیل خوشمزه

البته مهم‌ترین نکته کیفیت غذایی است که می‌خورید. مشخص است که تفاوتی است میان سس خامه‌ای پرچربی که شما بر روی ماکارونی خود می‌ریزید یا یک ورق گوجه فرنگی که می‌توانید روی آن بگذارید.

نان سبوس‌دار استفاده کنید

همواره به جای نان سفید از نان سبوس‌دار استفاده کنید، زیرا نان سفید ارزش غذایی ندارد اما نان‌های سبوس‌دار چربی و قند را ذخیره می‌کنند و احساس گرسنگی دیرتر دست می‌دهد.

برنامه غذایی خود را ثبت کنید

دفتر یادداشتی تهیه کنید و هر چه روزانه می‌خورید را در آن ثبت کنید. این امر سبب می‌شود که بدانید چه هنگام چه مقدار خورده‌اید. پس از چندی با مقایسه آن چه روزانه خورده‌اید بهتر می‌توانید برنامه غذایی‌تان را تنظیم کنید.

کاهش وزن با تغذیه سالم

از قند پرهیز کنید

جایگزین‌های قندِ بدون کالری می‌توانند کشش به قند را در بدن کاهش دهند. بدن در چنین شرایطی می‌کوشد از ذخیر‌های کالری خود استفاده کند. پس تا می‌توانید قند کمتری مصرف کنید و به جای قند از عسل استفاده کنید.

خواب مرتب و طولانی

خواب کم و نامرتب به استرس در بدن منجر می‌شود. بدن همواره در حالتی آماده فعالیت باقی می‌ماند و فعالیت‌های هورمونی مختل می‌شود. در چنین شرایطی هورمون استرس (کورتیزول) تولید و سبب افزایش وزن می‌شود. هر فردی باید شب‌ها هفت تا هشت ساعت بخوابد. خواب مرتب می‌تواند به کاهش وزن بینجامد.

غذای شب

شب‌ها به جای خوردن کربوهیدرات‌ها (نان، ماکارونی و سیب زمینی) گوشت بدون چربی یا حبوبات بخورید، زیرا این پروتئین‌ها به شیوع هورمون‌های رشد کمک می‌کنند؛ هورمون‌هایی که در طول خواب فعال می‌شوند.

همواره بخندید

خنده به کاهش وزن کمک می‌کند. محققان دانشگاه "واندربیلت" به این نتیجه رسیده‌اند که افرادی که روزانه ۱۵ دقیقه می‌خندند، سوخت کالری‌های‌شان در مجموع ۲۰ درصد بیشتر از دیگران است. به این ترتیب کاهش وزن افراد خنده‌رو در سال دوکیلو بیشتر از دیگران است. خنده همچنین از ترشح هورمون استرس‌زای (کورتیزول) جلوگیری می‌کند؛ هورمونی که سبب افزایش وزن می‌شود.

استراحت در میان کار

یوگا و استفاده از تکنیک‌های تنفس عمیق و تمرکز بسیار مفید هستند و آرامش بخش. کسانی که آرامش دارند بهتر می‌توانند وزن کم کنند.

حمام لاغری

روغن زنجبیل در آب وان حمام به گردش خون یاری می‌رساند. نمک دریا سرشار از مواد معدنی است و استفاده از آن در آب وان به کاهش چربی و سفت شدن پوست می‌انجامد. استفاده از روغن فلفل نیز در آب وان به سوخت‌و‌ساز بهتر بدن منجر می‌شود.

نوشیدن آب زیاد

آب زیاد بنوشید. قاعده نوشیدن آب روزانه: وزن بدن ضرب در عدد ۳۰ نشان‌دهنده میزان آب لازم روزانه برحسب میلی لیتر برای بدن شماست. مثال: کسی که ۶۰ کیلو وزن دارد، باید روزانه ۸/ ۱ لیتر آب بنوشد.

کاهش وزن با تغذیه سالم

تغییر مواد غذایی روزانه

تغییر مواد غذایی روزانه برای کاهش وزن بدن بسیار ضروری است. سبزی‌ها، میوه، نان سبوس دار و لبنیات کم چربی باید به بخش اصلی مواد غذایی تبدیل شوند و به هنگام پخت غذا باید به این نکته توجه داشت که از مصرف زیاد روغن جلوگیری شود.

از خوردن وعده‌های اضافی غذا بپرهیزید

باید بین هر وعده غذا حدود پنج ساعت فاصله باشد. وقتی غذاهای دیگر به وعده‌های مشخص غذا اضافه شوند، بدن دیگر نمی‌تواند ذخیره چربی خود را مصرف کند.

فرمول وزن کم کردن سالم

کالری کمتری به بدن اضافه کنید و هم‌زمان فعالیت‌های بدنی خود را افزایش دهید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یکی از راههای دیگر کاهش وزن ان است که در روز غذا بخورید و اگر بشود فقط یکبار غذا بخورید و در شب غذا نخورید . غذا در شب ترک شود بهتر است بجای ان در روز
      بخورید که امکان رسوب چربی در بدن در روز نسبت به شب خیلی کمتر است .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج