۳۰۷۵۳
۱ نظر
۴۸۳۴۹۸
۱ نظر
۴۸۳۴۹۸
پ

راهنمای خرید تشک و نکات مهم هنگام انتخاب

راهنمای خرید تشک به شما کمک می‌کند که با اطلاعات کامل‌تری اقدام به خرید تشک کنید. بهترین برند تشک کدام است؟ تشک خوشخواب را از کجا بخریم؟

برترین‌ها: خرید تشک یکی از دغدغه‌های اصلی مردم به حساب می‌آید. پیش از اینکه اقدام به خرید بهترین تشک موجود در بازار کنید، لازم است اطلاعاتی در رابطه با بهترین برند تولیدکننده تشک داشته باشید و با آگاهی کامل نسبت به خرید این کالا اقدام نمایید. خرید کالای خواب مانند تشک و رو تختی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، برند اسلیپیز یکی از بهترین تولیدکنندگان حال حاضر عرصه تشک و سرویس خواب به حساب می‌آید و در ادامه به معرفی بیشتر آن خواهیم پرداخت.

همه این دلایل و مهم‌تر از آن لذت خواب خوش، دست به دست هم داده تا برند‌های خارجی و داخلی بسیاری به طراحی و تولید این تشک‌ها بپردازند. از قضا برند‌های ایرانی هم در تولید و طراحی این تشک‌ها چیزی کم از بهترین برند‌های روز دنیا ندارند. ما هم در این گزارش نگاهی داریم به انواع و اقسام این تشک‌ها و بازار تولیدات داخلی و خارجی آنها.

آشنایی با انواع تشک 

انواع مختلفی از تشک‌ها در بازار موجود است که باید با آن‌ها آشنا شوید تا خرید مطمئنی داشته باشید.انواع تشک‌های موجود در بازار عبارتند از:

  • تشک طبی

  • تشک فنری

  •  تشک مموری فوم

  • تشک طبی و فنری

  •  تشک  آبی

  •  تشک بادی

  •  تشک لاتکس

  •  تشک جک دار

راهنمای خرید تشک

برای خرید بهترین تشک برای خود باید به نکات مهمی توجه داشته باشید که خرید را برای شما آسان‌تر و موفق‌تر می‌کند. در ادامه مطلب به این نکات توجه کنید.

تشک فنری با بیش از ۶ سال عمر

نوعی دیگر از تشک‌ها «تشک‌های فنری» هستند که به آن‌ها تشک‌های کلاسیک هم گفته می‌شود. در این تشک‌ها از ۲ فنر بزرگ برای نگه داشتن جرم بدن استفاده می‌شود. طول عمر آن‌ها بیش از ۶ سال است. مزیت‌شان راحت بودن آن است و بزرگ‌ترین عیب‌شان هم نرم بودن است. بیشتر بیماری‌های عضلانی هم به علت همین راحتی و نرمی بیش از حد تشک‌ها ایجاد می‌شوند. استاندارد تشک‌های فنری به اندازه ارتفاع و عرض آنهاست؛ اندازه فنر و انعطاف‌پذیری آن نیز به ارتفاع آن بستگی دارد. یک تشک فنری استاندارد باید ۲۰۰ سانتی‌متر طول، ۱۶۰ عرض و ۲۵ سانتی‌متر ارتفاع داشته باشد.

تشک استاندارد 

یک تشک استاندارد باید پارچه‌ای با دوخت محکم و جنس خوب داشته باشد. دوخت‌ها و طرح‌های آن نباید آنقدر برجسته باشد که به کمر و بدن آسیب برسانند، بلکه انعطاف‌پذیری بالایی باید داشته باشند تا هر وزنی را تحمل کنند و زود گود یا پاره نشوند. یک تشک استاندارد باید دارای فنر‌های قوی باشد. نوع پارچه تشک، استحکام و مقاومت آن، نوع دوخت و شرایط آماده‌سازی و بسته‌بندی تشک نشانه مرغوبیت کالاست.

در انتخاب نوع تشک‌های وارداتی نیز دقت کنید تا امکان ارائه خدمات پس از فروش را داشته باشند. برای خرید این تشک‌ها لازم است به موجود بودن نمایندگی آن‌ها در ایران توجه کنید. بهتر است از شرکت‌های معتبر تولیدکننده خرید کنید، زیرا تنها گارانتی تعمیرات و تعویض این شرکت‌ها قابل اعتمادند. اگر پارچه استفاده شده در تشک دارای درصد مناسبی از الیاف طبیعی نباشد، ممکن است باعث بروز بیماری‌های آلرژیک و ناراحتی‌های پوستی شود. تشک ضد حریق تشک ضد آب و ضدنفوذ حشرات بودن پارچه‌های تشک هم از موارد مهم و ضروری است.

راهنمای خرید تشک و نکات مهم هنگام انتخاب

انتخاب تشک طبی، انتخاب سلامتی

مهم‌ترین نکته در انتخاب تشک، بررسی تاثیر آن بر سلامت جسمانی است. برای این کار انواع تشک‌های طبی موجود در بازار که سطحی سفت و انعطاف‌ناپذیر دارند، برای سلامت بدن و به خصوص جلوگیری از گودی کمر و فاصله میان مهره‌های آن بسیار مفید هستند. بهتر است تشک را به همراه پایه تخت مخصوص خودش خریداری کنید. پایه هر تشک در ویژگی اجزای آن تشک تاثیرگذار است و چنانچه تشک جدید را بر پایه قدیمی و کهنه قرار دهیم آن تشک نمی‌تواند آنطور که باید عمل کند. طول تخت شما باید ۱۰ تا ۱۵ سانتی‌متر بلندتر از قد شما باشد. در این صورت تخت فردی که دارای قد ۸۰/۱ متر است باید بلندتر از حد استاندارد یک تخت معمولی باشد.

حتما شما هم هنگام خرید بار‌ها از فروشنده شنیده‌اید که این تشک طبی است! یادتان باشد یک تشک طبی باید سطحی صاف و بدون شیب داشته باشد. تشک‌های طبی نباید به اندازه تشک‌های کلاسیک نرم باشند، زیرا همین نرمی باعث درد کمر می‌شود.

تشک های مناسب افراد خوش خواب

تشک‌های «طبی- فنری» نوع دیگری از تشک‌ها هستند که همان خصوصیات تشک‌های فنری را دارند، اما فنر آن‌ها بسیار سخت‌تر است و راحتی تشک‌های فنری را ندارد. این تشک‌ها معمولا به افرادی که ناگزیرند زمان زیادی در بستر بمانند توصیه می‌شود، چون سفتی سطح آن‌ها مانع خواب رفتن دست و پای افراد می‌شود.

تشک های قابل تنظیم جک دار

نوع دیگر از تشک‌ها که طرفداران خاص خودشان را دارند «تشک‌های جک‌دار» هستند. ارتفاع این تشک‌ها با استفاده از جکی که زیر آن‌ها تعبیه شده قابل تنظیم است. هرچه ارتفاع بالاتر باشد تشک‌ها طبی‌تر است و هرچه پایین‌تر باشد تشک راحت‌تر و فنری‌تر است، زیرا با بالا بودن جک، فنر داخل آن سفت و شل می‌شود.

تشک های پرطرفدار و هوشمند مموری فوم

یکی از محبوب‌ترین انواع تشک‌ها، تشک‌های مموری فوم هستند که از فوم پلی یورتان تشکیل شده و چگالی بسیار بالایی دارند. فوم‌های پلی یورتان حالتی میان ویسکوز و کشسانی دارند که در برابر فشار و حرارت واکنش نشان داده و پس از چند دقیقه قالب بدن را به خود می‌گیرند. این تشک‌ها به تشک‌های هوشمند نیز معروفند. مزایای بسیار زیاد این نوع از تشک‌ها سبب گشته که محبوبیت بسیار زیادی در میان مردم بیابند. برخی از اصلی‌ترین مزایای تشک‌های مموری فوم به شرح زیر می‌باشند:

  • سبب کاهش غلتیدن در خواب می‌شوند.
  • کیفیت خواب را افزایش می‌دهند.
  • سبب رفع دردهای ناشی از فشار وزن در قسمت‌های مختلف بدن می‌شوند.
  • سبب بهبود سریع نقاط آسیب دیده بدن می‌شوند.
  • در برابر حساسیت مقاومند.
  • در برابر گرد و غبار مقاومند.

برند اسلیپیز، یکی از بهترین تولیدکنندگان تشک هوشمند مموری فوم در ایران است، که توانسته با تولید بالاترین کیفیت از این تشک‌ها، رضایت مشتری را جلب کرده و به محبوبیت برسد.

تشک استاندارد برای وزن بالای 90 کیلو

در تشک‌های «طبی اسفنجی» فقط از اسفنج فشرده (ریباند) و پنبه استفاده می‌شود. این نوع تشک‌ها اصولا طول عمر بالایی دارند و بیشتر برای افرادی با وزن بیشتر از ۹۰ کیلوگرم استفاده می‌شوند. بیشتر تشک‌های کودک اسفنجی هستند. زیرا ساختار این تشک‌ها به گونه‌ای است که به هیچ وجه به بدن آسیب نمی‌رسانند. با استفاده از نرمی‌ای که پنبه به بدن می‌دهد، فشار بدن را می‌گیرد و گردش خون را به راحتی در بدن ایجاد می‌کند و فشار روی اعصاب و ماهیچه‌ها را به حداقل می‌رساند. امتیاز بزرگ این تشک‌ها استفاده از الیاف طبیعی در آنهاست که باعث ضدحساسیت بودن‌شان می‌شود.

راهنمای خرید تشک و نکات مهم هنگام انتخاب

ابعاد استاندارد انواع تشک های موجود در بازار

ابعاد تشک‌های حاضر در بازار نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه کنید.تشک‌ها معمولا بر اساس نوع آن‌ها از ابعاد مختلفی برخوردار هستند.

 تک نفره                         ۹۰×۲۰۰  

دو نفره                          ۱۴۰×۲۰۰

تشک دوبل                    ۲۰۰×۲۰۰ 

تشک کوئین                  ۱۶۰×۲۰۰ 

تشک کینگ                   ۱۸۰×۲۰۰  

 در هنگام خرید تشک خود را آزمایش کنید

برای اینکه نرمی یا سفتی تشک را آزمایش کنید، به پشت تشک بخوابید و یک دست خود را به صورت صاف داخل گودی کمرتان قرار دهید. اگر دست شما به راحتی به سمت داخل گودی کمرتان فرو رفت، آن تشک خیلی محکم و سفت است، اما اگر نمی‌توانستید به هیچ وجه دست‌تان را به داخل گودی کمرتان سُر دهید، آن تشک خیلی نرم است.

یادتان باشد تشک باید به اندازه‌ای سفت باشد که ستون مهره‌ها در وضعیت عملکرد یعنی همان مقدار انحنایی که در حالت ایستاده در کمر وجود دارد قرار بگیرد. اگر تشک شما آنقدر سفت باشد که این انحنا به طور کامل از بین برود یا آنقدر نرم باشد که کمر بیش از اندازه انحنا پیدا کند، فرد دچار کمردرد می‌شود.

یک تشک خوب چه ویژگی هایی دارد؟

بهترین تشک برای خوابیدن، تشکی است که از سطح تخت بالاتر بیاید و کم ارتفاع نباشد. در تشک‌های معمولی، بحث ارتفاع مهم نیست و اصلا ارتفاع تعریف شده‌ای برای آن‌ها وجود ندارد، در حالی که انواع مدل‌های تشک موجود در بازار، دارای ارتفاع متنوع هستند. محتویات تشک‌ها و نوع مواد تشکیل‌دهنده آن‌ها در انواع مختلف این محصول متفاوت است و در نمایندگی برند‌های ایرانی می‌توانید ماکت مواد تشکیل دهنده هر تشک را از نزدیک ببینید. نمد، ترموفلت، اسفنج، ریباند و مموری فوم ازجمله مواد تشکیل‌دهنده تشک‌های اسلیپز هستند، در حالی که تشک‌های معمولی فقط از فنر درشت همراه با فوم پلی اتیلن و نمد سبک تشکیل شده‌اند.

راهنمای خرید تشک و نکات مهم هنگام انتخاب

چه زمانی تشک خود را تعویض کنیم؟

طول عمر تشک‌ها یکی از مباحثی است معمولا ذهن افراد را درگیر خود می‌کند.بسیاری بر این باورند که تعویض تشک خواب هر 10سال یک‌بار موجب حفظ سلامتی می‌شود اما به گفته سازمان ملی خواب این باور اشتباه است و هر 7سال یکبار باید این تعویض صورت گیرد.

قیمت تشک به چه عواملی بستگی دارد؟

به طور کلی قیمت تشک تحت تاثیر عوامل مختلف است که برخی از این عوامل عبارتند از:

  • طبی یا غیر طبی بودن تشک 
  • میزان و نوع فنرها
  • اندازه تشک 
  • کیفیت پارچه رویی تشک
  • وجود کپسول های هوای در تشک
  • زمان خرید
  • تاثیر برند 

اسلیپز، برند معتبر در ایران

در کشور ما برند‌هایی مثل soft، best night و good sleep از برند‌های خارجی هستند که بازار تشک‌های خوشخواب را در دست گرفته‌اند، اما برند sleepys را می‌توانیم بهترین برند حال حاضر تشک بدانیم که با تولید انواع تشک، متناسب با نیاز مشتریان، توانسته جایگاه خوبی در بازار تشک‌ها را از آن خود کند.

راهنمای خرید تشک و نکات مهم هنگام انتخاب

سفارشی سازی تشک

ممکن است شما هم از آن دسته افرادی باشید که قصد خرید تشک دارید، اما تشک مورد نظر خود را در بازار نمی‌یابید. در این شرایط، بهترین راهکار سفارش ساخت تشک است. در صورتی که می‌خواهید تشکی با اندازه‌های غیر متعارف و یا تشکی مناسب بیمار خود سفارش دهید، برند اسلیپیز می‌تواند تشک‌های سفارشی شما را با جنس و اندازه‌های مورد نظر شما در کوتاهترین زمان ممکن آماده کرده و به شما تحویل دهد.

تعمیرات تشک

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است در رابطه با تشک خود با آن مواجه شوید، این است که به جای خرید تشک جدید، قصد تعمیر تشک خود را داشته باشید. اسلیپیز فکر این قسمت داستان را هم کرده است و با انجام تعمیرات تشک‌های شما و تحویل سریع آن‌ها می‌تواند بهترین انتخاب برای تعمیر تشک‌های آسیب‌دیده شما باشد. این تعمیرات می‌تواند شامل تعویض پارچه رویی تشک، تعمیر اسکلت فنری، تعویض لایه‌های داخلی، تعویض الیاف و ابر روی فنر، طبی کردن تشک و یا بزرگ و کوچک کردن اندازه آن باشد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سمیه

      سلام لطفا در مورد محافظ تشک،چه مارک و جنسی بهتر هست،قیمتها و خرید اینترنت هم مطلب بذارین،ممنون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج