۳۰۷۵۵۹
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

ابتلا به سرطان ریه با مصرف زیاد دو خوراکی

نتایج بررسی‌های محققان نشان داد که خطر ابتلا به سرطان ریه با مصرف زیاد کربوهیدرات‌ها در ارتباط است و منجر به ابتلا به سرطان ریه می‌شود.

خبرگزاری تسنیم: نتایج بررسی‌های محققان نشان داد که خطر ابتلا به سرطان ریه با مصرف زیاد کربوهیدرات‌ها در ارتباط است و منجر به ابتلا به سرطان ریه می‌شود.

مطالعات جدید حاکی از آن است که مصرف غذاهایی با شاخص «گلیسمی» بالا مانند نان سفید، باگت، ذرت و برنج با افزایش خطر ابتلا به سرطان ریه در ارتباط است.

بر اساس بررسی محققان دانشگاه «تگزاس» در آمریکا این مطالعه شاخص قندخون و افزایش خطر ابتلا به سرطان ریه را مورد بررسی قرار داده است.

طبق این گزارش نتایج این بررسی‌ها نشان داد که خطر ابتلا به سرطان ریه در افرادی که هرگز سابقه استعمال دخانیات هم نداشته‌اند افزایش می‌یابد.

گفتنیست سرطان ریه در آمریکا، دومین سرطان شایع در مردان و زنان است و شواهد حاکی از آن است که عامل غذایی خطر ابتلا به این سرطان را افزایش می‌دهد.

این گزارش می‌افزاید:مصرف سبزیجات و میوه در کاهش خطر ابتلا به سرطان موثر است،درحالی که افزایش مصرف گوشت قرمز و چربی خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد.

محققان برای مشخص شدن ارتباط بین «گلیسمی»(GL) و خطر ابتلا به سرطان ریه، ۱۹۰۵ بیمار با سرطان ریه و ۲۴۱۳ فرد سالم مورد بررسی قرار گرفتند.

در این مطالعه ۳۱ درصد افراد هرگز سیگار مصرف نکرده بودند، اما بیمار شدند که دلیل آن مصرف بیش از حد بعضی از مواد غذایی بود.

این گزارش در پایان با اشاره به اینکه افزایش سطح«گلیسمی»(GL) با مصرف بعضی از مواد غذایی منجر به افزایش ابتلا به سرطان ریه می‌شود توصیه کرد:"از بعضی از مواد غذایی مانند «نان سفید»، ذرت و برنج به صورت محدودتری استفاده کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کامبیز

      ما که متخصص نیستیم ولی اینقدر از این خبرهای تحقیقاتی چرند و پرند خوندیم که ناخودآگاه وقتی یه همچین خبری رو میخونیم بنابر تجربه های قبلی راحت متوجه میشیم خبر کاملا مزخرف و بی اساس و چرنده......خوردن نون و کربوهیدرات باعث سرطان اونم سرطان ریه.....واقعا باید خاک رو ریخت تو سر اون محققینی که نشستیه همچین خزعبلاتی رو کشف کردن......

    • بدون نام

      بالاخره گوشت قرمز چربی کربوهیدرراتها کدوم دو ماده خوراکی ؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج