۳۰۷۶۱۴
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

شوک روسیه به پنتاگون با «تی - ۵۰»

یک خبرگزاری روسی نوشت: تلاش نیروی هوایی روسیه در ساخت و ارتقا جنگنده‌های نسل پنجم موجب تعجب و شوک وزارت دفاع آمریکا شده و قرار است جنگنده‌های پیشرفته تی- ۵۰ چندی دیگر عملیاتی شوند.

خبرگزاری فارس: تلاش‌های روسیه در ارتقا نیروهای هوایی خود به شدت باعث تعجب وزارت دفاع آمریکا شده است به طوری که پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) نیز در پی بکارگیری شیوه‌هایی برای راه اندازی مجدد برنامه ساخت جنگنده‌های تاکتیکی موسوم به (ATF) است که البته جنگنده «اف - ۲۲ رپتور » ساخت شرکت لاکیهد مارتین در این برنامه خودنمایی می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» سرلشگر «جیمز هولمز» معاون نیروی هوایی آمریکا در برنامه‌های راهبردی و الزامات در سخنرانی در هشتم مارس خطاب به کمیته خدمات نیروهای مسلح سنای آمریکا گفت: «شاهدیم که روسیه و چین زودتر از آن‌چه که پیش بینی شده بود جنگنده‌های سریع‌تر می‌سازند.»

آمریکا در مجموع ۱۸۷ جنگنده رپتور دارد که بین سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۱ ساخته شدند و بعید است پنتاگون سفارش ساخت بیشتر جنگنده‌های اف -۲۲ را دهد اما بهینه سازی جنگنده‌های تاکتیکی نسل پنجم رادارگریز را مدنظر دارد.

اسپوتنیک نوشت: روسیه در خاتمه نبرد سرد به این سو جنگنده‌های آزمایشی «یاکولوف یاک -۱۳۰» و جنگنده سبک دیگری چون «سوخو -۳۴» و «سوخو- ۳۵ اس» که هواپیماهای چند منظوره هستند را معرفی نمود.

بر اساس این گزارش، روسیه در حال ساخت جنگنده‌های نسل پنجم بر اساس برنامه «پاک فا» است. انتظار می‌رود نیروی هوایی روسیه نخستین دسته از جنگنده‌های چند منظوره پنهان کار برتر در نبرد هوایی که اینک «تی -۵۰ » نام دارد را اواخر سال ۲۰۱۶ یا اوایل ۲۰۱۷ دریافت کند. پاک فا (تی ۵۰) به منظور جایگزین نمودن جنگنده‌های جدید با «میگ -۲۹» و «سوخو -»۲۷ است. گفته می‌شود شرکت تولید هواپیمای میگ در حال توسعه جنگنده های سبک وزن است.

جنگنده پاک فا تی-۵۰ کابینی یک نفره دارد و بیشینه سرعت آن ۲۶۰۰ کیلومتر در ساعت، سرعت اوج ۳۳۰ متر در ثانیه، بیشینه فاصله پروازی ۵۵۰۰ کیلومتر، مدت زمان دوام عملیاتی بیش از پنج و نیم ساعت، بیشینه وزن هنگام پرواز ۳۵۴۸۰ کیلوگرم و بیشینه حمل مهماتش در هنگام عملیات ۱۰ تن است.

این جنگنده همچنین مجهز به سامانه کمک خلبان مجازی، سطح رانش پایین رادار، نشست و برخاست کوتاه (فرود آمدن یا برخاستن از باندهای کوتاه) و انجام عملیات هوابرد و نشانه گیریی اهداف زمینی با مانور پذیری بسیار بالا است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کیان

      سطح کیفی کالاهای روس مشخص است منتها ... الان قرون متمادی است که روسها شاهد ادعای لوده ومضحک پیشرفت وتکنولوژی ـــ به اصطلاح ـــ پیشرفته صوری برای تبلیغ وفروش به نوکران خویش هستیند ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج