جاباما
۳۰۷۷۵۳
۲ نظر
۵۰۴۹
۲ نظر
۵۰۴۹
پ

من و تنگ ماهی؛ رفیق صمیمی

هادی كاظمی خیلی خیلی احساساتی است

درست است كه معمولا او را در آثار طنز می‌بینیم ولی شخصیت واقعی او بسیار جدی و در عین حال احساسی است. هادی كاظمی نگاهی خاص به زندگی دارد كه این نگاه را از صحبت‌هایش بیشتر متوجه خواهید شد.

مجله زندگی ایده آل: درست است كه معمولا او را در آثار طنز می‌بینیم ولی شخصیت واقعی او بسیار جدی و در عین حال احساسی است. هادی كاظمی نگاهی خاص به زندگی دارد كه این نگاه را از صحبت‌هایش بیشتر متوجه خواهید شد. با او برای خرید ماهی‌قرمز همراه شدیم و در این همراهی درباره نگاهش به زندگی، دنیا و عید نوروز صحبت كردیم.

هادی كاظمی خیلی خیلی احساساتی است

صبر برای پیشرفت و ظفر

من كلا به نوعی یك انسان ناراضی هستم كه از یكسری وقایع راضی نمی‌شوم! اینكه می‌گویم فقط برای سال ۹۴ نیست و ربطی هم به وضعیت شغلی و اقتصادی و فرهنگی ندارد. شاید دقیق‌تر بخواهم بگویم در سه سال اخیر آنطور كه باید و شاید اوضاع بر وفق مرادم نبود. برای همین همیشه به سال جدید اعتقاد دارم و منتظر اتفاقات خوب هستم. البته این را بگویم كه اصلا انسان ناامیدی نیستم و همین امیدها و امیدواری‌هاست كه مرا تا اینجا كشانده و پیش می‌روم. یك جمله زیبا هست با این مضمون كه همیشه پشت هر صبری، ظفرمندی است.

تغییر در نگاه به زندگی

بعد از رفتن مادرم این اتفاق برای هادی كاظمی افتاد كه تغییر كرد. نگاهم به زندگی و چیزهای زیادی عوض شد. بعضی چیزها كه بی‌تفاوت از كنارشان رد می‌شدم، انگار سخت‌تر شدند و بعضی چیزها كه فكر می‌كردم چقدر سخت هستند، دیگر اهمیتی نداشت. این ماجرا تا حد زیادی در نارضایتی این سال‌هایم تاثیر داشته است. به نظرم مرگ هم جزو نعمت‌های خداست و معتقدم كه مرگ پایان زندگی نیست و آن طرفش یك شروع و یك تولد دوباره است. مثل همین سالی كه نو می‌شود.

ایستادن در صف خواسته‌ها

به نظرم هر فرصتی باید برای تغییر به سمت بهتر شدن باشد. عید رسم زیبایی است اما نمادین است. تغییر كردن، فقط با فكر كردن اتفاق نمی‌افتد بلكه باید خواست و حركت كرد. پدرم می‌گوید كه همه ما باید در صف خواسته‌های خود بایستیم تا نوبت‌مان شود. من فكر می‌كنم كه آدم باید خواسته‌های بزرگ و كوچك خودش را داشته باشد. گاهی فكر می‌كنیم اگر خواسته كوچك و كمی داشته باشیم خدا آن را زودتر برآورده می‌كند؛ یعنی حتی در ذهن ما هم آن الگوی قناعت شكل گرفته است و در خواسته‌های خود خساست می‌كنیم.

هادی كاظمی خیلی خیلی احساساتی است

عیدهای قدیم بهتر بود

عید امروز من با عید بچگی‌هایم خیلی فرق كرده است. هركسی از نسل من خود را نابود‌شده‌ترین نسل قبل و بعد از خودش می‌داند! عید هم همین است و ما می‌گوییم عیدهای قبل بهتر بوده؛ در حالی‌كه یك نوجوان شاید بگوید عید حالا بهتر است و او هم ۱۰سال بعد مثل ما بگوید عید ۱۰سال قبل بهتر بود! اما واقعیت این است كه در این جلو رفتن یك چیزهایی از بین رفته و بی‌آنكه متوجه شویم از فرهنگ‌مان حذف شده است.

یادم هست در ایامی مثل چهارشنبه‌سوری، عید، سیزده‌بدر و ... مردم بیرون می‌رفتند، به پارك و طبیعت و لذت می‌بردند و فرهنگ پیك‌نیك رفتن داشتیم. بچه كه بودم شوهرخاله‌ام با كامیون كل فامیل را سوار می‌كرد و دسته‌جمعی می‌زدیم به دل طبیعت و خوش بودیم. نه ما، بلكه خیلی‌ها این كار می‌كردند. به نظرم عید قدیم بهتر بود چون مردم روراست‌تر بودند و بیشتر خدا را شكر می‌كردند.

نوروزهای زیبای ما

همچنان عید را دوست دارم. یك حس خوبی دارد. من به آن عید نمی‌گویم و از كلمه نوروز بیشتر خوشم می‌آید چون واقعا همه‌چیز در حال نوشدن است. به نظرم یكی از افتخارات ما همین تقویم‌مان است كه بهترین زمان تحویل سال را داریم. سالی كه با بهار شروع می‌شود. عیدهای ما واقعا زیباست.

سفرهای بدون برنامه

من اصولا خیلی اهل برنامه‌ریزی نیستم و در حال زندگی می‌كنم. گاهی شما برای یك سفر برنامه‌ریزی می‌كنید و بعد همه چیز با یك اتفاق به‌ هم می‌ریزد و گاهی هم در خانه نشسته‌اید و دوستی به شما زنگ می‌زند كه بروید سفر، بدون هیچ فكر و برنامه‌ای و اتفاقا می‌شود بهترین سفر عمرتان.

هادی كاظمی خیلی خیلی احساساتی است

رابطه خوب با حیوانات

شاید در یكی از خاطرات دور زندگی‌ام چرخش ماهی قرمز را در لحظه تحویل سال دیده باشم؛ وگرنه در سایر سال‌ها یا دقت نكرده‌ام و یا حواسم نبوده است، شاید هم ماهی‌های ما مشكل نخاعی داشتند و نمی‌چرخیدند! به نظرم همه آنها خوب هستند. علاقه زیادی هم به آكواریوم دارم ولی با این حال در خانه آكواریم ندارم. الان هم یك گل عجیبی در خانه دارم كه با هم زندگی می‌كنیم و حال‌مان در كنار هم خوب است.

پشت خانه‌ام یك پیچك است و در سال‌هایی كه این پیچك روی دیوار رشد می‌كرد، بخشی از آن از كنار پنجره همیشه بسته ما وارد آشپزخانه ‌شد. جالب آنكه زیر فضایی كه آن پیچك آمده است، اجاق‌گاز من قرار دارد و من چند باری كوتاهش كردم و بعد دیدم دوباره آمده و حتی فكر كنم قهر‌هم كرده بود! بعد از آن بازهم با هم دوست شدیم و از بودن در كنار هم لذت می‌بریم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سارا

      عالیییی بود :-)

    • بدون نام

      اگر با حيوانات رايطه خوب داشت ماهي بدبخت رو نميخريد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج