جاباما
۳۰۷۹۱۴
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

رقم جدید بدهی خارجی ایران

براساس تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی، میزان بدهی‌های خارجی (تعهدات بالفعل) كشور در پايان دی ماه امسال به رقم ۵ میلیارد و ۵۵۲ میلیون دلار رسیده است.

خبرگزاری مهر: براساس تازه ترین گزارش بانک مرکزی، میزان بدهي هاي خارجي (تعهدات بالفعل) كشور در پايان دی ماه امسال به رقم ۵ میلیارد و ۵۵۲ میلیون دلار رسیده که ۵ میلیارد و ۲۰۱ میلیون دلار آن بلندمدت و ۳۵۱ میلیون دلار آن کوتاه مدت است.

گزارش بانک مرکزی از ارقام عمده پولی و اعتباری، نشان می دهد که میزان اسکناس و مسکوک در دست اشخاص در پایان دی ماه امسال ۲۹۸ هزار میلیارد ریال بود که نسبت به اسفندماه سال قبل ۱۵.۳ درصد کاهش داشته است.

میزان پول در پایان دی ماه ۹۴ حدود ۱۱۸ هزار میلیارد تومان با رشد منفی ۲.۲ درصدی نسبت به پایان سال ۹۳ و رقم شبه پول نیز ۸۳۱ هزار میلیارد تومان با رشد ۲۵.۶ درصد اعلام شد.

حجم نقدینگی در پایان دی ماه امسال به حدود ۹۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به دی ماه سال قبل ۲۷.۲ درصد و نسبت به اسفندماه ۲۱.۳ درصد رشد داشته است. این رقم در پایان اسفندماه ۹۳ حدود ۷۸۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

همچنین گزارش بانک مرکزی از خلاصه دارایی ها و بدهی های بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی نشان می دهد که دارایی های خارجی در پایان دی ماه امسال ۲۱۷ هزار میلیارد تومان با رشد ۱۴ درصدی نسبت به پایان اسفندماه می باشد.

میزان سپرده بانک‌ها و موسسات اعتباری نزد بانک مرکزی ۱۰۶ هزار میلیارد تومان و کل بدهی های بخش دولتی، غیر دولتی و غیره یک هزار و ۹۲۰ میلیارد تومان با رشد ۱۷.۸ درصدی نسبت به پایان سال گذشته و رقم بدهی این موسسات به بانک مرکزی نیز در مدت مذکور ۸۳ هزار میلیارد تومان با رشد منفی ۲.۵ میلیارد تومان اعلام شد.

کل بدهی بانک‌های تجاری به بانک مرکزی در این مدت ۱۶ هزار میلیارد تومان و بانک های تخصصی ۵۴ هزار میلیارد تومان گزارش شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج