۳۰۷۹۷۹
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

۵۰ درصد میانسالان کشور اضافه وزن دارند

معاون اداره کل سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۵۰ درصد از افراد میانسال کشور چاق و اضافه وزن دارند.

خبرگزاری ایرنا: معاون اداره کل سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۵۰ درصد از افراد میانسال کشور چاق و اضافه وزن دارند.

دکتر سیدتقی یمانی روز دوشنبه در نشست کارشناسان یونیسف در کاشان افزود: برغم آنکه نسل های گذشته تحرک جسمی داشتند، اما دارای اضافه وزن بودند.

وی اضافه وزن افراد را زنگ خطری برای جامعه بیان کرد و گفت: به همین منظور باید برنامه های خیلی سریع و عملی برای تحرک مردم اندیشیده و اجرا شود.

اداره کل سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آپارتمان نشینی و ترافیک شهری را از عوامل اضافه وزن افراد بخصوص در افراد میانسال دانست.

وی تصریح کرد: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در سال ۹۳- ۹۴ شهرستان کاشان را به عنوان پایلوت اجرای طرح «ارتقاء فعالیت فیزیکی نوجوانان و دانش آموزان با بهره گیری از ارتباطات بین بخشی» بر روی ۳۵۷ نفر انتخاب کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز در این نشست گفت: نتایج بررسی رفتارهای مرتبط با سلامت در ۳۷۵ دانش آموز مقطع متوسطه کاشان در سال تحصیلی ۹۳- ۹۴ بیانگر آن است که ۲۰ درصد از این دانش آموزان به مدت ۳۰ دقیقه و پنج روز در هفته فعالیت بدنی انجام می دهند.

دکتر سیدعلیرضا مروجی با بیان اینکه ۴۹ درصد دانش آموزان با توجه به وضعیت BMI برنامه خاصی برای تغییر وزن نداشته اند، افزود: ۵۷ درصد دانش آموزان دو ساعت یا بیشتر در زنگ ورزش مدارس شرکت داشته اند.

وی دلایل ورزش نکردن دانش آموزان را شامل ۳۷.۵ درصد به علت نداشتن وقت کافی، ۱۹ درصد به سبب نداشتن امکانات ورزشی، ۱۶ درصد به علت مشکلات جسمی، ۳۷ درصد به علت علاقه نداشتن به ورزش و ۶ درصد بدلیل مخالفت خانواده ها عنوان کرده اند.

کارشناسان یونیسف نیز از فعالیت های بدنی دانش آموزان مدرسه دخترانه شاهد علی بن ابیطالب (ع) کاشان که در سال ۹۳ به عنوان پایلوت طرح کشوری ارتقای تحرک فیزیکی نوجوانان با همکاری یونیسف و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انتخاب شده بود، دیدن کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج