جاباما
۳۰۸۰۰۶
۵۰۲۰
۵۰۲۰
پ

بدترین گونه‌های مهاجم جهان +عکس

به لطف بهبودهای قابل توجه در زمینه شیوه مسافرت ما در سراسر جهان، گونه های مختلف می توانند از طریق سفر با کشتی ها، چوب های وارداتی و حتی چمدان های مسافران بعد از تعطیلاتی فوق العاده از کشوری به کشور دیگر منتقل شوند.

عصرایران - محمد مهدی حیدرپور: امروزه بیش از هر زمان دیگری هجوم گونه های غیر بومی به زیستگاه گونه های دیگر آسان شده است. به لطف بهبودهای قابل توجه در زمینه شیوه مسافرت ما در سراسر جهان، گونه های مختلف می توانند از طریق سفر با کشتی ها، چوب های وارداتی و حتی چمدان های مسافران بعد از تعطیلاتی فوق العاده از کشوری به کشور دیگر منتقل شوند. در ادامه قصد داریم با برخی از دردسرآفرترین گونه های مهاجم بیشتر آشنا شویم. با ما همراه باشید.

بدترین گونه‌های مهاجم جهان +عکس
شیرماهی ها که در اصل ساکن ناحیه اقیانوسی هند-آرام هستند احتمالا از آکواریوم یک نفر به اقیانوس اطلس راه یافته اند. این گونه ۴۰ گونه ماهی دیگر را شکار می کند و همچنین گونه ای همنوع‌خوار نیز است.

بدترین گونه‌های مهاجم جهان +عکس
پیتون برمه ای که می تواند از طولی تا ۲۲ فوت (۶.۷ متر) برخوردار شود پس از آن که مردم مارهای خانگی ناخواسته خود را در باتلاق اورگلیدز رها کردند به سرعت در آن گسترش یافته و تغذیه می کند

بدترین گونه‌های مهاجم جهان +عکس
سار اروپایی حضور خود در پارک مرکزی نیویورک را با یک دسته صدتایی در سال ۱۸۹۰ آغاز کرد اما اکنون در کل آمریکای شمالی پخش شده اند و آشیانه های پرندگان دیگر را از آن خود می کنند.

بدترین گونه‌های مهاجم جهان +عکس
لارو خاکسترخوار زمردی به واسطه تغذیه از پوست درختان مرگ آنها را رقم می زند و نابودی جنگل ها در سراسر شمال آمریکا را موجب شد.

بدترین گونه‌های مهاجم جهان +عکس
صدف گورخری همانند مسافران قاچاق وارد زیست بوم دریاچه گریت لیکس شده است. این گونه نابودی بندپایان بومی را موجب شده و حتی در صورتی که پای خود را روی آنها بگذارید می توانند پاسخی دردآور را ارائه کنند.

بدترین گونه‌های مهاجم جهان +عکس
وزغ نیشکر از گونه های مهاجم به زیست بوم استرالیا است که برای نخستین بار برای نابودی سوسک نیشکر به زیست بوم این منطقه معرفی شدند. اما رشد و گسترش سریع این گونه مهاجم نشان داده است که انجام این کار ایده خوبی نبوده است.

بدترین گونه‌های مهاجم جهان +عکس
سر و کله کپور آسیایی برای نخستین بار در دهه ۱۹۷۰ در جنوب آمریکا پیدا شد اما این گونه مهاجم با نابودی گونه های دیگر و زیستگاه های آنها حسابی مشکل آفرین شده است.

بدترین گونه‌های مهاجم جهان +عکس
گیاه تاک مانند کودزو که می تواند روزانه تا ۳۰ سانتیمتر رشد کند در حال حاضر جنوب آمریکا را فرا گرفته و مسیر خود به سمت شمال را طی می کند.

بدترین گونه‌های مهاجم جهان +عکس
ماهی عظیم نایل پرچ آسیب های جدی به جمعیت ماهیان کوچکتر در مناطقی از آفریقا وارد کرده است که در آنها یک گونه غیر بومی و مهاجم محسوب می شود.

بدترین گونه‌های مهاجم جهان +عکس
خرگوش ها در نگاه نخست برای ما احتمالا حیواناتی بامزه هستند اما این جانداران با نرخ زاد و ولد فوق العاده بالا به هر پنج قاره جهان راه یافته و در برخی موارد آسیب های جدی به بار آورده اند.

بدترین گونه‌های مهاجم جهان +عکس
برخی از این گونه ها با اهداف از پیش تعیین شده وارد زیست بومی جدید شده اند که نمونه ای دیگر از دخالت انسان در طبیعت و مواجهه با نتیجه معکوس محسوب می شوند. در برخی موارد ما برای نابودی یک گونه مزاحم شرایط نابودی چندین گونه دیگر را نیز ایجاد کرده ایم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج