جاباما
۳۰۸۱۳۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

مجله گردی نوروز ۹۵

اگر در نوروز از همه ی تفریحاتتان بگذرید و فقط به مجله خواندن مشغول شوید بعید است موفق به خواندن یکی از ویژه نامه ها از ابتدا تا انتهای آن شوید.

برترین ها - محمودرضا حائری: اگر در نوروز از همه ی تفریحاتتان بگذرید و فقط به مجله خواندن مشغول شوید بعید است موفق به خواندن یکی از ویژه نامه ها از ابتدا تا انتهای آن شوید. این روزها ویژه نامه نوروزی روزنامه ها به طور متوسط ۵۰۰ برگ مطلب فشرده دارد. در این مطلب قصد داریم مروری برچهار ویژه نامه نوروزی مجلات داشته باشیم.

مجله فیلم ویژه نوروز ۹۵ (شماره ۵۰۶)

اگر اهل خواندن مجله فیلم باشید می دانید که شماره نوروزی این مجله تنها به فیلم و سینما اختصاص ندارد بلکه لطف آن به بهاریه هایی است که هر سال از پرویز دوایی و چند نویسنده دیگر از جمله کیومرث پوراحمد منتشر می کند. امسال نیز این ویژه نامه با بخشی از یک نامه پرویز دوایی به نام «رفتم به باغی» شروع می شود. پس از آن رضا کیانیان، ملک منصور اقصی، کیومرث پوراحمد، سروش صحت، پرویز نوری و چند نفر دیگر از خاطرات بهاری شان نوشته اند.

مجله گردی نوروز 95

بخش بعدی ویژه نامه نوروزی مجله فیلم به چهره های سال ۹۴ اختصاص دارد. در این شماره گزارش هایی درباره ی ایرج کریمی، رضا کیانیان،مجید مجیدی، نرگس آبیار، شهاب حسینی، اصغر فرهادی و... منتشر شده است.

«مروری بر تعدادی از مهم ترین فیلم های سالی که گذشت» به معرفی فیلم های شاخس سال ۲۰۱۵ می پردازد. در این بخش فیلم های شبح، ترومبو، جنگ ستارگان:نیرو بیدار می شود، آغوش مار، اسب وحشی، جوانی و پل جاسوسان به طرز فشرده ای معرفی شده اند.

دو گزارش از جشنواره برلین ۲۰۱۶ از دیگر مطالب این شماره از «فیلم» هستند. پس از آن مروری گذرا از اسکار ۸۸. چند مصاحبه مفصل با پرویز پرستویی، پریناز ایزدیار، سعید روستایی و پیمان معادی در این شماره منتشر شده است.


مهرنامه 46 ویژه نامه نوروز 95

این شماره از مهرنامه شما را با 523 صفحه مطلب فشرده شما را سرگردان خواهد کرد که از کجا شروع کنید و تا کی می توانید همه ی مطالب را بخوانید؟ راه حل بهتر آن است که از خواندن همه ی مطالب پرهیز کنیم و تنها به خواندن بخش هایی بپردازیم که مورد علاقه مان هستند. از نظر نگارنده بهترین بخش از این شماره مهرنامه جشنواره کتابی است که در این شماره منتشر شده است در این بخش 70 کتاب برگزیده شده است و 14 کتاب برتر به انتخاب داوران و مشاوران علمی مهرنامه انتخاب شده است.

مجله گردی نوروز 95

این ویژه نامه با بررسی هیئت تحریریه از ۷ سال انتشار مهرنامه شروع می شود. پس از آن نوبت به سردبیر است که دوره ریاست روحانی را با دوره ریاست هاشمی رفسنجانی در مقاله ای با عنوان «احیای دهه ی ۷۰» مقایسه کند. در بخش «بولتن» درباره ی تازه درگذشتگان حوزه فرهنگ و سیاست است از جمله امبرتو اکو، حسنین هیکل، سیروس غنی و... در بخش «دیدار» که روی جلد مجله نیز به آن اختصاص داده شده مصاحبه ی مفصلی با محمدرضا شجریان به چاپ رسیده است با عنوان: «با هنر آشتی کنیم»

در بخش «گزارش» تحلیل جامعه شناسانه ی مفصلی از انتخابات هفتم اسفند منتشر شده است. از معرفی بخش به بخش می گذریم و به «پرسه» می پردازیم که در آن شعر و داستان و روایت و... منتشر شده است. در این بخش داستان هایی از امبرتو اکو، هاینریش بل و ایوان کلیما به چاپ رسیده است. پس از پرسه نوبت به جشنواره کتاب علوم انسانی است که در ۷ گروه علوم سیاسی، علوم اجتماعی، علم اقتصاد، تاریخ و خاطرات، اندیشه سیاسی، فلسفه و الهیات، زبان و ادبیات به معرفی و انتخاب کتاب برتر می پردازد.


نگاه نو 108

نگاه نو فصل نامه ای است که آهسته و پیوسته و بی جنجال و حاشیه مطالب مهمی را در هر فصل بررسی و مرور می کند شماره آخر سال 94 این فصل نامه به طور ویژه به «مسائل نشر کتاب» می پردازد. شماره 108 نگاه نو با سخن سردبیر با نمایندگان مجلس دهم شروع می شود.

پس از آن در بخش ویژه مجید رهبانی، علی صلح جو، مهشید جعفری به مسائلی از نشر کتاب در ایران می پردازند و در آخر این بخش گفتگوی مفصل سردبیر را با محمدرضا جعفری فرزند عبدالرحیم جعفری «بنیان گذار انتشارات امیرکبیر» ناشر، فرهنگ نویس و ویراستار منتشر شده است. در بخش ادبیات و هنر نقدی از دکتر معصومی همدانی بر شعری از شاملو، نامه ای از پراگ از پرویز دوایی، داستانی از لودمیلا اولیتسکایا به ترجمه آبتین گلکار و... منتشر شده است.

مجله گردی نوروز 95

در بخش «گفت و گو » مصاحبه ای از نوام چامسکی زبان شناس و فعال سیاسی معروف امریکایی را درباره ی «وحشت جمهوری خواهان از توافق هسته ای با ایران» منتشر شده است.

آخرین بخش از این مجله که جز بخش های خواندنی آن است «یک سال، یک کتاب» است در این بخش عکس و دیدن عکس نوشته ی یوریک کریم مسیحی، نظریه در باب عدالت جان رالز ترجمه ی مرتضی نوری، ماه الماس نوشته ی ولیکی کالینز به ترجمه ی منوچهر بدیعی از جمله کتاب های برگزیده ای هستند که با نظرخواهی از اشخاص متفاوت به عنوان خواندنی ترین کتاب های سال ۹۴ انتخاب شده اند.


تجارت فردا 170 (سالنامه جامع اقتصاد ایران)

این ویژه نامه در 452 صفحه به بررسی ابعاد مختلف اقتصاد ایران در سال 94 پرداخته است و با انتخاب تیتر «بشارت رشد» سال 95 را سال پرامیدی برای اقتصاد ایران پیش بینی کرده است. این مجله در 5 بخش اقتصاد ایران، سیاست و دیپلماسی، جامعه ایرانی، اقتصاد بین الملل و کتاب تهیه شده است. گفتگو با محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور از مطلب های مهم بخش اقتصاد ایران این مجله است.

مجله گردی نوروز 95

در این بخش تقریبا با تمام چهره های مهم اقتصادی کشور مصاحبه هایی به چاپ رسیده است از جمله با علی طیب نیا وزیر دارایی، محمد ابراهیم امین، رئیس کل بیمه مرکزی، محمد فطانت رئیس سازمان بورس و... در بخش سیاست و دیپلماسی محمود صدری (ناشر دنیای اقتصاد و همین مجله) و فرهت هردنیا مهم ترین خبرهای سیاسی سال ۹۴ را تحلیل کرده اند.

در این بخش مصاحبه مهمی با محمدرضا باهنر از چهره های شاخص اصولگرا درباره انتخاب هفتم اسفند منتشر شده است. در بخش «جامعه ایرانی» گفتگوی عباس آخوندی (وزیر مسکن و حمل و نقل) با علی اصغر سعیدی را درباره ی آسیب های اجتماعی زندگی شهری به چاپ رسیده است. بخش کتاب این مجله به طرزی یکجانبه فقط به کتاب های تولید شده در انتشارات «دنیای اقتصاد» پرداخته است.در پایان اگر به تحلیل اقتصاد ایران با نگرش راست اقتصادی علاقه مند هستید از این ویژه نامه غافل نشوید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج