۳۰۸۱۵۹
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

هیأت حماس در راه ایران

یکی از رهبران حماس با تاکید بر سفر قریب الوقوع هیأت حماس به ایران گفت: سیاست اصولی حماس عدم مداخله در امور دیگر کشورهای اسلامی و عربی و از جمله مصر است.

خبرگزاری فارس: یکی از رهبران حماس با تاکید بر سفر قریب الوقوع هیأت حماس به ایران گفت: سیاست اصولی حماس عدم مداخله در امور دیگر کشورهای اسلامی و عربی و از جمله مصر است.

«احمد یوسف» یکی از رهبران حماس در گفت‌وگو با فارس در غزه درباره سفر کنونی هیئت حماس به قاهره اظهار داشت: هیاتی از رهبران حماس در نوار غزه از روز شنبه از طریق گذرگاه مرزی رفح وارد قاهره پایتخت مصر شدند تا با مسئولان سازمان اطلاعات این کشور دیدار و گفت‌وگو کنند.

وی افزود: این هیئت متشکل از خلیل حیه، محمود زهار، عماد علمی و نزار عوض الله است و ریاست آن را موسی ابومرزوق از اعضای ارشد دفتر سیاسی حماس بر عهده دارد.

یوسف تصریح کرد: ترتیب این دیدار در گفت‌وگوهایی بین حماس و مسئولین سرویس اطلاعات مصر صورت گرفت تا ضمن بسترسازی برای بهبود روابط حماس-قاهره ۲ طرف پیگیر قضیه فلسطین و راه حل‌هایی برای مشکلات فلسطین شوند.

وی افزود: پرونده آشتی ملی فلسطین و پایان دادن به اختلافات فتح و حماس، گشایش گذرگاه رفح در مرز غزه با مصر و همچنین تاسیس بندر در نوار غزه در دستور کار هیئت حماس است.

این رهبر حماس تصریح کرد: هیئت حماس آمادگی این جنبش برای همکاری و هماهنگی امنیتی با قاهره در راستای مبارزه با تروریسم در صحرای سینا اعلام می‌کند.

یوسف تاکید کرد: حماس ثبات و امنیت مصر را ثبات و امنیت غزه می‌داند و نگران نبود امنیت در سینا است که می‌تواند پیامدهای منفی بر قضیه فلسطین داشته باشد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم که هیئت حماس سفر دوره‌ای به چند کشور عربی و اسلامی داشته باشد که جمهوری اسلامی ایران و سپس عربستان از جمله ایستگاه‌های سفر هیئت حماس خواهد بود.

رهبر حماس تاکید کرد: حماس هیچ ارتباطی با تحولات مصر و قضیه ترور هشام برکات دادستان کل این کشور ندارد.

یوسف گفت: حماس آماده است کمیته‌ای برای بررسی این پرونده و مجازات هر طرفی در نوار غزه تشکیل بدهد که ارتباط مستقیم یا غیرمستقیم با حادثه ترور برکات داشته باشد.

وی تاکید کرد: سیاست حماس عدم تعرض و مداخله در هر کشور عربی و اسلامی است و این از اصول ابتدایی و در عین حال اساسی جنبش ماست.

رهبر حماس گفت:حماس کشورهای عربی و اسلامی را حافظ قضیه فلسطین برمی‌شمرد و هرگز فکر تعرض به هیچ کشوری را ندارد.

یوسف تاکید کرد: حماس هیچ ارتباط سازمانی یا اداری با جماعت اخوان المسلمین ندارد، با وجود اینکه این جماعت حمایت‌های دیرینه‌ای از قضیه فلسطین داشته است.

خالد فوزی، رئیس سازمان اطلاعات مصر در نشست دیروز با هیات حماس، از این جنبش خواست ارتباطش را با اخوان المسلمین قطع کند.

حماس نیز خواسته‌هایی را از طرف مصری داشته است که قاهره در حال بررسی آنهاست.

در نشست مذکور حماس مدارک و شواهدی را جهت اثبات عدم دخالتش در حملاتی که در مصر صورت گرفته و یا ارتباطش با اخوان المسلمین ارائه کرد.

بنا به گفته منابع فلسطینی، در رأس خواسته‌های حماس این بود که قاهره گذرگاه رفح واقع در مرز غزه با مصر را بگشاید.

منابع فلسطینی اعلام کردند، سفر هیئت حماس به مصر محدود نمی‌شود و مذاکراتی در قطر، عربستان، ایران، ترکیه و لبنان نیز انجام داده و یا انجام می‌دهد. این سفر با هدف شرح شرایط سیاسی و معیشتی دشوار غزه و جلب حمایت‌ها از انتفاضه قدس و نیز اتخاذ موضع‌گیری‌های سیاسی در سازمان همکاری اسلامی آغاز شده است.

صلاح البردویل، سخنگوی حماس نیز تاکید کرد: هیئت مذکور مدارکی دال بر تبرئه حماس از اتهام ترور دادستان مصر در اختیار رئیس دستگاه اطلاعات مصر قرار داده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج