جاباما
۳۰۸۳
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

راهنمای خرید تلويزيون

LCD بخريم يا LED؟

تلويزيون از آن دسته وسايلي است كه در همه خانه‌ها وجود دارد و شايد بتوان گفت بهترين وسيله سرگرمي براي جمع كردن اعضاي خانواده دور هم است

LCD بخريم يا LED؟


تلويزيون از آن دسته وسايلي است كه در همه خانه‌ها وجود دارد و شايد بتوان گفت بهترين وسيله سرگرمي براي جمع كردن اعضاي خانواده دور هم است، اگر قصد خريد تلويزيون جديدي را داريد و از آن دسته افرادي هستيد كه قبل از خريد نكات مثبت و منفي محصولات مختلف را بررسي مي‌كنند، آنقدر با مدل‌ها و مارك‌هاي مختلفي مواجه خواهيد شد كه احتمالا گيج مي‌شويد. در اينجا شما را با چند مدل مختلف تلويزيون‌هاي موجود در بازار آشنا مي‌كنيم تا بتوانيد با آگاهي بيشتري به بازار برويد، مهم‌ترين نكته كه قبل از خريد تلويزيون بايد به آن توجه فراواني كرد، كيفيت تصوير است كه در اكثر مدل‌ها بسيار نزديك به هم است اما تفاوت‌هاي كمي نيز بين‌شان وجود دارد.


LCD چه فرقي با LED دارد؟
  • نوردهي
تلويزيون‌هايي كه با نام LED در بازار شناخته مي‌شوند از پنل LCD استفاده مي‌كنند و مهم‌ترين تفاوت LED با LCD‌هاي مرسوم تفاوت در نوع نوردهي است كه در LED‌ها نوع نوردهي پشتي است، البته قيمت بالاي LED‌ها نسبت LCD‌ها را نبايد فراموش كرد.
  • طول عمر
بسياري از شركت‌ها براي تلويزيون‌هاي LED خود طول عمر ميانگين 100هزار ساعت را درنظر گرفته‌اند. اين زمان بسيار زياد است و با توجه به اينكه مدت زمان زيادي نيست كه تكنولوژي LED وارد بازار شده و سابقه‌اي در اين زمينه ثبت نشده است نمي‌توان قطعي اظهارنظر كرد اما با توجه به نحوه توليد تصوير و نور پس زمينه، تلويزيون‌هاي LED طول عمر زيادتري نسبت به تلويزيون‌هاي LCD دارند.
  • مصرف برق
تلويزيون‌هاي LED كمي بيشتر از تلويزيون‌هاي LCD قديمي برق مصرف مي‌كنند. مصرف برق اين تلويزيون‌ها در حدود مصرف برق تلويزيون‌هاي پلاسماست. البته مصرف برق تلويزيون‌هايي كه با استفاده از LED‌هاي كار گذاشته شده در لبه پنل كار مي‌كنند (Edge lit) كمتر از تلويزيون‌هاي LCD است.
  • زاويه ديد
شركت‌هاي سازندهLCD‌هاي قديمي تلاش بسياري براي بهبود زاويه ديد كرده‌اند اما تا امروز بهترين زاويه ديدي كه داده‌اند نمي‌تواند زاويه‌هاي كمتر از 30 درجه از لبه تصوير را پوشش دهد اما در تكنولوژي تلويزيون‌هاي LED اين مقدار بسيار بهتر شده است تا حدودي كه در اين زمينه (زاويه ديد) با تلويزيون‌هاي پلاسما رقابت مي‌كند.


LCD بخريم يا LED؟

LG LCD

  • تلويزيون ۳ بعدي بدون قاب
همراه با خريد اين تلويزيون ۲ عينك مخصوص تماشاي تصاوير ۳ بعدي با امكان نگهداشتن شارژ بيش از ۲۰ ساعت نيز به شما داده مي‌شود تا بتوانيد بدون صرف هزينه اضافي فيلم‌هاي ۳ بعدي خود را ببينيد. طراحي اين تلويزيون نيز در نوع خود ويژه است چون بدون قاب بوده و ضخامت بدنه آن كمتر از ۳ سانتي‌متر است .
  • حدود قيمت 55 اينچ: 5 ميليون تومان


LCD بخريم يا LED؟

SHARP LED

  • زاويه ديد وسيع
اين تلويزيون مجهز به پنل LED ژاپني بوده و زاويه ديد آن نسبتا وسيع است. در اين پنل‌ها، LED‌هاي زمينه در كل نقاط پنل پخش شده‌اند و در نتيجه تصاوير كيفيت بهتري خواهند داشت؛ درحالي‌كه در تلويزيون‌هاي LED ديگر كه به LED حاشيه‌اي معروفند، LED‌ها فقط در كناره‌هاي پنل هستند و به‌دليل ‌وجود نداشتن LED در مركز پنل، تصاوير كنتراست ضعيف‌تري دارند.
  • حدود قيمت04اينچ: يك ميليون و 006 هزارتومان


LCD بخريم يا LED؟

SHARP LED

  • صفحه كليد لمسي روي تلويزيون
در اين مدل تلويزيون افزودن رنگ زرد به ۳ رنگ اصلي صفحه نمايش(قرمز، سبز و آبي) پيكسل‌هاي رنگي پنل بسيار افزايش يافته است كه اين امر باعث ايجاد طيف رنگي وسيع‌تر و ارائه تصاوير با رنگ‌هاي نزديك به واقعيت مي‌شود. همچنين اين مدل داراي قابليت پخش فرمت Divx به‌صورت HD، صفحه كليد لمسي روي تلويزيون و. . . است.
  • حدود قيمت46 اينچ:4 ميليون تومان


LCD بخريم يا LED؟

SONY LCD

  • داراي سيستم كاهنده نويز
اين مدل تلويزيون داراي سيستم كاهنده نويز تصوير MPEG است يعني از ايجاد نقاط لكه مانند در اطراف زيرنويس‌ها جلوگيري كرده و پارازيت‌هاي ايجاد شده در تصاوير به‌خصوص در صحنه‌هاي با سرعت زياد را به كل از بين مي‌برد، همچنين داراي موتور براويا ۳و قابليت پخش USB براي عكس، موسيقي و فيلم است.
  • قيمت32 اينچ: حدود 500 هزار تومان


LCD بخريم يا LED؟

SAMSUN G LED

  • تصوير كاملا HD
اين تلويزيون با تصوير ۲ مگاپيكسل FULL HD ۱۰۸۰ داراي كيفيت بسيار خوبي بوده و دقت و وضوح آن‌ ۲ برابر تلويزيون‌هاي HDTV معمولي است. رنگ‌ها در اين تلويزيون به‌خوبي نشان داده مي‌شوند و حتي خطاهاي برنامه‌هاي تهيه شده با وضوح استاندارد را نيز تصحيح مي‌كنند.
  • قيمت40 اينچ: حدود يك ميليون تومان


LCD بخريم يا LED؟

Panasonic LCD

  • صرفه‌جويي در مصرف برق
اين روزها همه سعي مي‌كنند تا حد امكان در مصرف انرژي‌‌ها صرفه‌جويي كنند، شما با اين تلويزيون مي‌توانيد تا حد زيادي در مصرف برق صرفه‌جويي كنيد، اين مدل مصرف برق را به‌طور تقريبي تا 35درصد كاهش مي‌دهد. همچنين مي‌توانيد كارت حافظه دوربين خود را در تلويزيون قرار دهيد و تمام عكس‌هاي آن را به راحتي تماشا كرده و حتي به آنها يادداشت شخصي نيز اضافه كنيد.
  • قيمت۴۲ اينچ:حدود يك ميليون و ۴۰۰ هزار تومان


LCD بخريم يا LED؟

چگونه يك تلويزيون خوب بخريم؟

مهم‌ترين نكته‌اي كه توانايي شما را در خريد يك تلويزيون مشخص مي‌كند، مبلغي است كه مي‌توانيد براي خريد يك تلويزيون هزينه كنيد؛ در واقع اين مسئله تمام موارد ديگر به‌خصوص اندازه تلويزيون را تحت شعاع قرار مي‌دهد. پس اول هزينه خود را درنظر بگيريد و سپس به بازار برويد.

  • چگونه اندازه تلويزيون سنجيده مي‌شود
سايز يا اندازه صفحه نمايش كه با واحد اينچ مشخص مي‌شود، طول قطر تلويزيون است، در حال حاضر تلويزيون‌هاي LCD از اندازه ۲۶ اينچ تا ۱۰۸ اينچ توليد شده‌اند. اندازه صفحه نمايش مهم‌ترين نكته هنگام خريد يك تلويزيون محسوب مي‌شود كه تعيين‌كننده قيمت، كيفيت و بسياري ديگر از نكات است. اندازه صفحه نمايش خود را با توجه به اندازه اتاق خود انتخاب كنيد، تلويزيون خيلي بزرگ در يك اتاق كوچك كاملا آزاردهنده است مثلا بهترين فاصله براي نشستن جلوي يك تلويزيون ۵۰ اينچي حدود ۵/۲ متر است كه البته در فاصله‌هاي دورتر هم به سادگي تمام جزئيات را قابل ديدن است. اما لذت تماشاي تلويزيون در فاصله‌هاي دورتر كم مي‌شود.
  • كنتراست چيست؟
كنتراست به عبارت ساده ميزان تفاوت بين روشن‌ترين و تاريك‌ترين رنگ است كه صفحه نمايش قادر به نمايش آن است. هر چه اين مقدار بيشتر باشد تلويزيون توانايي نمايش سطح رنگ بيشتر و تصاوير شفاف‌تري را دارد.
  • به ورودي‌ها دقت كنيد
داشتن مجموعه ورودي‌هاي كامل به شما اطمينان مي‌دهد هر دستگاهي را هر چند قديمي يا جديد مي‌توانيد به تلويزيون خود متصل كنيد. دستگاه‌هاي جديد و كنسول‌هاي بازي از ورود HDMI براي انتقال اطلاعات بهره‌مند هستند بنابراين سعي كنيد تلويزيوني كه مي‌خريد حداقل ۲ ورودي HDMI داشته باشد. اگر هم برخي اوقات مي‌خواهيد كامپيوتر خود را به تلويزيون وصل كنيد داشتن ورودي DVI يا VGA به شما كمك مي‌كند. وجود اسلات كارت‌هاي حافظه و پورت USB هم مي‌تواند بسيار مفيد باشد.
  • گارانتي
مسئله گارانتي در مورد تلويزيون‌ها بسيار مهم است. هميشه تلويزيون‌ها را از نمايندگي‌هاي معتبر و با گارانتي معتبر خريداري كنيد تا بعدا پشيمان نشويد
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی خوب بود.

    • اسماعیل

      باسلام وخسته نباشید آخرش من متوجه نشدم ال سی دی خوبه یا ال ای دی. کدومش بهتره که اگه روزی 20تا16 ساعت کارکرد خراب نشه و چه مارکی خوبه سامسونگ یا الجی. خواهشأ زودجواب بدید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج