۳۰۸۵۲۰
۴ نظر
۵۰۰۶
۴ نظر
۵۰۰۶
پ

آیت الله مکارم: چهارشنبه سوری خرافه است

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید، چهارشنبه سوری را یک خرافه دانست و به مردم و خانواده ها توصیه کرد از این کار پرهیز و در مقابل به سنت های خوبی که از فرزانگان و گذشتگان به یادگار مانده است عمل کنند.

خبرگزاری ایسنا: آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید، چهارشنبه سوری را یک خرافه دانست و به مردم و خانواده ها توصیه کرد از این کار پرهیز و در مقابل به سنت های خوبی که از فرزانگان و گذشتگان به یادگار مانده است عمل کنند.

این مرجع تقلید در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت‌الله اعتمادی، گفت: آن عالم بزرگوار از اساتید مسلم، ممتاز و موفق حوزه بود، ایشان شاگردان بسیاری را تربیت کرد و همواره دلسوز طلاب بود.

مکارم شیرازی در ادامه نکات و تذکراتی را درباره چهارشنبه پایان سال ارائه کرد و گفت: از فرزانگان و گذشتگان، آداب و رسوم خوبی برای ما مانده که باید از آنها پیروی کرد.

وی اضافه کرد: اما آداب خرافی همچون چهارشنبه‌سوری هست که توسط افرادی وارد زندگی مردم شده است و همه باید از آن اجتناب کنند.

این مرجع تقلید گفت: چقدر خلاف شرع در این کار انجام می شود؛ این کارهای خطرناک باعث بروز مشکلات بسیاری برای مردم و جامعه و خود افراد می شود، اینها مسئولیت الهی دارد.

مکارم شیرازی تصریح کرد: افراد بسیاری به خاطر همین کارها نابینا و قطع عضو می شوند و یک عمر با تبعات و پیامدهای آن درگیر هستند؛ یکی از بدترین مصائب سوختگی است که علاج آن نیز مشکل است و تا سال ها آثار آن در بدن انسان باقی می ماند.

وی پرش از روی آتش را خرافه دانست و یادآور شد: کدام عقل سلیم اجازه می دهد که چنین کارهایی انجام شود؟ کدام آداب و سنن چنین مساله ای را اجازه می دهد.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم مسئولیت والدین را در برابر فرزندان گوشزد و تصریح کرد: رسانه‌ها به‌ویژه صدا و سیما نیز در برابر تبیین این خطرات نقش مهمی دارند و باید تبعات اینگونه کارهای دور از عقل و منطق را برای مردم تبیین کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ای گل گفتی،اخه چی بشه انقدر مردم ازاری میکنن،واقعا کسی عقل داشته باشه از این ادا اطفالا در نمیاره

    • کامبیر

      جامعه وقتی میتونه شاداب و سالم باشه که هم شعائر مذهبی گرامی داشته بشن و هم رسومات فرهنگی ملی ، اینکه همه چیز رو خرافه بدونیم درست نیست

    • بدون نام

      همه مراجع همین نظر رو دارن اما شما چرا فقط نظر ایت الله مکارم رو منتشر میکنید خودش جای سواله! امیدوارم مواظب باشید که به خاطر کلیک بیشتر تو زمین دشمن بازی نکنید. هر چند اگر منتشر بشه منتظر سیل منفی ها خواهم بود.

    • علی

      بازم درصد خرافه بودنش از هاله نور محمود جون کمتره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج