۳۰۸۵۹
۸۲ نظر
۵۴۲۳
۸۲ نظر
۵۴۲۳
پ

با نیش زنبور از شر این بیماری ها خلاص شوید!

زنبوردرمانی یکی از شیوه‌های طبیعی درمان در جهان است که امروزه به دلیل گسترش عوارض جانبی و آثار سوء داروهای شیمیایی به عنوان یکی از شیوه‌های درمانی کم‌خطر و غیرتهاجمی در اروپا و کشورهای آمریکایی شناخته می‌شود.

مجله سیب سبز: زنبوردرمانی یکی از شیوه‌های طبیعی درمان در جهان است که از سال‌های بسیار دور در میان مردم یونان و چین متداول بوده و امروزه نیز به دلیل گسترش عوارض جانبی و آثار سوء داروهای شیمیایی به عنوان یکی از شیوه‌های درمانی کم‌خطر و غیرتهاجمی در اروپا و کشورهای آمریکایی شناخته می‌شود.
در این شیوه درمانی که در سال‌های اخیر در کشورمان، نیز رایج شده است، متخصصان زنبور درمانی از زنبور و فرآورده‌ها و تولیدات آن مانند عسل، ژله رویال، گرده گل و موم برای درمان انواع بیماری‌ها استفاده می‌کنند.
متخصصان زنبوردرمانی موفقیت این شیوه را در درمان بسیاری از بیماری‌ها از قبیل بیماری‌های سیستم عصبی، ام.اس، زونا، روماتیسم، آرتریت و افسردگی به اثبات رسانده‌اند. این شیوه بی‌شک یکی از راه‌های درمان طبیعی است که بیمار را از مصرف داروهای شیمیایی و شیوه‌های درمانی طب رایج بی‌نیاز می‌کند. برای آشنایی بیشتر با این شیوه درمانی با دکتر «بهنام کاویانی‌وحید» محقق و پژوهشگر زنبوردرمانی به گفت‌وگو نشستیم تا جزئیات بیشتری را در این زمینه به دست آوریم.
با نیش زنبور از شر این بیماری ها خلاص شوید!

هر بیماری برای زنبوردرمانی مناسب نیست

درمانگران زنبوردرمانی برای ارائه این شیوه درمانی بیمارشان را مورد بررسی قرار می‌دهند و پس از معاینه بیمار و مطمئن شدن از وی‍ژگی‌های بدنی او برای پذیرش این شیوه درمانی، دست به کار می‌شوند. این درمانگران علاوه بر معاینه بیمار، شرح حال بیمار را می‌گیرند و درباره تغذیه او، عملکرد دستگاه گوارش و برنامه ورزشی روزانه وی اطلاعاتی را به دست می آورند و پس از مطلع شدن و مطمئن شدن از عملکرد مناسب دستگاه گوارش و برنامه ورزشی بیمار برای درمان او با شیوه زنبوردرمانی آماده می شوند. در عین حال آنها به بیمارانشان توصیه می‌کنند بعد از آغاز مراحل درمانی از قرار گرفتن در محیط‌های استرس‌زا پرهیز کنند.

با نیش زنبور درمان شوید

درمانگران زنبوردرمانی، متناسب با نوع بیماری افراد از نیش زنبور، سم زنبور یا دیگر فرآورده‌های زنبور عسل استفاده می‌کنند. این درمانگران تحت شرایطی خاص و کنترل شده با کمک نیش طبیعی زنبور عسل یا سم آن ، با تزریق سطحی وارد بدن می‌شود و برای درمان بیمار اقدام می‌کنند و سیستم ایمنی بدن او را تحریک کرده و به تنظیم و متعادل سازی عملکرد این سیستم کمک می‌کنند. در حقیقت آنها با کمک سم نیش زنبور به تولید آنتی‌بادی‌هایی در بدن اقدام می‌کنند که می‌تواند توانایی سیستم ایمنی بدن را بالا ببرد. به این ترتیب ، سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با سم نیش زنبور و پیشگیری از نفوذ آن در بدن اقدام به مقابله می‌کند و با تحریک این سیستم، مقابله با دیگر بیماری‌ها و اختلال‌های موجود در بدن از قبیل ام.اس قوت می‌گیرد.

زنبوردرمانی؛ ام اس و آرتریت

زنبوردرمانی از جمله شیوه‌های درمانی طب مکمل است که در دهه‌های گذشته راهکارهای قابل تاملی را برای درمان و بهبود کیفیت زندگی افراد مبتلا به بیماری ام.اس در جهان ارائه کرده است. در سال‌های آغازین دهه ۹۰ طی نامه‌نگاری‌هایی که با یکی از درمانگران زنبوردرمانی با نام «ویلیام اسکات» در ایالات متحده داشتم با جزئیات جالبی درباره شیوه زنبوردرمانی و اثرات مفید آن بر درمان بیماری ام اس آشنا شدم. «اسکات» در نامه‌هایش به این نکته اشاره کرد که زنبوردرمانی شیوه مناسبی برای درمان بیماران مبتلا به آرتریت، استئو آرتریت و ام اس است و می‌تواند نتایج چشمگیری را در روند درمان بیماری ارائه کند. او حتی نتایج برخی از تحقیقاتش را در این زمینه ارسال کرد و گفت با کمک زنبوردرمانی حتی می‌تواند دردهای ناشی از بیماری زنا، را به حداقل ممکن برساند.

تاثیر زنبورها در تسکین دردهای قاعدگی

در جهان، درمانگران و محققان زیادی درباره تاثیر زنبوردرمانی برای تسکین و بهبود دردهای قاعدگی و درمان نازایی مطالبی را به رشته تحریر در آورده‌اند و از تاثیر زنبوردرمانی برای بهبود دردهای دوران قاعدگی، درمان نازایی و پیشگیری از بروز یائسگی زودرس صحبت کرده‌اند. آنها اگر چه تحقیقات مدون و وسیعی در زمینه آثار درمانی زنبوردرمانی ارائه ندادند اما در پرو‍ژه‌های درمانی خود به طور تجربی موفق به درمان و بهبود روند زندگی تعداد زیادی از مبتلایان به ام‌اس و نازایی شده‌اند. بسیاری از این درمانگران بر این باورند که تزریق زیرپوستی سم زنبور علاوه بر آنکه می‌تواند دردهای ناشی از دوران قاعدگی را تسکین ببخشد می‌تواند برخی از نازایی‌هایی که به دلیل عدم تخمک‌گذاری یا اختلال در تخمک‌گذاری زنان به وجود می‌آید را درمان کند.
با نیش زنبور از شر این بیماری ها خلاص شوید!

درمان اختلال‌های تنفسی با بره موم

علاوه بر عسل و سم زنبور عسل، فرآورده دیگری از زنبور عسل وجود دارد که از آن با نام «بره موم» یاد می‌کنند. این ماده که خاصیت ضدمیکروبی دارد می‌تواند در بهبود و درمان بیماری‌های میکروبی و ویروسی از قبیل سرماخوردگی‌ها، برخی از اختلال‌های تنفسی، گلو درد و برخی از عفونت‌ها موثر باشد. این محصول کندوی عسل در درمان بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی، گلودرد و ناراحتی‌های تنفسی تجویز می‌شود.

بازسازی اعصاب آسیب‌دیده با سم‌درمانی

در شیوه زنبوردرمانی، درمانگر با کمک سم نیش زنبور که در جلسات درمانی از طریق نیش طبیعی زنبور یا تزریق سطحی به بیمارش ارائه می‌دهد، به ترمیم و بازسازی غلاف‌های میانی اعصاب که به دلیل بیماری‌ دچار اختلال و اشکال شده، کمک می‌کند. در این حالت سم وارد شده به بدن با تحریک سیستم دفاعی و عصبی بدن به تسریع روند درمانی بیمار کمک می‌کند. در سال های گذشته بیماری مبتلا به ام اس داشتم که به دلیل پیشروی بیماری علاوه بر از دست دادن قدرت تکلم دچار ناشنوایی نیز شده بود. او با انتخاب شیوه زنبوردرمانی و دریافت نیش زنبور و تحریک اعصاب و ترمیم غلاف‌های میانی اعصاب آسیب‌دیده، بعد از ۵ تا ۶ جلسه درمانی توانست توانایی تکلم خود را به دست آورد.

توقف رشد سلول‌های سرطانی

در بدن همه انسان‌ها سیستمی وجود دارد که از آن با عنوان «مرگ برنامه‌ریزی شده سلولی» یاد می‌کنیم. به این ترتیب که سلول‌های بدن بعد از مدت زمانی مشخص به مرور ضعیف شده و از بین می‌روند و بر اساس برنامه‌ای خاص از بدن دفع می‌شوند. اما اگر روند مرگ برنامه‌ریزی شده سلول‌ها دچار اختلال یا کندی شود این مسئله موجب ابتلا به سرطان می‌شود. تحقیقات جدیدی که در این زمینه انجام شده نشان می دهد سم نیش زنبور با تحریک روند مرگ سلول‌ها و حذف به موقع آنها از بدن می تواند در پیشگیری از ابتلا به سرطان‌ها در انسان پیشگیری کند. به این ترتیب با دریافت این سم می‌توان از حذف به موقع سلول‌ها مطمئن شد و احتمال ابتلا به سرطان را به صفر رساند.

تسریع روند درمان سرطان سینه با زنبوردرمانی

مطالعات مختلفی وجود دارد که در آن به تاثیر زنبوردرمانی در تسریع روند درمان سرطان مجاری سینه اشاره شده است. در این تحقیقات ذکر شده ، زنبوردرمانی شیوه‌ای موفق است که می‌تواند مانع از تکثیر سلول‌های سرطانی در این مجاری شود و به عنوان یک عامل شیمی‌درمانی به بهبود روند درمان در بیمار کمک کند. این در حالی است که دریافت سم زنبور از طریق نیش زنبور یا تزریق سم این حشره می‌تواند طول عمر برخی از مبتلایان به سرطان به ویژه سرطان لنفسیت‌های خونی را افزایش دهد و کیفیت زندگی این افراد را بهبود ببخشد.
با نیش زنبور از شر این بیماری ها خلاص شوید!

این نکات را آویزه گوش کنید

- پیش از تجربه شیوه درمانی زنبوردرمانی باید به نکات زیر عمل کنید. رعایت نكردن این نکات ممکن است خطر مرگ را برای شما به همراه داشته باشد.

- مصرف داروها یا فرآورده‌هایی حاوی الکل مانند شربت دیفن هیدرامین و فرآورده‌های حاوی الکل حتی برای ضدعفونی کردن موضع دریافت تزریق به بیمار توصیه نمی‌شود و همواره به درمانگران پیشنهاد می‌شود برای ضدعفونی کردن موضع تزریق از مواد مشابه دیگر استفاده کنند، زیرا سم نیش زنبور با الکل به هیچ وجه سازگاری ندارد.

- در دوران بارداری و قاعدگی نباید برای درمان به شیوه زنبوردرمانی اقدام کرد.

این عوارض طبیعی‌اند

زنبوردرمانی عوارض درمانی دیگری نیز به دنبال دارد که بروز آنها در بدن چندان نگران‌کننده نیست. به عنوان مثال افرادی که بعد از زنبوردرمانی دچار اختلال خواب، خارش، گرگرفتگی یا حالت تهوع می‌شوند نباید نگرانی چندانی داشته باشند، زیرا این علائم از جمله عوارضی است که در غالب بیماران پس از دریافت سم زنبور چه به صورت طبیعی و چه به صورت تزریقی دیده می‌شود و بعد از مدت زمان یك تا ۲ روز از بین می‌رود یا توصیه‌های ساده‌ای برای تسکین آنها وجود دارد که از میان آنها می‌توان به تاثیر خمیر ماست و سدر برای کاهش میزان خارش بدن بعد از دریافت سم نیش زنبور اشاره کرد با استفاده از این خمیر می‌توانید التهاب، خارش و قرمزی ناشی از این شیوه درمانی را به حداقل امکان برسانید.

این توصیه را جدی بگیرید

همه شیوه‌های درمانی چه در طب رایج و چه در طب مکمل با عوارض جانبی همراه هستند که متناسب با نوع و شیوه درمانی میزان این عوارض ممکن است به حداقل میزان خود برسد. شیوه زنبوردرمانی نیز یکی از این شیوه‌های طبیعی است که علاوه بر امتیازها و راهکارهای موثری که برای درمان بیماری‌ها دارد، می‌تواند عوارض جانبی‌ای را نیز برای بیمار به همراه داشته باشد. گاهی افرادی که زنبوردرمانی می‌کنند با حالت‌هایی مانند سرگیجه، افت فشار خون، اختلال در تنفس، تهوع و استفراغ شدید، اختلال در دید، برون‌ریزی‌های سطح پوست و بی حالی و غش رو به رو می‌شوند. به توصیه درمانگران و متخصصان زنبوردرمانی هر فردی که بعد از زنبوردرمانی دچار یکی از حالت‌های زیر شد باید خود را در سریع‌ترین زمان ممکن به پزشک برساند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آلیس

      این همه فایده و خاصیت به این دردی که موقع نیش زدن حس می کنیم نمی ارزد

      پاسخ ها

      • Reza1945

        Yani Age khoda ye nakarde saratan begirid ya begirim oon nisho be shimi darmani tarjih nemidid?????????

      • آلیس

        نمی دونم باید تو موقعیت قرار بگیرم

    • اذرتجارت

      خداوند متعال در زنبور شگفتیهایی خلق نموده که

      تا از نزدیک با این موجود معجزه بخش ومفید سرو کار نداشته باشیم از درک ان عاجز خواهیم بود

      در خطه اذربایجان زنبورداری در اکثریت روستاها رواج دارد ومشاهده زنبوران در خرداد وتیر در فصل بچه دهی وتشکیل کلونی خالی از لطف نخواهد بود

      پاسخ ها

      • h

        کاملا موافقم خوش به حال شما که میتوننید این لحظه هارو ببینید

    • مهسا

      مطلب بسیار مفیدی بود.
      سپاس از شما

      پاسخ ها

      • امان اله جهانی

        بیسیار خرسندم که با مطالعه این مطالب راهکارهای جاب در درمان با نیش زنبور عسل را یاد گرفتم

    • كشيش

      ممنون إز اطلاعات بسيار مفيد ، من فكر نمى كردم نيش دردناك زنبور اينهـمه خواص داشته باشه تششششششششكر. ،

    • حسن رجبی

      ممنون از اینکه این اطلاعات را در اختیار ما قرار دادید.
      ممنون از دوست خوبم حسام حسنی که به من در رابطه با زنبور درمانی کمک کرد. من از طریق زنبور درمانی بیماری پا درد و کمر دردم بهبود یافت.

    • عبدالرحمن جرجانی

      باسلام وتشکر.من بعلت ابتلا به بیماری als که 18 ماه شده دچار کم توانی دردستهایم هستم.با توصیه ی دوستان زنبوردار دو هفته است که زنبوردرمانی شروع کردم منتهی کاملا تجربی و سنتی میباشد.بار اول ازهر ساعد دو نیش و6روز بعد 4 نیش بار اول واکنش خاصی نداشت ولی بار دوم ورم قرمزی خارش تا سه روز داشتم.ضمنا تحت نظر متخصص هومیوپات هم هستم اگر آقای دکتر کاویانی هم راهنمایی بفرمایندممنون میشوم منتظر هستم.

    • سعید راجزی

      باتشکر بسیار عالی بودشخص خودم مهر92 نا گهان دچار فلج پاها شدم وسمت چپ کاملاحس گرما وسرما را کاملا از دست دادم خوشبختانهبا همکاری دوست ودرمانگرخوبم اقای یاری الان بر راحتی راه میروم وتا الان 100 زنبور درفاصله 8 ماهه مرا نیش زده اند

    • حبیب

      ایا وزوز گوش نیز قابل درمان است
      تشکر

    • امير

      سلام،آيا زنبور درمانى بايد توسط پزشكان انجام شود يا خودمان هم مى توانيم زنبور درمانى انجام دهيم و آيا بايد به محلى كه درد ميكنه بزنيم يا به هرنقطه اى از بدن ميشه بزنيم؟باتشكر

      پاسخ ها

      • فریدون شفق

        من تازه به این روش د مان رواوردم

    • صادقی

      با سلام و خسته نباشید
      می خواستم بدانم این نوع درمان برای بیماری که دچار آلوپسی از دست دادن تمام موهای سر شده است موثر می باشد لطفا راهنمایی بفرمایید
      خانمی 47 ساله که 7 سال است که این بیماری شروع شده ام.

      پاسخ ها

      • سمانه محمدی

        منم الوپسی دارم تورو خدا جواب بدین

    • علی دهقانی

      واقعا خیلی استفاده کردم و تشکر مینمایم از بابت راهنماییهای شما

    • علیرضا

      با سلام خدمت همه دوستان
      من مبتلا ام اس هستم حدود 18 ساله الان حدود 6 ماهه در حال زنبور درمانی هستم .
      میتونم بکم از این بهتر امکان نداره
      یعنی اگه بگم غالی که فقط برا چند جلسه اول گفتم انصافا کم لطفی کردم .
      تووووووووووووووووووووپه

      پاسخ ها

      • مهدی

        آدرس پزشک زنبور درمانی تو تهران رو دارید دوستان

    • نیلوفر

      سلام من هم این کارو روی صورتم میخواستم انجام بدم اما ازکارم مطمئن نیستم

    • لیلا

      سلام ۱۸ساله مبتلا به ام اس بودم و دچار دیسک کمر حاد طوریکه احتمال قطع نخاع داشتم و تورم نخاع شدید داشتم بوسیله دکتر جعفری طی دوسال بیماری ام اس ندارم و دیسکم بطور کامل خوب خوب شده به تازگی ام آر آی دادم و هیچ گزارشی از تورم نخاع ندادند الان به کمک عصا راه میروم و رانندگی میکنم،
      مرسییییی خدا برای این درمان پاک

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام من همین الان زنبور درمانی کردم حس خوبی دارم

    • سید

      من از نا حیه چشم وپلک وابر و گ زیده شدم بی نا یی بیشتر شد

    • ازاده

      سلام لطفا یک درمانگر مطمئن با نیش زنبوردرتهران یا هر شهر دیگه بهم معرفی کنید ممنون خیلی ضروریه

    • نجیبه

      سلام خیلی ممنون عالی بود ادرس جای که زنبور درمانی انجام میدن بفرستی

    • نجیبه

      لطفا ادرس یاشماره تلفن ممنون برای مادرم میخواهم سرطان مری گرفته نمی تونه هیچی بخور

    • alireza

      من زنبور دار هستم و تنها بیست سال دارم.از زنبور داری بسیار راضی هستم.نیش زنبور واقعآ در جسم و بدن انسان تاثیر زیادی داره و باعث سلامتیه . من روزی به صورت تقریب 4-6 نیش میخورم و دردش برام لذت بخش شده.هر جند وقت یکبار خودتونو بدید دست زنبور . البته سعی کنید بدون استرس باشید ....

    • نوید

      امروز یکی نیشم زد.بشدت خارش پیدا کردم و تموم بدنم جوش دراورد و نزدیک بود ازپا بیفتم.
      خداروشکر برطرف شد

    • رضا امیربختیار

      با عرض سلام و وقت بخیر. میخواستم بپرسم واسه توده ی سرطانی مغز هم راه حلی پیدا شده توی زنبور درمانی یا نه ؟
      ممنون

    • بدون نام

      چه جالب. امروز تو کلاس با بچه ها سر همین موضوع بحث شد و بعضی ها از همین خواص درمانی میگفتن . خدارو شکر بخاطر اینهمه نعمت.

    • بدون نام

      سلام من خودم الان میرم زنبور درمانی خدا را واقعا سپاسگذارم ام اس من داره خوب میشه هیچ دارویی استفاده نمیکنم

    • نیما

      سلام عزیزان .من نیش زنبور عسل رو ده بار زدم تو پام ُقبلا پام ضعف داشت خوب شد مردونه

    • محمود موفق

      من زنبوردا هستم مطالعاتی داشته ام ولی هنوزبطور علمی کار نکرد م اگه کسی کارکرده می تونه بامن همکاری کنه

    • کورش

      سلام باور کنیدنیش زنبور دارویتمام
      درده

    • مریم

      با سلام...
      من کیست آندومتر یوما دارم و فعلا مجردم و نمیدونم این کیست با روش زنبور درمانی خوب میشه یا نه لطفا اگه کسی اطلاعاتی داره بهم بگه خیلی ممنون

    • کامل

      با سلام. میخواستم بدونم واسه دیسک کمر کسی از زنبور درمانی استفاده کرده جواب بدید ممنون میشم

    • کامل

      با سلام. میخواستم بدونم واسه دیسک کمر کسی از زنبور درمانی استفاده کرده جواب بدید ممنون میشم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام من تاندون کتفم پارگی داره ایا با زنبور در مانی خوب میشه

    • کامل

      با سلام. میخواستم بدونم واسه دیسک کمر کسی از زنبور درمانی استفاده کرده جواب بدید ممنون میشم

    • Ahmad

      سلام،من 20سال است که زنبور دارم، واقعا زنبور بزرگترین نعمت خداوند به بندگانش است،، زندگی اسرار امیز زنبور، نیش زنبور باعث تسکین و درمان خیلی از دردهاست،،عسل اگر واقعا خالص باشد معجزه میکند،، زخم های سطحی و داخلی بدن را خوب میکند، عسل خالص سرماخوردگی و عفونت های بدن را بصورت انی درمان میکند،

    • سید محسن میر هدایتی

      من دیسک کمر داشتم ام ا رای نمودم دکتر گفتند باید عمل نمایید. ان هم 50در صد است که خوب شوی من عمل نکردم استرا حت نمودم بعد از مدتی شروع به زنبور داری نمو دم بیشتر نیش می خوردم حالا اثری از کمر درد نیست

    • علی از تهران

      با سلام آیا نیش زنبور برای دیابت خوب است؟

    • زهرا پناهى

      مريضى مادرم رماتيسم هست چطور ميتونم با اين روش درمانش كنيم

    • منا

      باسلام من دچار آرتروز گردن و چسبندگی عصب در دستهایم شدم.درخرمشهر جایی هست که این درمان و انجام میدن ولی گفتن بهتر است بعد از ماه رمضون واسه درمان بیای.چون روزه میگیرم.

      پاسخ ها

      • محمد

        خرمشهر روبروی بانک سپه کوچه حکیم درب دوم سمت چپ.طب سنتی.تلفن۰۹۱۶۸۸۰۱۴۵۴ لطفا فقط پیام بدین

    • هادی اسدی

      سلام.میخاستم بدونم این نوع درمان برای واریس هم خوبه .باتشکر.

    • عباس

      سلام من دستهایم موقع خواب صرع میشوند دکتر میگه کانال دست تنگ شد ایا با نیش زنبور درمان میشه لطفا برا توضیح بدهید

    • علی اندیمشک

      نیش زنبود برای استعلاجی سربازهاهم خوبه
      بنده تست کردم

    • زهرا ترابي

      حساسيت شديد داشتم با نيش زنبور خوب شدم

    • حمیدهستم ازاهواز

      سلام.بیماری رماتیسم دارم ازنوع لوپوس خواستم بدونم نیش زنبورعسل خواصی دارد.ممنونم اگه راهنمای بفرماید...ممنونم ازکمکتون

    • آناهیتا

      من چهار ساله که پوست دستم دچار اگزما شده در واقع اسمش هستhouse wife dermatit
      خیلی میترسم از نیش. آیا درمان میشه؟؟؟

    • رضا

      من زنبور دارم نیش خوردن خیلی احساس خوبیه،

    • محمد

      امروز رفتم سر یه کندو کلاهزنبورداریم سوراخ بود 3تا زنبور لبو گلومو نیش زد ی چنتام دستامو بیشتر از چنتا باشه مشکل داره...

    • طاهره شهیم

      ضمن عرض سلام من سلولهای سرطانی تقریبا توی تمام بدنم منتشر شده اولا میخواستم ببینم اگر زنبور درمانی کنم فایده داره یا خیر دومابه کجا مراجعه کنم سوما ایا تحت نظر پزشک متخصص است یا خیر با کمال تشکر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گانودرما بخور

    • اکبر باجلان

      سلام
      میخواستم بدونم نیش زنبور برای روماتیسم مفصلی خوبه لطفا راهنمایی کنید

    • کریم

      دوسال من زنبور دارم،و روزانه زیاد من را نیش،میزنند اوایل حساسیت داشتم ولی الان وقتی نیش میزنند چندان درد احساس نمیکنم،مگر اینکه اطراف چشمم را نیش بزنند،

    • جمیله

      دوستان در بیماریهایی که به خاطر عملکرد بد سیستم ایمنی بدنه این زنبورا معجزه میکنن.

    • لیلا

      من ارتریت دارم دوماهه ازهمون روزای اول متوجه زنبور درمانی شدم وانجام دادم خیلی تاثیرخوبی داشت به شماهم پیشنهاد میکنم انجام بدین از داروها بیشترجواب میده

    • علی

      می خواستم بدونم بیماری ای اس ( اسپوندیلیت آنکیلوزان ) با روش نیش زنبور درمان می شه ؟

    • ارزو

      كلاس هاي اموزشي هم داريد؟؟

    • محمدحسین

      من وقتی بچه بودم یه سنگ انداختم تو کلونی زنبورا اوناهم به هم حمله کردن و منو نیش زدن زنبوراشون مشکی بودن این نوع زنبور فرق داره

    • سهیلا

      سلام .لطفا آدرس وشماره تلفن دکتر رو بهمون بگید من واقعا لازم دارم..سپاسگزارم

    • توحید ابراهیمی

      سلام من دوساله براثر تصاوف دچار اسیب نخاعی شدم . آیا زنبور درمانی برای بهبود نخاع و بازگشت حرکات پا تاثیر داره؟ لطفا جواب بدین

    • بدون نام

      لطفا با انتشار اين مطالب مردم رو گمراه نكنيد! نيش زنبور حاوي كورتونه كه مي تونه بعضي علايم التهابي رو كاهش بده ولي درمان قطعي نيست

      پاسخ ها

      • مهدی

        پس دلیل این همه کامنت مثبت چیه از طرف خوانندگان؟

    • زهرا

      سلام میخواستم ببینم آیا زنبور درمانی برای سردرد میگرنی خوب یا نه

    • بدون نام

      خودسرانه اینکارو نکنید چون بسیاری از افراد به نیش زنبور حساسیت ویژه دارن و اگه این اتفاق بیفته و سریع از بدن خارج نشه به سرعت باعث مرگ میشه..

    • مهدی

      سلام تجربیات باارزشی درباره معالجات بازنبورهای مختلف دارم که حاضرم دراختیارعلاقه مندان بگذارم

      پاسخ ها

      • رویا

        سلام من دوست دارم در مورد این درمان بیشتر بدونم واین که برای کدوم بیماریها مفیده ممنون میشم اگه تجربیات وتحقیقاتتونو دراختیار من قرار بدین باتشکر

    • مهدی

      عالی

    • بهناز

      باسلام زنبور درمانی بری ام اس قلبی موثر است با تشکر اگه پاسخ بدین

    • معین

      کودک دوساله یکی از فامیل بیماری ژنتیکی دارد کمکی میشه کرد بهش دکترا قطع امید کردن

    • رامان

      باسلام وخسته نباشید من مدت یک سال است فهمیدم روماتیسم مفصلی دارم آیاباروشی که گفتید تاثیری دردرمان روماتیسم مفصلی دارد

    • محسن مهتاب

      سلام میشه راهنمایی کنید برای ا ال اس کدوم قسمت بدن مناسب است نقش زنبور ممنون

    • کریم

      سلام من به اتاکسی فردریش مبتلا هستم زنبوردمانی جواب میده ب بماریم انجام بدم ایا؟

    • مهدی ازاصفهان

      سلام ایازنبوردرمانی برای سرطان ریه جواب میدهد یانه باتشکر

    • علی محممودی

      سلام می خواستم بدونم باید حداقل چند زنبور نبش بزند برای درمان ام اس ممنونم

    • زینب بانو

      من زنبور درمانی را تازه شروع کردم استرسم برطرف شد انشاالله که درمان خوبی باشه بر ای سیاتیک و رماتیسم مفصلی مفیده،،شفای همه بیماران راخواستارم بحق این ماه پراز حرمت،،

    • Dr.motaharian

      سلام
      متاسفانه یکی از اساتیدی که دراین حوزه بسیار کارکرده بودند و بیماریهای زیادی رو درمان کرده بودند جناب استاد سیدجلیل میرحسینی بودند که چندی پیش مرحوم شدند.
      ایشان اطلاعات بسیاری در این زمینه داشتند و حتی من خودم شاهد بودم که بیماریهای زیادی نظیر ام.اس، آرتریت و.. درمان کرده بودند
      ایشان با اتکا به آیات قرآن میفرمودند که نیش زنبورعسل و فرآورده های آن درمان هر نوع بیماری، بجز مرگ می باشد.
      انشالله که راه ایشان ادامه پیدا و خداوند ایشان را رحمت کند.

    • بدون نام

      س من زنبودارم...هروقت از زنبورا سر میزنم یک چندتای را هم خودم میزارم روی نقاطی از بدنم تا نیش بزنه ...خیلی حال میده و خواص بسیارهم داره...

    • بدون نام

      سروآیا اگر نیس زنبور در غذا باشه بخوری اشکال داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج