۳۰۸۷۵
۵۰۱۹
۵۰۱۹
پ

پنه سبزیجات برای گیاهخواران

افرادی که در جست‌وجوی یک غذای گیاهی اما مغذی و پرانرژی هستند تا بتواند به تقویت حافظه و افزایش فعالیت‌های فکری آنها در طول روز کمک کند، بهتر است برای یک بار هم که شده پنه سبزیجات گیاهی را تجربه کنند.

پنه سبزیجات برای گیاهخواران


برترین ها: افرادی که در جست‌وجوی یک غذای گیاهی اما مغذی و پرانرژی هستند تا بتواند انرژی فعالیت‌های روزانه آنها را تامین كرده و به تقویت حافظه و افزایش فعالیت‌های فکری آنها در طول روز کمک کند، بهتر است برای یک بار هم که شده پنه سبزیجات گیاهی را تجربه کنند تا از تاثیر مستقیم آن در افزایش توانایی بدن و فعالیت‌های مغزی مطمئن شوند.

پنه سبزیجات برای گیاهخواران

مواد لازم:
  • پنه: به میزان لازم
  • روغن زیتون: 3 تا 4 قاشق غذاخوری
  • کلم بروکلی: یك فنجان خرد شده
  • قارچ: یك فنجان خرد شده
  • جوانه گندم: یك فنجان خرد شده
  • گوجه‌فرنگی: یك فنجان خرد شده
  • زیتون سیاه: 10 عدد
  • زیتون سبز: 10 عدد
  • پیاز: نصف فنجان نگینی
  • نمک و فلفل: به میزان لازم
  • پنیر پیتزا: به میزان لازم

روش تهیه:

  • کلم بروکلی، پیاز و روغن زیتون را درون تابه بریزید و آن را به مدت 3 تا 4 دقیقه به خوبی تفت دهید، سپس گوجه‌فرنگی و قارچ خرد شده را به تابه اضافه کنید و خوب هم بزنید.
  • بعد از رنگ گرفتن گوجه و قارچ، جوانه گندم و چاشنی‌ها را به میزان لازم به مایه پنه اضافه کنید و آن را به خوبی هم بزنید.
  • در این مرحله سراغ پنه بروید. آن را طبق روال همیشه تهیه کنید. آب را جوش آورده و مقداری نمک و روغن به آن اضافه کنید، سپس پنه را در آب بریزید و بعد از آماده شدن آن را آبکش کنید.
  • پس از آبکش کردن پنه آن را به مواد درون تابه اضافه کنید و به دنبال آن پنیر را نیز درون تابه بریزید و اجازه دهید به مدت یك تا 2 دقیقه خوب روی حرارت بماند تا پنیرهای آن به خوبی آب شود.
  • در این مرحله پنه گیاهی آماده است. آن را درون ظرف مناسب سرو کنید و برای تزیین آن از لیموترش تازه و برگ‌های تازه ریحان استفاده کنید.
نكته:

پیشنهاد ما این است که برای طبخ غذا از روغن‌های گیاهی استفاده کنید. روغن زیتون یکی از بهترین انتخاب‌هاست زیرا مصرف این روغن علاوه بر آنکه مانع از رسوب پلاک‌ها در دیواره شریان‌ها و رگ‌ها می‌شود، موجب کاهش کلسترول بد و پیشگیری از لخته شدن خون نیز می‌‌شود.

پنه سبزیجات برای گیاهخواران

افزایش توان ایمنی بدن با گوجه


گوجه‌فرنگی به دلیل داشتن ویتامین‌ها و مواد معدنی یک سبزی مفید برای تامین انرژی بدن محسوب می شود که می‌تواند توان سیستم ایمنی بدن را در برابر بیماری‌های عفونی افزایش دهد. گنجاندن گوجه‌فرنگی در برنامه غذایی روزانه به عنوان چاشنی غذا می‌تواند تاثیر زیادی در درمان بی‌اشتهایی، پوست و کاهش دردهای مفصلی داشته باشد.


پنه سبزیجات برای گیاهخواران

پیشگیری از پوکی استخوان


یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کلم بروکلی، خاصیت آن در پیشگیری از پوکی استخوان و افزایش توان بافت‌های استخوانی در بدن است. وجود این سبزی در کنار جوانه گندم و گوجه‌فرنگی می‌تواند تاثیر زیادی در تغذیه سلول‌های استخوانی و استحکام دندان‌ها و لثه‌ها داشته باشد. این سبزی علاوه بر این یکی از بهترین سبزیجات حاوی ویتامین C و بتاکاروتن است و مصرف خام، بخارپز و تفت داده آن تاثیر زیادی در پیشگیری از ابتلا به بسیاری از سرطان‌ها دارد.


پنه سبزیجات برای گیاهخواران

تقویت حافظه با جوانه گندم


جوانه گندم به دلیل داشتن ویتامین‌های E، سلنیوم و منیزیم در گروه بهترین سبزیجات دارویی برای تقویت فعالیت‌های مغزی و سیستم ایمنی قرار می‌گیرد. از آنجا که یکی از مهم‌ترین وی‍ژگی‌های یک غذای خوب و مغذی تامین انرژی مورد نیاز بدن و تقویت توان فکری است، وجود این سبزی در این غذا به افراد کمک می‌کند در عین حال که غذایی سبک و کم‌حجم را مصرف می‌کنند، بتوانند انرژی مورد نیاز برای فعالیت‌های روزانه و فکری خود را نیز تامین کنند. علاوه بر این مصرف جوانه گندم به دلیل فیبر گیاهی قابل توجهی که دارد در درمان کندی عملکرد سیستم گوارش بدن بسیار موثر است.

پنه سبزیجات برای گیاهخواران

از ابتلا به بیماری‌های قلبی پیشگیر ی کنید


بر اساس دیدگاه درمانگران طب هندی پیاز یکی از مفیدترین سبزی‌ها برای پیشگیری از بروز سکته قلبی و مغزی است. از دیدگاه این درمانگران پیاز در هر 3 حالت خام، سرخ شده و پخته می‌تواند از بروز لخته‌های خون در عروق خونی جلوگیری کند. قرار گرفتن پیاز کنار سبزیجاتی مثل کلم بروکلی و جوانه گندم در این غذای گیاهی ترکیب مناسبی را به وجود می‌آورد که می‌تواند در عین حال که مهم‌ترین فاکتورهای بروز بیماری‌های قلبی مانند رسوب مواد زائد در عروق خونی و تنش‌ها و استرس‌های روزمره را از افرادی که دست‌کم دو بار در هفته از این پنه مصرف کنند به حداقل برساند.


پنه سبزیجات برای گیاهخواران

این غذا را با چی بخوریم؟

بهترین چاشنی که می‌توانید در کنار پنه سبزیجات روی میز ناهار یا شام سرو کنید، سس گوجه فرنگی است. برای تهیه این سس می توانید آب 2 تا 3 گوجه فرنگی آب پز را بگیرید و آن را با 3 قاشق غذاخوری آبلیموی تازه و یک قاشق غذاخوری جعفری ساطوری شده مخلوط کنید و به مدت یک تا 2 دقیقه روی حرارت قرار دهید. این سس می‌تواند علاوه بر خوش‌طعم کردن غذای شما، تاثیر دوجانبه بر افزایش اشتهای افراد بدغذا بگذارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج