جاباما
۳۰۸۸۸۳
۵۰۴۴
۵۰۴۴
پ

خواننده هایی که از دست سیاستمدارها فراری اند!

هر کمپین انتخاباتی به موسیقی نیاز دارد و تنها مشکل اینجاست که خواننده ها و هنرمندان عرصه موسیقی همیشه مایل نیستند که آهنگ هایشان در کمپین های سیاسی مورد استفاده قرار گیرد.

برترین ها: هر کمپین انتخاباتی به موسیقی نیاز دارد و تنها مشکل اینجاست که خواننده ها و هنرمندان عرصه موسیقی همیشه مایل نیستند که آهنگ هایشان در کمپین های سیاسی مورد استفاده قرار گیرد. در اینجا به ۱۵ موزیسین و خواننده ای اشاره می کنیم که علناً اعلام کرده اند نمی خواهند آهنگ ها و ترانه های آنها در چنین رویدادهایی پخش شود.

خواننده هایی که از دست سیاستمدارها فراری اند!

استینگ علیه جورج دبلیو. بوش و ال گور

خواننده هایی که از دست سیاستمدارها فراری اند!

بر خلاف بسیاری از خواننده هایی که از سیاستمداران می خواهند که از آهنگ هایشان استفاده نکنند تا اینطور به نظر نرسد که این خواننده ها از آنها حمایت می کنند، استینگ از بوش خواست که از آهنگ Brand New Day او استفاده نکند، فقط به این دلیل که استینگ نمی خواست به عنوان یک شهروند انگلیسی در انتخابات ایالات متحده درگیر شود. مایلز کوپلند که آن زمان مدیر برنامه های استینگ بود به Salon گفته بود: «این کار کار مودبانه ای نیست.»


بوستون علیه مایک هاکبی

بری گودرو عضو سابق گروه بوستون بدون آنکه بقیه اعضای گروهش بدانند آهنگ More Than a Feeling را در کمپین های هاکبی اجرا می کرد و همین موضوع برایش دردسر درست کرد. تام شولتز بنیانگذار گروه بوستون در نامه ای به هاکبی گفته بود: «بوستون هرگز از نامزدی که نقطه مقابل همه چیزهایی است که بوستون برای آنها تلاش می کند حمایت نکرده و نمی کند. واقعاً حس می کنم سرم کلاه رفته است.»

خواننده هایی که از دست سیاستمدارها فراری اند!


تام پتی علیه جورج دبلیو. بوش و میشل باکمن

همانطور که پتی در آهنگ I Won't Back Down می خواند، وی هرگز کوتاه نمی آید و پس از آنکه این آهنگ سینگل در کمپین بوش پخش شد، وی نامه ای مبنی بر منع پخش آهنگ هایش به او نوشت. البته این موضوع باعث نشد که میشل باکمن هم همین کار را نکند، زیرا او هم در کمپین سیاسی اش در سال 2011، آهنگ American Girl را پخش کرد و او هم مانند بوش از تیم پتی نامه منع پخش دریافت کرد.

خواننده هایی که از دست سیاستمدارها فراری اند!


استیون تایلر و دونالد ترامپ

زمانی که دونالد ترامپ در ماه آگوست 2015 در کمپین خود از آهنگ Dream On گروه معروف آئرواسمیث استفاده کرد، استیون تایلر، رهبر این گروه موسیقی راک، ابتدا از ترامپ خواست که دیگر به این کار ادامه ندهد، ولی ترامپ توجهی نکرد، در نتیجه تایلر چند ماه بعد با ارسال نامه منع و عدم تکرار این کار، عدم حمایت و موافقت خود با این نامزد ریاست جمهوری را اعلام کرد و اظهار داشت که ترامپ حق ندارد از این آهنگ استفاده کند و اینکه این کار ترامپ این تصور غلط را القا می کند که این گروه راک از کمپین سیاسی ترامپ حمایت می کند در حالی که اینطور نیست.

وکیل تایلر به مجله EW گفته بود: «این یک مشکل سیاسی یا شخصی با خود آقای ترامپ نیست. بلکه تنها کاری که باید صورت می گرفت این بود که از سازندگان این آهنگ اجازه گرفته می شد.»

خواننده هایی که از دست سیاستمدارها فراری اند!


سم مور علیه باراک اوباما

در سال 2008 در جریان کمپین های سیاسی، سم مور از از اوباما خواست که دیگر آهنگ Hold On, I'm Comin را پخش نکند. او در نامه ای به اوباما نوشت: «خیلی هیجان انگیز است که ببینی کشورت آنقدر بالغ شده و به جایی رسیده که دیگر ناممکن نیست که یک مرد رنگین پوست واقعاً به عنوان یک نامزد مشروع برای بالاترین مقام یک کشور در نظر گرفته شود.» ولی وی همچنین علناً اعلام کرد که او از اوباما حمایت نمی کند و اینکه رأی او کاملاً مسئله ای شخصی و خصوصی بین او و صندوق اخذ رأی است.

خواننده هایی که از دست سیاستمدارها فراری اند!


نیل یانگ علیه دونالد ترامپ

ترامپ با کمک آهنگ Rockin' in the Free World که خواننده آن نیل یانگ است، نامزدی خود برای ریاست جمهوری را اعلام کرد که فوراً اعتراض یانگ را برانگیخت. نیل یانگ در بیانیه ای گفت که ترامپ اجازه نداشته از این آهنگ استفاده کند. او که یک شهروند کانادایی است همچنین اعلام کرد که از برنی ساندرز نیز حمایت نمی کند.

خواننده هایی که از دست سیاستمدارها فراری اند!


آر. ای. ام. (R.E.M.) علیه دونالد ترامپ

آر. ای. ام. هم وقتی فهمید ترامپ آهنگ It's the End of the World as We Know It را در کمپین ماه سپتامبر پخش کرده اصلاً خوشحال نشد و در بیانیه ای در فیسبوک خود از ترامپ خواست که پخش این آهنگ را متوقف کرده و دیگر آن را تکرار نکند. بعد از آن مایکل استایپ، رهبر این گروه، بیانیه دیگری توسط نوازنده بیس این گروه یعنی مایک میلز در توئیتر منتشر کرد که مودبانه نبود و گفته بود: «....... (!) مردان تشنه قدرت بدبخت .... از موزیک ما یا صدایمان برای نمایش مسخره ای که اسمش را کمپین گذاشته اید استفاده نکنید.»

خواننده هایی که از دست سیاستمدارها فراری اند!


کاترینا و د ویوز علیه میشل باکمن

میشل باکمن در کمپین خود آهنگ معروف و محبوب Walking on Sunshine که اثری از گروه کاترینا و د ویوز از سال 1985 را پخش کرد و به همین دلیل این گروه بیانیه ای صادر کردند و اعلام کردند که آنها از استفاده از آهنگشان توسط باکمن حمایت نمی کنند.

خواننده هایی که از دست سیاستمدارها فراری اند!


جان مِلِنکَمپ علیه رونالد ریگان، جورج دبلیو. بوش و جان مک‌کین

ملنکمپ نیز مانند اسپرینگستین سابقه دارد که به نامزدهای جمهوریخواه بگوید از آهنگ هایش در کمپین هایشان استفاده نکنند. وقتی ریگان در سال 1984 از آهنگ Pink Houses در کمپین خود استفاده کرد، ملنکمپ اعتراض کرد.

وقتی جورج دبلیو. بوش نیز در سال 2000 از آهنگ R.O.C.K. in the U.S.A. او استفاده کرد و همچنین وقتی مک‌کین از دو آهنگ Our Country و Pink Houses در سال 2008 در کمپین خود استفاده کرد، ملنکمپ اعتراض خود را اعلام کرد.

خواننده هایی که از دست سیاستمدارها فراری اند!


فو فایترز علیه جان مک‌کین

پلی لیست کمپین مک‌کین بار دیگر با اعتراض گروه راک فو فایترز به پخش آهنگ My Hero متوقف شد. آسوشیتد پرس گزارش کرده بود که این گروه راک در بیانیه خود گفته اند، «غم انگیز ترین چیز در این مورد این بود که آهنگ My Hero به یاد مردی معمولی و پتانسیل فوق العاده او نوشته شده است. اینکه بدون اطلاع و اجازه ما آن را پخش کنید به نحوی که حس اوریجینال ترانه و حرف های آن را منحرف کنید، کل آهنگ را خدشه دار می کند.»

خواننده هایی که از دست سیاستمدارها فراری اند!


بروس اسپرینگستین علیه رونالد ریگان، باب دول و پت بوکانان

یک راهنمایی: اگر جمهوریخواه هستید، هرگز آهنگ های اسپرینگستین را در کمپین های خود پخش نکنید... به خصوص آهنگ Born in the U.S.A. آهنگی که به اندازه که ریگان، دول و بوکانان فکر می کردند میهن پرستانه نیست.

اسپرینگستین از همه آنها خواست که این آهنگ را در کمپین های خود پخش نکنند و در دهه نود وی شروع کرد به اجرای نسخه ای آکوستیک و تلخ از این آهنگ در کنسرت هایش با این هدف که حس ضد جنگ آن را با شفافیت تمام القا کند.

خواننده هایی که از دست سیاستمدارها فراری اند!


بابی مک‌فرین علیه جورج اچ. دبلیو. بوش

وقتی مک‌فرین فهمید که بوش پدر در کمپین خود از آهنگ Don't Worry, Be Happy او استفاده می کند، زیاد خوشحال نشد. وقتی وی عدم موافقت خود با پخش این آهنگ توسط بوش را به زبان آورد، این نامزد ریاست جمهوری با دعوت از مک‌فرین به شام می خواست او را به سمت خود کشانده و حمایت او را جلب کند که البته به گزارش نیویورک تایمز مک‌فرین این دعوت را رد کرد.

خواننده هایی که از دست سیاستمدارها فراری اند!


ادل علیه دونالد ترامپ

ادل حتی نمی گذارد اسپاتیفای موزیک او را پخش کند، چه رسد به اینکه بگذارد دونالد ترامپ آهنگ های Rolling in the Deep و Skyfall را در کمپین های سیاسی اش پخش کند. ادل گفته بود که اجازه پخش موزیک های برای استفاده در کمپین های سیاسی را نداده است.

خواننده هایی که از دست سیاستمدارها فراری اند!


آبا (ABBA) علیه جان مک‌کین

مک‌کین عاشق گروه موسیقی آبا است. در واقع او یک بار به Blender گفته بود که آهنگ های Dancing Queen و Take a Chance On Me جزو ده آهنگ محبوب او هستند. ولی وقتی مک‌کین یکی از سینگل های این گروه را برای کمپین سال 2008 خود انتخاب کرد، این گروه سوئدی هیچ تمایلی به شانس دادن به مک‌کین نداشت.

خواننده هایی که از دست سیاستمدارها فراری اند!


سروایور علیه نیوت گینگریچ و میت رامنی

بیشتر خواننده ها و موزیسین ها فقط درخواست می کنند که سیاستمداران دیگر از آهنگ های آنها استفاده نکنند، ولی گروه راک سروایور (Survivor) یک قدم جلوتر رفته و از گینگریچ به خاطر پخش آهنگ Eye of the Tiger در کمپین ریاست جمهوری اش از او شکایت کردند. ولی با رامنی نرم تر برخورد کرده و فقط از او خواستند دیگر این آهنگ را در کمپین خود پخش نکند.

خواننده هایی که از دست سیاستمدارها فراری اند!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج