۳۰۹۰۲۳
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

طنز: چگونه عیدی نره‌خرها رو بپیچونیم؟!

مجله خط خطی - حمید پارسا:

تمام هزینه های کمرشکن مهمونی دادن در ایام عید یک طرف، نگاه های ملتمسانه بچه های فامیل و ترفند کلامی بابای بچه که «الهی فدات بشم پسرم، تو دیگه بزرگ شدی، عمو دیگه بهت عیدی نمی ده، یه طرف!» به خاطر همین، من از این تریبون نهایت استفاده را می کنم و چند روش بهتان یاد می دهم تا عیدی بچه های کوچک و بعضا نره خر فامیل را بپیچانید و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنید:

۱) عیدی هست ولی کم هست

با خوشرویی تمام بگویید عیدی، حق مسلم بچه است و با اعتماد به نفس کامل به سمت قرآن روی تاقچه بروید و چند عدد اسکناس سبز و تا نخورده بیست تومانی که همچنان عکس تراکتور روی آن جا خوش کرده بردارید و به بچه های فامیل بدهید. یادتان باشد حتما بعد از این عمل ریسکی، از واژه تبرّکه استفاده کنید تا تمام توطئه های دشمن فرضی را خنثی کند. حالا این که بیست تومنی از کجا پیدا کنید این دیگه مشکل خودتونه...

۲) آرامش خود را حفظ کنید

سعی کنید در کل زمان عید دیدنی چنان چشم غره ای به بچه های فامیل و حتی بزرگترهای آنها بروید که کسی جرأت نکند یک لحظه هم به گرفتن عیدی از شما فکر کند. سعی کنید جوری وانمود کنید که اصلا اعصاب ندارید تا طرف از همان اول، ماست ها را کیسه کند. برای مثال می توانید در طول مهمانی با حرکات دورانی چشم خود، مسیر بادام هندی از ظرف آجیل تا دهان طرف را نگاه کنید تا فکر گرفتن عدی به ذهن کسی خطور نکند...

۳) مقابله به مثل کنید

در ادبیات عامه از این روش به یکی بده دوتا بگیر هم یاد می شود. از قبل مهمانی، آمار تعداد بچه های میهمان را درآورید و سعی کنید به تعداد دوبل بچه های آنها نیروی کمکی بیاورید. مثلا اگر تعداد آنها سه تاست شما پنج شیش تا از بچه های در و همسایه را قرض کنید تا اینجوری هم حریف تان را شکست بدهید هم با گرفتن عیدی بچه های همسایه و دادن پورسانت آنها پول خوبی هم به جیب بزنید. کارشناسان اقتصادی این متد را یک بنگاه زودبازده می دانند که در کشورهای جهان سوم بسیار موثر عمل می کند...

۴) تمارض کنید

این روش، ساکن به ابتدا در فوتبال حوزه خلیج فارس اجرا شد و بعدا به میهمانی های عید ما رسید. درست در لحظه ای که بچه های فامیل تو چشم شما بَراق شدند که جیب شما را بزنند دست راست را روی قلب تان ببرید و غش کنید. با همسرتان هم از قبل هماهنگ کنید که جیغ و ویغ راه بیندازد و به همه بگوید که سکته ناقص کردید. فقط حواس تان باشد توی این هیر و ویری هیچ کدام از مهمان ها به اورژانس زنگ نزنند که هزینه آمبولانس و بیمارستان مساوی است با کل عیدی بچه های فامیل تا آخر عمر. قضیه را با استراحت روی تخت اتاق و نهایتا یه قرص زیرزبونی فیصله دهید.

۵) ادای آدم های بافرهنگ را دربیاورید

در طول جلسه مهمانی به جای اینکه حرف از برجام و موگرینی و برانکو و این چیزهای به دردنخور بزنید، یکسره از فرهنگ کتابخوانی و پایین آمدن نمودار مطالعه در کشور صحبت کنید. در پایان هم به جای عیدی، یک محصول فرهنگی به بچه های فامیل بدهید که می تواندش امل کتاب نازک و کم حجم حسنی و مرغ فلفلی، چاپ سال ۸۱ باشد که قیمت آن ۸۰۰ تومان بیشتر نیست یا اصلا می توانید قبل از عید، چندتا ویژه نامه نوروزی رایگان روزنامه همشهری تهیه کنید و خورد خورد در طول عید، عیدی بدهید. اینجوری شاید چندتا فحش غیرفرهنگی رو بعدا به جان بخرید اما لااقل هم یه کار فرهنگی کردید هم حریم جیب تان را حفظ کردید!

توضیح نگارنده: لازم به ذکر است این روش ها فقط به درد نوروز سال ۹۵ می خورد و مطمئنا برای سال آینده نخ نما می شود. لذا سال آینده با چند متد جدید و آپدیت شده با شما خواهم بود!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج