جاباما
۳۰۹۵۲۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

دیوار مهربانی به پایتخت ایتالیا رسید +عکس

دیوار مهربانی که برای نخستین بار در شهر مقدس مشهد و در ایران ابداع شد، اکنون به شهر رم پایتخت ایتالیا نیز رسید.

خبرگزاری ایرنا: دیوار مهربانی که برای نخستین بار در شهر مقدس مشهد و در ایران ابداع شد، اکنون به شهر رم پایتخت ایتالیا نیز رسید.

در یکی از خیابان های شمالی شهر رم دیوار مهربانی به همت دانشجویان رشته ادبیات ایتالیایی و مدرسه بین المللی 'IB Art ' با همکاری والدین دانشجویان و هنرمندان و بر اساس الگوی دیوار مهربانی ایران شکل گرفت.

برروی این دیوار جمله معروف 'آن چیزی را که نیاز نداری بگذار و آن چیزی را که نیاز داری بردار' نوشته شده است. بر روی دیوار مهربانی هدایایی از سوی افراد ناشناس آویزان شده و افراد نیازمند می توانند بدون اینکه چیزی درخواست کنند، از آن استفاده کنند.

دیوار مهربانی به پایتخت ایتالیا رسید +عکس

بر اساس نخستین سرشماری در شهر رم، درسال ۲۰۱۴ میلادی ۳۲۷۶ فقیر بی خانمان در پایتخت ایتالیا زندگی می کردند که امروز جمعیت آنها به ۵ هزار نفر می رسد، افراد فقیری که در خیابان ها زندگی می کنند ونیاز به پتو ، لباس، صابون، کفش، جوراب و خیلی لوازم دیگر دارند.

همچنین سالمندان و بازنشستگان کم بضاعتی نیز در رم زندگی می کنند که فقرای جدید محسوب می شوند.

پیشتر نیز در یکی از خیابان های شهر پارما در شمال ایتالیا و بر روی یک سیم میان دو دیوار دو ساک حاوی البسه، غذا، کفش، کتاب و دارو برای افراد نیازمند و فقیر آویزان شده است.

بر روی کاغذی روی این دیوار به زبان های مختلف، از عربی تا انگلیسی و از فرانسوی تا گویش محلی شهر پارما، عبارت «اگر نیاز نداری بذار، اگر نیاز داری بردار» نوشته شده است. ایده این دیوار برای نخستین بار در شهر مشهد در شمال شرق ایران بوجود آمد و بتدریج و با کمک شبکه های اجتماعی به شهرهای دیگر ایران کشیده شد. دیوارهای مهربانی در تهران نیز بتدریج افزایش یافته و پس از گذشت چند هفته تا چین، برزیل و ایتالیا نیز کشیده شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج