۳۰۹۵۹۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

نکات تغذیه‌ای در دید و بازدیدهای نوروزی

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: در مصرف آجیل زیاده‌روی نکنید. انواع مغزها و تخمه ها حاوی مقادیر زیادی چربی هستند،بطوری که هر ۱۰۰ گرم آنها حاوی ۵۰۰ تا ۶۰۰ کالری است.

خبرگزاری ایسنا: مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: در مصرف آجیل زیاده‌روی نکنید. انواع مغزها و تخمه ها حاوی مقادیر زیادی چربی هستند،بطوری که هر ۱۰۰ گرم آنها حاوی ۵۰۰ تا ۶۰۰ کالری است.

دکتر زهرا عبداللهی افزود: از انواع آجیل‌های بدون نمک و یا کم نمک استفاده کنید زیرا آجیل‌های شور با داشتن مقادیر زیاد نمک زمینه را برای فشار خون بالا فراهم می کنند.

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت تاکید کرد: انواع شیرینی‌های ساده و در اندازه کوچک برای پذیرایی میهمانان خود تهیه کنید تا میهمانان با افزایش دریافت قند و چربی اضافی مواجه نشوند همچنین برای پیشگیری از اضافه وزن و چاقی در مصرف شیرینی و شکلات زیاده‌روی نکنید.

وی در ادامه گفت: به منظور پیشگیری از اضافه وزن و چاقی در دید و بازدیدها به جای شیرینی‌های خامه‌ای و شکلاتی - که حاوی مقدار زیادی کالری هستند- از انواع خشک و ساده شیرینی‌ها در اندازه کوچک استفاده کنید.

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت افزود: به جای مصرف شیرینی و شکلات در دید و بازدید های نوروزی بهتر است از میوه استفاده شود. میوه‌ها علاوه بر ویتامین‌ها و املاح معدنی - که برای حفظ سلامت بدن لازم هستند- حاوی ترکیباتی به نام آنتی اکسیدان هستند که نقش آنها در پیشگیری از بیماری های غیرواگیر ازجمله دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان‌ها شناخته شده است.

وی افزود: مصرف زیاد میوه هم موجب اضافه وزن و چاقی می‌شود. روزانه ۲ تا ۴ واحد از گروه میوه‌ها می‌توان استفاده کرد و هر واحد میوه معادل یک عدد میوه با اندازه متوسط است.

عبداللهی در ادامه گفت: اگر در طول روز چند دید و بازدید در پیش دارید، هر بار از یکی از انواع شیرینی، شکلات، آجیل و یا میوه استفاده کنید که با اضافه دریافت انرژی دچار اضافه وزن و چاقی نشوید.

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان اینکه برای صرف چای، به جای قند و شکلات از کشمش، توت خشک و یا خرما در حد کم استفاده کنید، تاکید کرد: مصرف مواد قندی و شیرین مثل شربت ها، شکلات، آب نبات، پولکی، گز و سوهان را محدود کنید.

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت تاکید کرد: در میهمانی‌های نوروزی در وعده ناهار و شام، برای پرهیز از دریافت زیاد کالری که با مصرف غذاهای چرب و سرخ شده وارد بدن می شود، سعی کنید نیمی از بشقاب خود را با سالاد و سبزی پر کنید،گفت: روزانه ۵ بار در روز (۴۰۰ گرم) سبزی و میوه مصرف کنید به دلیل این که مصرف سالاد و سبزی بدلیل داشتن فیبر ، جذب چربی‌ها و مواد قندی را کاهش می‌دهد و بدین ترتیب از اضافه وزن جلوگیری می‌کند.

وی تاکید کرد: مصرف نوشابه (حتی انواع کم کالری) و آبمیوه های صنعتی را که حاوی قند زیادی هستند را به حداقل برسانید و به جای آن ها از آب ساده و یا دوغ های کم‌نمک و بدون گاز استفاده کنید.

عبداللهی افزود: برای سلامتی و نشاط بیشتر در ایام نوروز نیز مانند سایر روزهای سال به جای مصرف غذاهای چرب و سرخ شده، از غذاهای بخار پز، آب پز و تنوری استفاده کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج