۳۰۹۶۷
۶ نظر
۵۰۱۰
۶ نظر
۵۰۱۰
پ

۲۰۷ از ۲۰۶ سبقت گرفت

پژو ۲۰۷ آی نیز که ظاهرا نمی‌خواهد به‌هیچ‌وجه در جاده قیمت‌ها عقب بیفتد، در هفته گذشته رشد قیمت را تجربه کرده و هم اکنون ۲۰۶ را نیز جا گذاشته است.

207 از  206 سبقت گرفت

هفت صبح: پژو، ماکسیما و مگان در هفته گذشته بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند

بازار ایران از آن دسته بازارهایی است که هیچ قاعده و قانون اقتصادی بر آن حکمفرما نیست. تفاوتی نمی‌کند خریدار وجود داشته باشد یا نه، فصل خرید و فروش باشد یا فصل رکود. بازار ایران راه خودش را طی می‌کند و بدون توجه به همه پارامترهای منطقی قیمت‌ها بالا و پایین می‌شود، فرقی هم نمی‌کند بازار مسکن باشد یا خودرو. به نظر می‌رسد افزایش قیمت‌ها در بازار خودروي کشور قصد توقف ندارد و با وجود آنکه خرید و فروش چندانی در یکي دو هفته اخیر صورت نگرفته و بازار حالتی نیمه تعطیل پیدا کرده، قیمت‌ها همچنان رو به افزایش است.

207 از  206 سبقت گرفت

پرواز ۲۰۷ در بازار خودرو

پژو ۲۰۷ آی نیز که ظاهرا نمی‌خواهد به‌هیچ‌وجه در جاده قیمت‌ها عقب بیفتد، در هفته گذشته رشد قیمت را تجربه کرده و هم اکنون ۲۰۶ را نیز جا گذاشته است. به گفته فعالان بازار، در حال حاضر پژو ۲۰۷ اتومات که حدود یک میلیون تومان گران شده، قیمتی برابر با ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دارد. این قیمت البته به مدل اتومات ۲۰۷ مربوط می‌شود، حال آنکه نوع دنده‌ای آن ۲۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد. این محصول نیز بیش از یک میلیون تومان رشد قیمت در دو هفته گذشته داشته است.

۲۰۶، بیست و یک میلیون تومان

در این مدت خانواده پژو ۲۰۶ باز هم افزایش قیمت را تجربه کرد، به نحوی که تیپ ۲ آن به مرز ۲۱ میلیون تومان نزدیک شده است. این محصول با توجه به رشد قیمت حدودا ۶۰۰ هزار تومانی خود، هم اکنون ۲۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. با این حساب، ۲۰۶ تیپ ۲ طی یکی دو ماه گذشته رشد قیمتی میلیونی را تجربه کرده است. سایر مدل‌های پژو ۲۰۶ نیز از وضعی مشابه برخوردارند و با رشد قیمت در دو هفته گذشته روبه‌رو شده‌اند. به عنوان مثال، ۲۰۶ تیپ ۶ هم اکنون ۳۱ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و V۹ نیز که صندوقدار است و اتومات، در حال حاضر ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد. پژو ۲۰۶ از جمله قربانیان کاهش تولید خودرو در چهار ماه نخست امسال به شمار می‌رود و قیمت آن چند میلیون رشد کرده است.

مگان به ۴۷ میلیون تومان رسید!

بیشترین رکورد افزایش قیمت در هفته گذشته را مگان و ماکسیما به خود اختصاص دادند. مگان با جهشی دو میلیونی طی دو هفته گذشته، هم اکنون ۴۷ میلیون تومان در مدل اتومات خود قیمت دارد. همچنین مگان دنده‌ای نیز به قله ۴۰ میلیون تومان رسید تا رکوردی تازه در بازار خودرو رقم بخورد. این محصول بیش از دو میلیون تومان افزایش قیمت را طی دو هفته گذشته به خود می‌بیند. مگان از جمله خودروهایی است که طی چهار ماه ابتدایی امسال با افزایش قیمت روبه‌رو بوده است. این خودرو قرار است در ناوگان حمل و نقل اجلاس سران کشورهای عضو جنبش غیر متعهدها مورد استفاده قرار گیرد. به نظر می‌رسد یکی از دلایل جهش دو سه میلیونی قیمت مگان نیز همین موضوع است؛ زیرا سبب شده عرضه آن در بازار کم شود.

ماکسیمای ۶۸ میلیونی
ماکسیما هم اکنون ۶۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود که این موضوع از صعود قیمت بیش از سه میلیون توماني ماکسیما در دو هفته گذشته حکایت دارد. این خودرو نیز قرار بود در اجلاس سران غیرمتعهدها مورد استفاده قرار گیرد. گفته می‌شود ماکسیما قرار است تا پایان سال جاری از خط تولید پارس خودرو خداحافظی کند؛ زیرا قرارداد مونتاژ آن به پایان رسیده و ظاهرا نیسان دیگر قطعات منفصله آن را تامین نخواهد کرد.

سایر خودروها آرام‌تر هستند

اوضاع و احوال خودروهای تولیدی دیگر اما اندکی آرام‌تر هستند و جهش کمتری را به خود دیده‌اند. پژو 405 در حدود 16 میلیون تومان، پژو پارس 21 میلیون و سمند SE در حدود 15 میلیون تومان خرید و فروش می‌شوند. برای خرید خودروی پراید که روزگاری به ارزان بودنش معروف بود حالا باید حداقل 10 میلیون تومان کنار بگذارید تا ساده‌ترین و بی‌امکانات‌ترین خودروی کشور را خریداری کنید. پراید 111 از 10 میلیون تومان شروع می‌شود و تا حدود 10میلیون و 500 هزار تومان هم می‌رسد. پراید‌های 132، 141 و 131 نیز با توجه به مدل‌هایشان از10 تا 11 میلیون تومان قیمت دارند. تندر ال نود مدلE2 در حدود 20میلیون تومان و مدل E1 در حدود 15 میلیون و500 هزار تومان تا 17 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

مزدا 3 هم کمتر از 55 میلیون تومان در بازار پیدا نمی‌شود و مدل ‌هاچ‌بک آن نیز به 59 میلیون تومان هم می‌رسد. مزدا 2، خودرویی که قرار بود 15 تا 20 میلیون تومان قیمت داشته باشد و در بازار با 206 رقابت کند اکنون در بازار آزاد در حدود 44 میلیون تومان به فروش می‌رسد! سوزوکی گراند ویتارا بسته به آپشن‌های خود از 58 میلیون تومان تا 68 میلیون تومان قیمت دارد. در بازار خودروهای لوکس هم ارزان‌ترین BMW حدود 120 میلیون تومان قیمت دارد و BMW 750Li در حدود 360 میلیون تومان به فروش می‌رسد. مرسدس بنز مدل GLK 300 4MATIC به عنوان ارزان‌ترین بنز 140 میلیون تومان قیمت دارد و گران‌ترین مدل آن « S 500» در حدود 500 میلیون تومان به فروش می‌رسد. پورشه، دیگر رقیب خودروهای لوکس در ایران، محصولات خود را از 205 میلیون تومان به فروش می‌رساند و مدل پانامرای توربو به 620 میلیون تومان می‌رسد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • از اروميه

      قاعده بازار ايران اينه كه وقتي نمي توني يه محصولي رو به فروش برسوني گرونش كن: در اين صورت ملت فكر مي كنن چه خبره كه گرون شده حتماً چيزه خوبي هوجوم مي برن و مي خرن. به جاي اينكه اين حركت و تحريم كنن باعث حمايتش ميشن.
      چرا واقعا خودرويي كه ساختش متوقف ميشه و وسايلش ديگه وارد نميشه بايد گرون بشه! چرا با ورود خودروهاي با امنيت بهتر و با كيفيت تر بازم محصولات با كيفيت پايين گرون ميشن! چرا

      پاسخ ها

      • kami

        +++

      • asal

        ++++

      • azam

        +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

    • edvin

      همین قاعده بازارشه که همه رو شیفته خودش کرده

    • بدون نام

      سال 96 هست و صنعت خودرو به خاک سیاه نشسته و مردم پولی برای خریدن حتی پراید 22 ملیونی ندارن
      لعنت بهت محمود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج