جاباما
۳۰۹۷۳۸
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

۲۴ کشتی گیری که المپیکی شدند

کمیل قاسمی آزادکار سنگین وزن ایران و امید نوروزی نماینده ۶۶ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران که با صعود به فینال مسابقات گزینشی قزاقستان سهمیه المپیک ریو را بدست آورده بودند به ترتیب به مدال طلا و نقره این مسابقات دست یافتند.

خبرگزاری ایسنا: کمیل قاسمی آزادکار سنگین وزن ایران و امید نوروزی نماینده ۶۶ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران که با صعود به فینال مسابقات گزینشی قزاقستان سهمیه المپیک ریو را بدست آورده بودند به ترتیب به مدال طلا و نقره این مسابقات دست یافتند.

کمیل قاسمی آزادکار وزن ۱۲۵ کیلوگرم ایران و امید نوروزی فرنگی کار وزن ۶۶ کیلوگرم ایران که پیش از این با رسیدن به دیدار فینال رقابت های گزینشی المپیک در قزاقستان موفق به کسب سهمیه المپیک ۲۰۱۶ شده بودند به ترتیب با پیروزی و شکست در دیدار نهایی به مدال طلا و نقره این مسابقات دست یافتند.

تیم ایران با سه نماینده در کشتی فرنگی و یک نماینده در کشتی آزاد در این رقابت ها شرکت کرده بود که در کشتی فرنگی حمید سوریان و بشیر باباجان زاده نمایندگان اوزان ۵۹ و ۱۳۰ کیلوگرم ایران، با باخت مقابل رقبا در همان دور نخست از رسیدن به سهمیه المپیک بازماندند. اما امید نوروزی نماینده وزن ۶۶ کیلوگرم ضمن رسیدن به دیدار فینال و کسب سهمیه المپیک،در دیدار نهایی این مسابقات با نتیجه ۳ بر ۳ مغلوب حریف ژاپنی شد و به مدال نقره رسید.

همچنین در کشتی آزاد نیز کمیل قاسمی که پیش از این با صعود به دیدار نهایی این رقابت ها،سهمیه المپیک ۲۰۱۶ را بدست آورده بود،در دیدار فینال توانست با نتیجه ۱۱ بر صفر از سد دولت شابانبای نماینده کشور میزبان بگذرد و مدال طلا را نیز از آن خود کند.

بدین ترتیب تیم کشتی فرنگی ایران تاکنون چهار سهمیه المپیک در اوزان ۶۶، ۷۵، ۸۵ و ۹۸ کیلوگرم را بدست آورده و باید دو سهمیه دیگر خود را در رقابت های گزینشی که با حضور تمامی نمایندگان کشورهای جهان روزهای ۲ تا ۴ اردیبهشت ماه در اولان باتور مغولستان(نفرات اول تا سوم هر وزن)و روزهای ۱۶ تا ۱۸ اردیبهشت در استانبول ترکیه(نفرات اول و دوم هر وزن) برگزار می شود، کسب نماید.

اما در کشتی آزاد تیم کشورمان که ۵ سهمیه در رقابت های جهانی لاس وگاس بدست آورده بود با یک سهمیه بدست آمده توسط کمیل قاسمی در این مسابقات با ترکیب کامل راهی المپیک ریودوژانیرو برزیل خواهد شد.

اسامی نفرات برتر این رقابت ها به شرح زیر است: (دو نفر اول مجوز حضور در المپیک را بدست آوردند)

کشتی آزاد:

۵۷ کیلوگرم: ۱- ری هیگوچی (ژاپن) ۲- جان سیک یون (کره جنوبی) ۳- راهول آواره (هند) و سامات نادیربیک (قرقیزستان)

۶۵ کیلوگرم: ۱- یوگشوار دات (هند) ۲- کاتای یرلانبیک (چین) ۳- جو سون کیم (کره شمالی) و شوگو مائدا (ژاپن)

۷۴ کیلوگرم: ۱- گالیمجان یوسربایف (قزاقستان) ۲- سوشوکه تاکاتانی (ژاپن) ۳- عظمت سوفیف (تاجیکستان) و رشید قربان اف (ازبکستان)

۸۶ کیلوگرم: ۱- اویتمان اورگودول (مغولستان) ۲- اصلان کاهیدزه (قزاقستان) ۳- گوانوک کیم (کره جنوبی) و شینیا ماتسوموتو (ژاپن)

۹۷ کیلوگرم: ۱- ماگومد موسی یف (قرقیزستان) ۲- مامد ابراگیم اف (قزاقستان) ۳- خودربولگا دورجخاند (مغولستان) و تاکشی یاماگوچی (ژاپن)

۱۲۵ کیلوگرم: ۱- کمیل قاسمی (ایران) ۲- دولت شابانبای (قزاقستان) ۳- آیال لازاریف (قرقیزستان) و دنگ ژویی (چین)

کشتی فرنگی:

۵۹ کیلوگرم: ۱- لومینگ وانگ (چین) ۲- اوتا شینیبو (ژاپن) ۳- کرار عباس (عراق) و فیروز توختایف (ازبکستان) ۷- حمید سوریان (ایران)

۶۶ کیلوگرم: ۱- توموهیرو اینوئه (ژاپن) ۲- امید نوروزی (ایران) ۳- ماگومد چوحالوف (قزاقستان) و راویندر (هند)

۷۵ کیلوگرم: ۱- کیم هیون وو (کره جنوبی) ۲- دلشاد جان توردیف (ازبکستان) ۳- اتابک عزیزبکوف (قرقیزستان) و بین یانگ (چین)

۸۵ کیلوگرم: ۱- فی پنگ (چین) ۲- ژاناربک کنجیف (قرقیزستان) ۳- عظمت کاستوبایف (قزاقستان) و راویندر خاطری (هند)

۹۸ کیلوگرم: ۱- دی ژیائو (چین) ۲- هاردپ (هند) ۳- ارسلان سفر ممدوف (ترکمنستان) و جهانگیر توردیف (ازبکستان)

۱۳۰ کیلوگرم: ۱- نورماخان تینالیف (قزاقستان) ۲- مورات رامونوف (قرقیزستان) ۳- بشیر باباجان زاده (ایران) و مومینجان عبداله یف (ازبکستان).
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج