۳۰۹۹۴۰
۵۰۲۸
۵۰۲۸
پ

بهترین آلبوم های موسیقی انگلیسی زبان ۲۰۱۵

هر ساله تعداد زیادی آلبوم در سرتاسر دنیا منتشر می شود که اغلب آنها با انتشار در آمریکای شمالی و انگلیس می توانند در بازار جهانی موسیقی عرض اندام کنند.

مجله تبار: هر ساله تعداد زیادی آلبوم در سرتاسر دنیا منتشر می شود که اغلب آنها با انتشار در آمریکای شمالی و انگلیس می توانند در بازار جهانی موسیقی عرض اندام کنند. اما در کنار این فضای به شدت صنعتی و اقتصادی، هنوز هم منتقدان بسیاری هستند که با سختگیری، به آثاری که هم تا حدودی اقبال مخاطب عام را دارند و هم در زیبایی شناسی حرف هایی برای زدن، توجه می کنند. در متن زیر پنج آلبوم که در سال گذشته نظر منتقدان بسیاری را به خود جلب کردند و در زمینه فروش هم ناموفق نبودند را به شما معرفی می کنیم.

دلالی پروانه

صاحب اثر: کندریک لمار

تاریخ انتشار: ۱۵ مارچ ۲۰۱۵

انتشارات: Top Dawg Entertainment

پخش: Interscope Records

تهیه کنندگان : دکتر دری و آنتونی «تاپ دوگ» تیفیث و...

سبک : هیپ هاپ

امتیاز: آل میوزیک ۴.۵ از ۵ ستاره- گاردین ۴ از ۵ ستاره- آبزرور ۵ از ۵ ستاره- رولینگ استون ۴.۵ از ۵

بهترین آلبوم های موسیقی انگلیسی زبان 2015

این آلبوم بر اثر اشتباه کمپانی، یک هفته زودتر از آنچه برنامه ریزی شده بود در آی تیونز و اسپاتیفای منتشر شد. اما بااین حال اولین هفته انتشار شد. اما با این حال اولین هفته انتشار خود را در صدر جدول بیلبورد ۲۰۰ گذراند و منتقدان در نقدهای خود وسعت موسیقایی آن و همچنین ترانه های لمر را ستودند. این آلبوم در ایالات متحده بیش از ششصد هزار نسخه فروش رفت. این آلبوم شامل شانزده قطعه است و پنج قطعه آن پیش از انتشار آلبوم به صورت تک آهنگ منتشر شدند.

به گفته لمر، این اثر به لحاظ موسیقایی از سبک های فانک،جَز و دکلمه (اسپوکن ورد) الهام گرفته است. لمر در مصاحبه ای با ام تی وی درباره ترانه دو قطعه از قطعات آلبوم توضیح داده و گفته است که قطعه آغازین آلبوم به نام «نظریه وسلی» به وسلی اسنایپس اشاره دارد و اینکه چطور یک بازیگر به جرم فرار از پرداخت مالیات به زندان می افتد. او می گوید «هیچ کس به مردان سیاه پوست بیچاره آموزش نمی دهد که ثروت و شهرت را چگونه مدیریت کنند، در نتیجه اگر آنها به موفقیتی دست پیدا کنند آ« قدرت باعث زمین خوردن شان می شود.» او همچنین درباره قطعه «شاه کونتا» توضیحاتی داد و تصدیق کرد که این ترانه به «کانتا کینتی»، شخصیت رمان «ریشه ها، حماسه یک خانواده آمریکایی» نوشته آلکس هیلی اشاره دارد که رمانی درباره مشقات آمریکاییان آفریقایی تبار در دوران برده داری است. البته این تنها قطعه ای نیست که لمر در آن به ابراز نفرت از تبعیض نژادی، بردگی و بیگاری می پردازد و همچنین پیشینه آفریقایی خود را ستایش می کند، بلکه این درون مایه ای است که در ترانه های دیگر هم دیده می شود. مضاف بر اینکه لمر در این آلبوم به خیلی از آثار موسیقایی هنرمندان دیگر اشاره دارد و در مواردی از آنها الهام گرفته یا حتی استفاده می کند.

«دلالی پروانه ها» براساس اعلام سایت متاکریتیک از ۲۶ نقد منتشر شده در رسانه های مختلف، امتیاز ۹۶ از ۱۰۰ را دریافت کرده است.

این آلبوم توانست با دریافت پنج جایزه گرمی، موفق ترین اثر امسال در این مراسم باشد.


کری و لاول

صاحب اثر: سوفجان استیونس

تاریخ انتشار: 15 مارچ 2015

انتشارات: Asthmatic Kitty

تهیه کنندگان: سوفجان استیونس، توماس بارتلت

سبک: ایندی فولک

امتیاز: آل میوزیک 4 از 5 ستاره- پیچ فورک مدیا 9.3 از 10- گاردین 5 از 5 ستاره- رولینگ استون 4 از 5 - تلگراف 5 از 5

بهترین آلبوم های موسیقی انگلیسی زبان 2015

«کری و لاول» در هفته اول پس از انتشارش در جدول بیلبورد ۲۰۰ در جایگاه دهم نشست و بیش از ۵۰ هزار نسخه در هفته اول فروخت. این آلبوم که در دونسخه عادی و «وینیل» منتشر شد به طور کلی در ایالات متحده آمریکا بیش از صدهزار نسخه فروش رفت.

قطعات آلبوم در سال ۲۰۱۴ در استودیوی خانگی استیونس در بروکلین ضبط شده اند و برخی قطعات هم در اورگان و بعضی توسط گوشی آیفون در اتاق هتلی در Klamath Falls. استیونس آلبوم «کری و لاول» را پس از درگذشت مادرش کری نوشته است و آلبوم الهام گرفته از مرگ او و سفری است که استیونس در دوران کودکی همراه خانواده به اورگان رفته بود. عنوان آلبوم همچنین به لاول، پدرخوانده استیونس اشاره دارد؛ کسی که برای تاسیس «آسمتیک کیتی»، شرکت استیونس به او کمک کرد.

برخورد منتقدان با این آلبوم بسیار مثبت بود. چنانکه متاکریتیک براساس ۴۰ نقد (که تعدادی زیاد است) ۹۰ امتیاز به آن داده است. استیفن کارلیک، منتقد اِکسکِلِیم این آلبوم را «بازگشت بی سروصدای استیونس» خواند «که نه با آتش بازی بلکه با لحظات بسیار کوچک و شکوهمندانه ای که قلب را هدف می گیرد، حضور خود را اعلام کرده است». براندون استوسای منتقد پیچ فورک مدیا آن را بهترین آلبوم استیونس خواند و اچ ام وی آن را بهترین آلبوم سال ۲۰۱۵ شمرد.


فرشتگان هنر

صاحب اثر : گریمز

تاریخ انتشار: 6 نوامبر 2015

انتشارات: 4AD

تهیه کننده: کلر بوچر

سبک: آرت پاپ، سینت پاپ و دنس

امتیاز: بیلبورد 4.5 از 5 ستاره- پیچ فورک مدیا 8.5 از 10 امتیاز گاردین 3 از 5 ستاره- ان ام ای 4 از 5 امتیاز- اسپین 8 از 10 امتیاز

بهترین آلبوم های موسیقی انگلیسی زبان 2015

«فرشتگان هنر» چهارمین آلبوم استودیوی کلر بوچر «گریم»، خواننده و تهیه کننده کانادایی است که تاریخ انتشار آن مربوط به انتشار دیجیتال است. این آلبوم یازدهم دسامبر ۲۰۱۵ در نسخه فیزیکی منتشر شده و شامل چهارده قطعه است که دو قطعه از آن قبل از انتشار آلبوم به صورت تک آهنگ منتشر شده اند.

این آلبوم قابل فهم تر از آثار دیگر گریم توصیف شده است. البته با حفظ ویژگی های تجربه گرایانه ای که در آثار او به چشم می خورد. در این آلبوم خوانندگان مهمان هم حضور دارند. از جمله خواننده ای تایوانی به نام اریستوفانیز و جینل مونی، هنرمند آمریکایی. فرشتگان هنر هفته آغازین پس از انتشارش یازده هزار نسخه فروخت و به این ترتیب پرفروش ترین اثر بوچر شد. این آلبوم همچنین مورد توجه منتقدان قرار گرفت و بسیاری آن را بهترین آلبوم سال ۲۰۱۵ خواندند. سایت متاکریتیت براساس ۲۷ نقد، ۸۸ امتیاز به آن داده است و «ای وی کلاب»، سایت تخصصی نقد فیلم و موسیقی آن را با این عبارات توصیف کرده: «یک دست و جسورانه، سرگرم کننده و خنده دار، وحشتناک و گروتسک، همه اینها در کنار هم».

«فرشتگان هنر» چهارمین آلبوم کلر بوچر، دختر ۲۷ ساله کانادایی است که با نگاه رادیکال تجربه گرایانه اش به شدت محبوب منتقدان است.


گاهی اوقات می نشینم

و فکر میکنم، گاهی اوقات هم فقط می نشینم.

صاحب اثر: کورتنی بارنت

تاریخ انتشار: 20 مارچ 2015

انتشارات: (Milk Records) در استرالیا و نیوزیلند - (Mom + Pop Music) در آمریکا

تهیه کنندگان: کورتنی بارنت، برک رید و دن لاسکام

سیک: ایندی راک

امتیاز: آل میوزیک 4.5 از 5 ستاره- گاردین 5 از 5 ستاره- ایندیپندنت 4 از 5 ستاره- رولینگ استون 4.5 از 5- اسپین 9 از 10

بهترین آلبوم های موسیقی انگلیسی زبان 2015

کل این آلبوم در طول هشت روز ضبط شده است. اما بارنت پیش از ضبط حدود یک سال را صرف نوشتن ترانه ها و قطعات کرده است. یکی از قطعات آلبوم حتی در لحظات آخر نوشته شد و نسخه ضبط شده آن اولین باری است که بارنت آن را با صدای بلند خوانده است. ضبط آلبوم در ملبورن در آپریل سال ۲۰۱۴ انجام شد. اما به خاطر تعهدات بارنت و گروهش برای برگزاری یک تور سال بعد منتشر شد.

بارنت آلبوم را در فستیوال «جنوب ازطریق جنوب غرب (SXSE)» رونمایی کرد و بعد تور آلبوم را از شهر پاریس آغاز نمود. بارنت خواننده، ترانه سرا و گیتاریست استرالیایی پیش از ضبط این آلبوم با گروه های متعددی همکاری می کرد. اما چندی بعد با پولی که از مادربزرگش قرض گرفته بود شرکت «میلک رکوردز» را تاسیس، و در سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ و ای پی منتشر کرد.

عنوان آلبوم بارنت از یک پوستر گرفته شده که در خانه مادربزرگش در حمام نصب بود. این آلبوم شامل دوازده قطعه است و اولین آلبوم این خواننده زن ۲۸ ساله است. آلبوم بارنت پس از انتشار نقدهای مثبت بسیاری از منتقدان دریافت کرد.

چنانکه طبق میانگین متاکریتیک بر اساس ۳۴ نقدی که بر آن منتشر شد از صد ۸۸ امتیاز گرفت. استیفن توماس ارل واین آن را «روح بخش» خواند و درباره اش نوشت که این آلبوم شاهدی است «قانع کننده بر این مدعا که راک اندرول برای احیای خود نیاز به اختراع جدیدی ندارد».

مایک پاول منتقد پیچ فورک آن را «بهترین موسیقی جدید» خواند و گفت «بارنت چیزی برای ثابت کردن ندارد و با این حال ثابت کرده است». همچنین رسانه های منتقد آن که آلبوم را چندان عالی ارزیابی نکرده اند هم انتقاد تندی به آن نداشتند. از جمله کریستوفر مونک از «میوزیک او ام اچ» درباره آن نوشت: «گاهی اوقات می نشینم و...» بیش از آنکه آلبوم عالی باشد، آلبومی لذت بخش و دوست داشتنی است.


Have You IN My Wilderness

صاحب اثر: جولیا هولتر

تاریخ انتشار: 25 سپتامبر 2015

انتشارات: دومینو

سبک: آرت پاپ و پاپ باروک

امتیاز: آل میوزیک 4.5 از 5 ستاره- پیچ فورک مدیا 8.4 از 10 امتیاز- گاردین 5 از 5 ستاره- رولینگ استون 3.5 از 5 ستاره- ایندیپندنت 5 از 3 ستاره- موجو 5 از 5 ستاره.

بهترین آلبوم های موسیقی انگلیسی زبان 2015

«Have you in My Wilderness» چهارمین آلبوم استودیوی جولیا هولتر، موزیسین آمریکایی است.

این آلبوم بعد از انتشارش نقدهای بسیاری دریافت کرده و متاکریتیک براساس ۲۷ نقدی که بر آلبوم نوشته شده است ۸۷ امتیاز به آن داد.

الکسیس پتریسیس، منتقد گاردین درباره این آلبوم می نویسد: «نتیجه آلبومی مجذوب کننده و استثنایی است، آلبومی مبهم، غیرشفاف اما تاثیرگذار با ترانه هایی زیبا که مدام تغییر مسیر می دهند. آلبومی غیرمتعارف که تصنعی و ظاهرنما نیست. از عنوان آلبوم تا به انتها مخاطب را این حس دربر می گیرد که هنرمندی به ظاهر عبوس و تند و تلخ با اشاره او را به دنیای خود فرا می خواند. دعوتی که چشم پوشیدن از آن برای او دشوار است.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج