۳۱۰۱۱۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

سرنوشت مجادله اپل و FBI

به نظر می رسد وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا از دادگاهی که قرار بود به مجادله میان اپل و FBI بر سر آیفون انکریپت شده تروریستی به نام «سید فاروغ» رسیدگی کند، خواسته تا جلسه ی دادرسی اش در این زمینه را به تعویق بیاندازد.

دیجیاتو: به نظر می رسد وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا از دادگاهی که قرار بود به مجادله میان اپل و FBI بر سر آیفون انکریپت شده تروریستی به نام «سید فاروغ» رسیدگی کند، خواسته تا جلسه ی دادرسی اش در این زمینه را به تعویق بیاندازد.

در همین راستا و طی بازه زمانی که دادگاه به تعویق افتاده، پلیس فدرال آمریکا قصد دارد روش هایی جایگزین را برای رمزگشایی تلفن هوشمند مورد بحث محک بزند.

سرنوشت مجادله اپل و FBI

در سندی که در همین راستا به دادگاه تقدیم شده، وزارت دادگستری آورده:

«در روز یکشنبه ۲۰ مارس ۲۰۱۶، عواملی بیرونی راه حل هایی احتمالی را برای آنلاک کردن آیفون "فاروغ" در اختیار FBI گذاشته اند. می بایست آزمایش هایی صورت گیرد تا اطمینان حاصل شود این روش ها داده های اسمارت فون یاد شده را به مخاطره نخواهند انداخت. بدیهی است در صورتیکه راهکارهای موجود موثر واقع گردند دیگر نیازی به همکاری اپل در این پرونده نخواهد بود.»

البته این تقاضا به این معنی نیست که همه چیز خاتمه یافته. وزارت دادگستری گزارشی از پیشرفت های به دست آمده را در پنجم آوریل (۱۷ فروردین) به دادگاه ارائه خواهد کرد. پس از اعلام این گزارش، در صورتیکه راه حل های پیشنهادی به ثمر ننشسته باشند به یقین FBI و اهالی کوپرتینو در تاریخی دیگر مجدداً به دادگاه خواهند رفت تا دعوای میان آنها بررسی و حکمی متناسب با آن صادر شود.

نکته ی مهم اینکه دولت حاضر نیست بگوید کدام عامل یا نهاد بیرونی بنا دارد آنها را در هک کردن آیفون فاروغ یاری برساند، اما در یادداشت آنها آمده این عامل یا نهاد بخشی از بدنه ی خود دولت به حساب نمی آید.

بد نیست در این بین اشاره ای هم داشته باشیم که مدیر عامل اپل، تیم کوک، هفته های گذشته را به شدت در تلاش بوده تا به همه نشان دهد برآورده نمودن تقاضایی که نهادهای دولتی و امنیتی از آنها دارند تا چه حد سخت و دشوار است و البته چگونه احتمال دارد تا حریم خصوصی کلیه کاربران این برند را به مخاطره بیاندازد؛ اکنون اتفاقات به شکلی پیش می روند که شاید باری بزرگ از دوش اهالی کوپرتینو برداشته شود.

در سمت مقابل وزارت دادگستری و آقای «James Comey»، ریاست FBI، هر دو بر این مسئله پافشاری دارند که تنها به اطلاعات یک آیفون نیازمند هستند که ممکن است داده هایش بتوانند از حملات تروریستی آتی جلوگیری به عمل آورند.

در آخر هم می بایست بگوئیم قاضی «Sheri Pym»، فردی که مسئول رسیدگی به این پرونده ی پر حاشیه است، ساعاتی پیش چند ویدئو کنفرانس را با طرفین ماجرا برگزار نمود و در نهایت اعلام کرد سرنوشت این نزاع تا تاریخ ۵ آوریل (۱۷ فروردین) به تعویق افتاده و باید منتظر بمانیم و ببینیم تا آن هنگام گره از مسئله باز خواهد شد یا خیر.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج