۳۱۰۲۶۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

سید حسن: به احترام مردم کاندیدا شدم

حجت الاسلام سیدحسن خمینی، در گفتگویی با ویژه نامه نوروزی روزنامه آرمان از چرایی حضورش در وزارت کشور و ثبت نام برای انتخابات خبرگان پنجم گفته است بدون اشاره به اینکه چرا در نهایت صلاحیتش تایید نشد و ... .

خبرآنلاین: حجت الاسلام سیدحسن خمینی، در گفتگویی با ویژه نامه نوروزی روزنامه آرمان از چرایی حضورش در وزارت کشور و ثبت نام برای انتخابات خبرگان پنجم گفته است بدون اشاره به اینکه چرا در نهایت صلاحیتش تایید نشد و ... .

او که مخالف هرگونه قهر و کینه در فضای سیاسی و اجتماعی کشور است برخلاف برخی تحلیل ها که عنوان می شد بعد از عدم احراز صلاحیت در انتخابات شرکت نمی کند، نه تنها پای صندوق رای آمد بلکه همگان را به حضور در انتخابات تشویق کرد چه آنکه به عقیده او شرایط فعلی کشور ایجاب می کرد که جهان شاهد حضور حداکثری مردم در انتخابات هفتم اسفند باشد.

یادگار امام در این گفتگو حضور مردم پای صندوق های رای را نشان از اراده و خواست آنها برای تغییر وضع موجود ارزیابی می کند و معتقد است باید تنها به دنبال تحقق آنچه که مردم می خواهند بود.

سیدحسن آقا که حضور پررنگی در شبکه های اجتماعی دارد در این گفتگو گریزی هم به نقش رسانه ها در انتخابات اسفندماه زده و معتقد است دنیای امروز دنیا پسافیلتر و پساسانسور است.

اهم اظهارات سیدحسن خمینی در گفتگو با ویژه نامه نوروزی آرمان را بخوانید؛

*همواره تاکید براین داشتم که خواست ملت باید محقق شود و پس از آنکه با درخواست های فراوان اقشار مختلف مردم مواجه شدم و همچنین شرایط را ارزیابی کردم تصمیم به حضور در انتخابات گرفتم. منافع ملی در درجه نخست این حضور دارای اهمیت بود که در نهایت شرایط به سمتی رفت که این امر محقق نشد. برای احترام به مردم بود که درصدد بودم خودم را در معرض انتخاب قرار بدهم.

*{برخی تصور می کردند که پس از اعلام عدم تایید صلاحیت حضرتعالی از شرکت در انتخابات ۷ اسفند انصراف دهید و اینگونه اعتراض خود را اعلام کنید}: شرکت نکردن در انتخابات اشتباه است بویژه انتخاباتی که در اسفندماه برگزار شد چون کشور در شرایطی قرار داشت که جهان باید شاهد حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای بود. قهر با صندوق رای معنا ندارد و حضور در انتخابات یک وظیفه و تکلیف است.

*دولت یازدهم برای حل مشکلات کشور تلاش فراوانی می کند اما هنوز مشکلات اقتصادی، بیکاری، تورم و گرانی از یک سو و تبعیض و اجحاف و حق کشی از سوی دیگر و اعتیاد و ناهنجاری فرهنگی از جهت سوم سبب نارضایتی جامعه است.

*من از امام آموخته ام که رمز محبوبیت صداقت با مردم است یعنی باید آنها را امین و مورد اعتماد دانست که با شما همراه شوند. شاید فریب مردم آسان باشد اما مدت آن همیشگی نیست و پایان خواهد داشت.

*نوع مشارکت مردم در انتخابات اخیر و نتایج حاصل شده از آن بیانگر خواست و اراده مردم برای تغییر در وضع موجود است. اینکه مردم علی رغم تمامی محدودیت های پیش آمده برای انتخاب کردن، به سمت داوطلبانی گرایش پیدا کردند که قرابت و همسویی بیشتری با دولت دارد نکته بسیار مهمی است که نباید از نظر دور بماند. نمایندگانی که برآمده از چنین خواست و اراده ای هستند طبیعتا می توانند تعامل بیشر و بهتری با دولت داشته باشند.

*تفرقه و برهم خوردن یکپارچگی و وحدت مردم خطرناک است. این ضرورت خصوصا با توجه به شرایط پرآشوب منطقه ای اهمیت بیشتری پیدا می کند.

*امروز می توان ادعا کرد که رسانه و تبلیغات رسانه ای در همه حوزه ها حرف اول را می زند. رسانه ها امروز مرز ملی و فکری و فرهنگی و ...را در نوردیده و به عنوان یکی از مهمترین ابزار قدرت در عصر حاضر شناخته می شوند. لذا در اثرگذاری رسانه ها در همه حوزه ها جای شک و شبهه ای نیست.در انتخابات اخیر نیز بدون شک یکی از مهمترین عوامل حضور و مشارکت سیاسی هدفمند مردم همین رسانه ها و خصوصا شبکه های اجتماعی بوده است. گستردگی، تنوع و نوآوری رسانه ای به ویژه در شبکه های اجتماعی امروز دنیا را به عصر پسا فیلتر و پساسانسور مبدل ساخته است. لذا به وضوح می بینیم که سانسور اخبار و تلاش برای فیلتر کردن ناکام می ماند.

*در همین انتخابات دیدید که پیام و دعوت برخی بزرگان برای حضور مردم در انتخابات و حتی چگونگی حضور و رای دادن آنها چه موجی ایجاد کرد. این موج را نه رسانه های رسمی و ملی که از طریق رسانه مجازی و شبکه های اجتماعی ایجاد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج