جاباما
۳۱۰۲۷۲
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

نقش فصل تولد در احتمال ابتلا به آلرژی

مطالعات جدید محققان دانشگاه ساوتهمپتون در انگلیس نشان می دهد که فصل تولد تاثیر مستقیمی در احتمال ابتلا به آلرژی دارد و احتمال ابتلا به انواع آلرژی در متولدین پاییز و زمستان بیشتر است.

خبرگزاری ایرنا: مطالعات جدید محققان دانشگاه ساوتهمپتون در انگلیس نشان می دهد که فصل تولد تاثیر مستقیمی در احتمال ابتلا به آلرژی دارد و احتمال ابتلا به انواع آلرژی در متولدین پاییز و زمستان بیشتر است.

مطالعه ای که در سال ۲۰۱۵ انجام شد نشان می دهد ۵۵ نوع بیماری با فصل تولد مرتبط است. در این مطالعه آمده است افرادی که در ماه اکتبر متولد شده اند، بیشتر در معرض انواع بیماری ها هستند.

مطالعه دیگری نشان می دهد نوزادانی که در تابستان متولد می شوند، بزرگسالی سالمتری دارند؛ چراکه مادران در دوران بارداری میزان ویتامین Dبیشتری جذب کرده اند.

این مطالعات که با استفاده از توالی ژن صورت گرفته نشان می دهد احتمال ابتلا به اگزما در افرادی که متولد پاییز هستند، نسبت به متولدین بهار بیشتر است. در ادامه این مطالعه آمده است آسم در متولدین پاییز و زمستان بیشتر دیده می شود.

این تحقیقات تاثیر ماه تولد بر میزان سلامتی را بیش از پیش تایید می کند، در حالیکه نظریه های متفاوتی برای دلیل این امر مطرح شده است. محققان احتمال می دهند که دما، میزان نور خورشید و رژیم های غذایی متفاوت علت اصلی این موضوع است.

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، آلرژی ششمین علت بیماری های مزمن در آمریکا است و بیش از ۵۰ میلیون نفر به آلرژی مبتلا هستند و انواع آلرژی سالیانه بیش از ۱۸ میلیارد دلار هزینه در بردارد.نتایج این تحقیقات در نشریه Allergy منتشر شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج